גיל פרץ לא ציפה ליחס כה אלים ותוקפני כשעצר עם בתו הפעוטה הלוקה באוטיזם במסעדת "אנגוס" בצומת מגדל, בדרך לחופשה משפחתית בטבריה. פרץ ביקש מצוות המסעדה לתת להם פטור מהמתנה בתור הארוך, כפי שמחייבות תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. אך לדבריו בעל המסעדה גירש אותו מהמקום, וכשניסה לתעד את המקרה בטלפון הנייד – נהג כלפיו באלימות.
פרץ, תושב יבנה, נסע לחופשה עם אשתו ושתי בנותיהם – בת ארבע ובת שנתיים וחצי הלוקה באוטיזם. "יכולת ההמתנה לא קיימת אצלה בכלל אז ניסיתי להזמין מקום במסעדת אנגוס. אמרו שאי אפשר להזמין שם מקום ושאגיע, אז הגעתי", הוא שחזר בריאיון לאולפן ynet.
1 צפייה בגלריה
גיל פרץ ובתו
גיל פרץ ובתו
גיל פרץ עם בתו
"ראיתי שהיה תור בחוץ, אז אז נכנסתי כשהיא על הידיים שלי" המשיך האב. "זיהיתי את מנהל המסעדה, פניתי אליו ואמרתי לו שיש לנו פטור מתור בשביל הילדה כי היא נכה. הוא אומר לי 'מה פתאום, יש עוד כמה וכמה שולחנות לפניך'. אמרתי 'זה על פי חוק, אני אראה לך תעודה'. ואז הוא אמר לי 'היא לא נראית לי נכה, היא לא על כיסא גלגלים'. הייתי בהלם. ואז הוא אומר לי: 'תצא, תצא לי מהמסעדה'".
בשלב זה חילופי הדברים הפכו אלימים. "הוצאתי את הטלפון מהכיס, וברגע שהתחלתי לצלם את הסיטואציה שבה מגרשים אותנו הוא הנחית עליי מכה, העיף לי את הטלפון מהיד, כל זה כשהילדה שלי ביד השנייה. היא הייתה מבועתת ונכנס למצוקה נוראית", אמר פרץ.
הפוסט שפרסם גיל פרץ בפייסבוק:
אחר כך החליט פרץ להזמין את המשטרה כדי להתלונן על התנהגות בעל המסעדה. "הגיעה ניידת ואמרו לי לגשת לתחנה להגיש תלונה. אז הגעתי לתחנה להגיש תלונה, ואני מוצא שם את הבחור עומד בדלפק ומגיש נגדי תלונה על תקיפה. ואז המשטרה החליטה לעכב אותי לחקירה. לקחו לי את הטלפון".
בפוסט שפרסם בפייסבוק הוא כתב: "שוטרים שמרו עליי שלא אברח ולבסוף נחקרתי באזהרה, חתמתי על ערבות שאני לא מתקרב לאנגוס מגדל במשך עשרה ימים, 3,000 שקל ערבות. לא נלקחה ממני שום תלונה ולא הסכימו לתת לי אישור על הגשת תלונה. חזרתי לתחנה ועמדתי על זכותי לקבלת אישור על הגשת תלונה ולבסוף, קיבלתי את האישור".
לדבריו, "כנראה שמשטרת ישראל התבלבלה בין טוב לרע. במדינה שבה שוטרים יורים באוטיסטים (עיין ערך איאד אלחלאק), כנראה שזה לא מקרה חריג. לא הייתי סומך על משטרת טבריה שתגונן על בעלי מוגבלויות בעת צרה".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות דיווחים שהתקבלו במשטרה אודות מקרה אלימות במסעדה הוזעקו למקום שוטרים, גבו עדויות ונפתחה חקירה. שני הצדדים הגישו במשטרה תלונות הדדיות, ולכן שניהם נחקרו ושוחררו בתנאים מגבילים. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ולבצע את כל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת".
מרשת "אנגוס" נמסר: "לפני הכל אנחנו רוצים להבהיר כי מנהל המסעדה זומן לשימוע ויטופל במלוא החומרה לאחר בירור מלא של הדברים. אנו מבטיחים לטפל בנושא בכובד ראש ובמלוא החומרה ולרדת לעומק המקרה לאחר צפייה במצלמות האבטחה ושיתוף פעולה מלא עם המשטרה. חשוב להבין כי השוטרים שהגיעו למקום ובחנו את המקרה, כמו גם לקוחות ועובדים שהיו עדים לאירוע, מתארים אותו באופן שונה מהותית מאיך שהוא מוצג ברשתות החברתיות".