1 צפייה בגלריה
ועידת המשפט
ועידת המשפט
היועמ"ש אביחי מנדלבליט
(צילום: מוטי קמחי)
איום על היועמ"ש במסרון: המשטרה הגישה היום (א') כתב אישום נגד שלום חבשוש, תושב ירושלים בן 70, בגין שליחת סמס מאיים לעו"ד אביחי מנדלבליט על רקע המשפט המתנהל נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.
לפי כתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בירושלים על ידי יחידת התביעות של להב 433, במאי האחרון שלח חבשוש הודעת טקסט לטלפון הנייד האישי של מנדלבליט ובה כתב (הטעויות במקור): "אתה אמרת לביבי שיקנה את עצמו בבית המשפט. בבקשה התאבד והוכח את עצמך בבית המשפט במקום מתעתע בנו אזרחי ישראל שרואים בך דוגמה איך להתנהג. הגזמת אביחי ואל תשכח שאתה בן אנוש פגיע ככולם".
את הגשת כתב האישום פרסם העיתונאי חיים גולדברג באתר "כיכר השבת". חבשוש עצמו טוען שהוא לא זכר ששלח את ההודעה עד שנחקר בעניין. "זו התעמרות", טען בתגובה. "זכות הדיבור יש לכל אחד. אמרתי להם שזו טעות, הפלאפון משנה את המילים אוטומטית, לא התכוונתי לכתוב 'תתאבד', אלא 'תתכבד ותוכיח'".
לאחרונה סגרה פרקליטות המדינה תיקי חקירה נגד שני אזרחים שתקפו מילולית את מנדלבליט ואשתו. האחת הייתה עורכת דין דתייה שנחקרה לפני יותר מחצי שנה משום שאמרה ליועמ"ש: "פרשת משפטים בושה". במקרה מדובר בשכנו של מנדלבליט שנחקר לאחר שהעיר למאבטח שמלווה את אשתו היועמ"ש.