4 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
הההצבעה על החוק נדחתה. בנט, לפיד וליברמן בישיבת הממשלה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שרת הפנים איילת שקד ויו"ר הקואליציה עידית סילמן סיכמו כי חוק האזרחות (איחוד משפחות) לא יעלה מחר (רביעי) להצבעה במליאת הכנסת - אלא רק ביום שני בשבוע הבא. זאת בשל הקושי לגבש רוב להעברת החוק.
4 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
שרת הפנים איילת שקד
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
עידית סילמן
עידית סילמן
יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן
(צילום: ערוץ כנסת )
בקואליציה מתכוונים להעמיד ביום שני את הליכוד למבחן ולראות אם באופוזיציה יצביעו נגד התיקון שבו תמכו בעבר. בקואליציה מקווים להגיע למצב שבו רע"מ תימנע בהצבעה ולא תצביע נגד. בליכוד יש חברי כנסת, דוגמת אבי דיכטר, שטוענים כי יש לתמוך בחוק - בשל המשמעויות הביטחוניות והלאומיות שיש לו.
בליכוד הגיבו על דחיית ההצבעה, ואמרו כי "עוד לא הייתה כזו קואליציה כושלת ומקרטעת. העובדה שממשלת ההונאה של בנט שוב דוחה את ההצבעה על הארכת הוראת השעה מוכיחה שוב שמדובר בממשלת שמאל מסוכנת שתלויה בגורמים אנטי ציוניים".
4 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ובנימין נתניהו
יאיר לפיד ובנימין נתניהו
יאיר לפיד ובנימין נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)

נתניהו הציב תנאי לתמיכה בחוק האזרחות. לפיד: "אתם מענישים את המדינה?"

אתמול התייחס ראש הממשלה החליפי ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד לדבריו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שאמר בישיבת ראשי האופוזיציה כי יתמוך בחוק האזרחות בתמורה לקידום חוק ההגירה.
"אני רוצה לשאול מכאן את האופוזיציה: את מי בדיוק אתם מענישים?", תהה לפיד, "למי אתם גורמים נזק? זה התפקיד שלכם כאופוזיציה? להיות מוכי שנאה? להזיק לציונות? להזיק לזהות היהודית של ישראל? ההתנהלות הזו לא באמת גורמת נזק לקואליציה. אם כבר, זה מחזק אותנו ומאחד אותנו. זה מזכיר לנו למה היה חשוב כל כך להקים את הממשלה החדשה".


בישיבה ראשי האופוזיציה אמר נתניהו כי יסכים לתמוך בחוק האזרחות אם יקודם חוק יסוד: ההגירה. "הסיבה שרוצים להעביר את החוק הזה היא כי הוראת השעה איננה עונה על הדרישה שדרושה כדי לעצור מסתננים, עובדים זרים, ולעצור את איחוד המשפחות שמביא אלפים ורבבות שאינם אזרחי ישראל ואינם צריכים להיות בגבולות ישראל. הוראת השעה לא יכולה לשמש חלופה לחוק יסוד הגירה", אמר נתניהו.
"יש היום רוב לימין שמאפשר להעביר את חוק ההגירה. האירוע הזה חושף את האמת על ממשלת בנט", הוסיף נתניהו. "אם הקואליציה תסכים לקדם את ההצעה שלנו, נסכים להאריך את החוק הקיים - בתנאי שנעביר באותו יום את חוק ההגירה".