נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש המוסד יוסי כהן העניקו היום (רביעי) כמדי שנה תעודות למצטייני המוסד, בהם שמונה עובדים וארבע עובדות, והדליקו עמם יחד נר שביעי של חנוכה. ראש המוסד סיכם את השנה החולפת, שכללה ארבעה הסכמי נורמליזציה עם מדינות מוסלמיות, ואמר לעובדיו המצטיינים: "דווקא בתנאים קשים, הצלחנו להוציא לפועל את המבצעים הערכיים".
3 צפייה בגלריה
הנשיא ריבלין וראש המוסד יוסי כהן בטקס מצטייני נשיא המדינה
הנשיא ריבלין וראש המוסד יוסי כהן בטקס מצטייני נשיא המדינה
"יש בידיכם את מיטב אמצעי הלחימה והמודיעין". ריבלין עם ראש המוסד
(צילום: חיים צח, לע"מ)
אחת התעודות בטקס הוענקה לעובדת באגף לקשרי חוץ, שהייתה חוליה מאוד משמעותית בשרשרת מערכת היחסים בין המוסד למדינות המפרץ. בבית הנשיא ציינו כי העובדת ידעה להוביל מהלכים אסטרטגיים ולנהל ממשקים מורכבים ורגישים לטובת הוצאה לפועל של פרויקטים משמעותיים, כל זאת בנחישות וברגישות.
תעודת הצטיינות הוענקה גם לקצין איסוף, שתרומתו לביטחון מדינת ישראל נמשכת כבר קרוב לשלושים שנה. הקצין המצטיין השלים בשנה האחרונה סדרה של מבצעים פורצי דרך ומשמעותיים, שהביאו ליתרון יחסי למדינת ישראל.
מצטיינת נוספת היא לוחמת שלמדה את העולם הטכנולוגי-מבצעי, ועד מהרה הפכה לדמות מקצועית משמעותית ולמוקד ידע. "בסבלנות ובשיטתיות ראויה להערכה, היא הובילה את התחום הטכנולוגי-מבצעי, עד כדי הגעה להישגים טכנולוגיים משמעותיים", נאמר עליה. "בשנה האחרונה היא הייתה שותפה מרכזית לבניית צוות ייעודי, והיא מהווה מודל לחיקוי עבור הלוחמים הצעירים".
לדברי ריבלין, "המוסד הישראלי קנה לעצמו שם של ארגון ביון מהטובים ביותר בעולם. מתוחכם, יצירתי, איכותי, נועז מעבר לכל דמיון. אויבינו וגם ידידנו יודעים שהביטוי 'הזרוע הארוכה של מדינת ישראל'' איננו רק קלישאה. המוסד הוא היום ארגון מתוחכם, שנעזר באמצעים טכנולוגיים פורצי דרך, מהמתקדמים בעולם. יש בידיכם את מיטב אמצעי הלחימה והמודיעין".
3 צפייה בגלריה
רה"מ בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו
"תורמים להרחבת מעגל השלום עם שכנינו". נתניהו
(צילום: איתי בן און, לע"מ)
ריבלין הוסיף: "המוסד היה ונשאר ארגון חשאי יחיד במינו לא בזכות הפיתוחים והטכנולוגיה - אלא בזכותכם ובזכות המחויבות האינסופית שלכם להגן על עצמנו בעצמנו". הוא פנה לראש המוסד היוצא: "יוסי יקירי, איני נכון עוד להיפרד ממך. רק אומר תודה. תודה מקרב לב גם לך, על היכולת והביטחון, לסלול את הדרך להנהגה חדשה ומקצועית שהשכלת לחנוך, עבור העם והמדינה".
הנשיא בירך גם את ראש המוסד הנכנס, ד', ואמר כי "אני יודע שהתברכנו בך, ובשכמוך. אתה מנהיג שצמח בשירות העם והארץ וכולנו סומכים עליך שתדע להגן עלינו, כראש המוסד של כולנו, הפועל למען המדינה ואזרחיה".

ראש המוסד: "האיומים לא עצרו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששוהה בבידוד ודיבר דרך זום, אמר לעובדים: "אתם - הלוחמות והלוחמים של המוסד, אנשי ונשות המוסד - המכבים החדשים. כמו חיילות וחיילי צה"ל, וכמו נשות ואנשי שאר הגופים הביטחוניים שלנו. אתם המכבים שכן גם בדורנו קמים עלינו לכלותינו".
"אתם המצטיינות והמצטיינים, יחד עם חבריכם, עוסקים יום יום ושעה שעה בסיכול מגוון רחב מאוד של איומים אחרים", הוסיף. "כל אחד ואחת מכם תורם בדרכו או בדרכה לביצור כוחו של המוסד. המוסד הפך להיות גוף מאוד חשוב וחלקו בביטחון ישראל עולה בהתמדה. בכך שאתם מחזקים את המוסד, אתם תורמים לא רק לביצור כוחה של מדינת ישראל, אלא גם להרחבת מעגל השלום שלנו עם שכנינו וגם עם אלה שאינם שכנים מיידים שלנו. עוצמתה הגוברת של ישראל היא המפתח להרחבת מעגל השלום, והרחבנו את המעגל לארבע מדינות נוספות בארבעה חודשים - ולכם יש חלק מרכזי בקיום הקשר החשאי והשוטף עם כל המדינות הללו".
3 צפייה בגלריה
ראש המוסד יוסי כהן
ראש המוסד יוסי כהן
"יש למוסד חלק משמעותי בהתפתחויות שהבשילו בזמן האחרון". כהן
(צילום: מוטי קמחי)
ראש המוסד עצמו אמר לעובדים כי "אני גאה במוסד, וגאה בכם, על כך שדווקא בתנאים קשים, הצלחנו להוציא לפועל את מבצעיו הערכיים. האיומים לא עצרו. הסכנות לישראל לא פחתו. ואנחנו כאן, כדי לעמוד באתגרים ולהעניק ביטחון למדינת ישראל ולאזרחי ישראל".
לדבריו, "בחודשים האחרונים התממשו פריצות דרך לשלום ולנורמליזציה אזורית. אני גאה לומר שלמוסד יש חלק משמעותי בהתפתחויות שהבשילו בזמן האחרון. הסכמי השלום והנורמליזציה שהושגו לאחרונה הם נדבך חשוב ביותר בביטחון הלאומי שלנו. כפי שהמוסד פועל לסיכול מזימות אויבי ישראל, כך הוא מחפש ללא לאות את ההזדמנויות לשלום ולשיתוף פעולה - וכאשר הוא מוצא אותן, הוא עובד ביסודיות ובהתמדה כדי להפוך אותן לנכס יציב וקיים".