1 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט
ספג איומים והטרדות, חלקן מאורגנות. אביחי מנדלבליט
(צילום: דנה קופל)
פרקליטות המדינה סגרה אתמול (ד') תיקי חקירה נגד אזרחים אשר תקפו מילולית את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ואשתו.
בסוף השבוע פורסם בחדשות רשת כי עורכת דין דתייה נחקרה ביום שבת לפני כשמונה חודשים אחרי שאמרה למנדלבליט: "פרשת משפטים בושה". במקרה אחר טען שכנו של היועץ המשפטי לממשלה כי נחקר לאחר שהעיר למאבטח שמלווה את אשתו של מנדלבליט.
בעקבות הפרסומים השר דודי אמסלם תקף בחריפות את מנדלבליט במליאת הכנסת, ואמר: "ביום שבת אתה גורם לאישה להיעצר, אמא לילדים? על מה ולמה? בושה וחרפה". במקביל השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר באולפן ynet כי בכוונתו לבקש הסברים מהמשטרה שכפופה לו וציין: "אני מאוד לא שבע רצון מההתנהלות".
ממשרד המשפטים נמסר אמש כי "בשנים האחרונות ספגו היועץ המשפטי לממשלה ואף בני משפחתו איומים והטרדות, חלקן מאורגנות ושיטתיות. היועץ המשפטי לממשלה הוא אישיות מאובטחת, וככזה הוצמד לו מאבטח. מקרים של הטרדה ואיומים מטופלים בשגרה ע"י משטרת ישראל, אשר פועלת לפי שיקול דעתה המקצועי, בהתאם לסמכויותיה.
"כפי שהובהר בעבר, אנו שבים ומבהירים כי היועץ המשפטי לממשלה אינו מתערב בהחלטות המשטרה או התביעה בנושאים אשר נוגעים אליו אישית, וכל ניסיון להציג את הדברים אחרת – אין בו אמת".

עוד ציינו כי "מבדיקה שערכה הפרקליטות בעקבות הפרסומים האחרונים עולה, כי מדובר בשני תיקים בהם נחקרו חשדות שונים. תיקים אלה הועברו בשעתו באופן חסר, ועל כן הוחזרו למשטרה. שני המקרים אירעו בהפרש של שבוע, בתקופה הסמוכה לאחר הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה. התיקים הועברו כעת לפרקליטות, בעקבות הפרסומים האחרונים, על מנת לבדוק את הדברים.
"המקרה האחד כלל צעקות של אחד השכנים לעבר אשת היועץ המשפטי לממשלה, שלאחריהן אף סירב להזדהות בפני המאבטח וגם איים עליו: 'אני תיכף אתן לך אחת לראש, אשבור לך את הראש'. קצין משטרה שהגיע למקום שחרר את השכן, לאחר שהזהיר אותו. השכן הוזמן לחקירת משטרה במוצאי אותה שבת, בין היתר בחשד לאיומים.
"במקרה הנוסף עוכבה לחקירה אישה שחלפה על פניו של מנדלבליט, בדרכו לבית הכנסת בשבת, ואמרה לו: 'פרשת משפטים בושה'. המאבטח סבר שהדברים נאמרו באופן מטריד ולאחר העברת הדברים למשטרה היא עוכבה לחקירה ושוחררה. באף אחד מהתיקים היועץ המשפטי לממשלה לא היה המתלונן ואף לא נקרא להעיד. ממילא הוא לא היה מעורב בהם בדרך כלשהי.
"בחינת תיקים אלה ע"י הפרקליטות העלתה, כי אין מקום לנקוט בהם הליכים פליליים ועל כן התיקים נסגרו היום והודעה נמסרה על כך למעורבים".
פורסם לראשונה: 23:50, 28.10.20