ביקורת ראשונה במשטרה על השר לביטחון הפנים עמר בר-לב בעקבות תגובתו לאירועים הקשים בדיר אל-אסד, שבמהלכם נורה תושב בן 43 ונפצעו עוד ארבעה שוטרים. "השר לא מכיר את הפרטים אם הוא מדבר ככה", אמרו גורמים במשטרה.
בר-לב דרש ממפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי להגיש תוך יממה את מסקנותיו מהאירוע, ובאיתות ברור למשטרה אמר השר כי אין הצדקה לירי - "אלא במקרה של הצלת וסכנת חיים". בתיעוד שהופץ אמש (שבת) לאחר ההתפרעויות נראים תושבים מכים באלה את אחד השוטרים, כשחברו ירה באוויר כדי להרחיקם.
5 צפייה בגלריה
קובי שבתאי, עמר בר לב
קובי שבתאי, עמר בר לב
השר דרש מהמפכ"ל להגיש את מסקנותיו בתוך יממה. שבתאי ובר-לב
(צילום: אלכס קולומויסקי, הדר יואביאן)
במשטרה לא אהבו את תגובת השר, ובמיוחד לא את העובדה שהוא נמנע מלציין בתגובה זו את אלימות הפורעים שבה נתקלו השוטרים. "זו לא מעבדה, והוא לא מכיר את תחושות השוטרים בשטח", אמרו גורמים במשטרה.
בר-לב שיבח תושבים שהגנו על שוטרות: "תושבי דיר אל-אסד שהגנו על השוטרות שהותקפו בשטח וחילצו אותן ראויים לציון לשבח", אמר, וקרא ל"שמירה על השקט ולהרגעת הרוחות". במשטרה הגיבו גם לאמירות הללו: "למה צריך להחביא שוטרות? איפה נשמע שאזרחים חושבים בכלל לתקוף שוטרים? לשמור על שקט וסדר? הזוי. השוטרים בסך הכול עשו את עבודתם".
5 צפייה בגלריה
זירת האירוע בדיר אל-אסד
זירת האירוע בדיר אל-אסד
"הוא לא מכיר את תחושות השוטרים בשטח". זירת ההתפרעות בדיר אל-אסד
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
שוטר נפצע בדיר אל-אסד
שוטר נפצע בדיר אל-אסד
אחד השוטרים נפצע בראשו ושלף אקדח
תושב דיר אל אסד, בן 43, נפצע באורח קשה מירי ופונה על ידי צוות של ארגון חיאן לבית החולים לגליל בנהריה. מצבו יציב. בהתפרעויות נפצעו גם ארבעה שוטרים באורח קל, אחד מהם נפגע בראשו מאבן שנזרקה מגובה. צוותי מד"א פינו את השוטרים לבית החולים רמב"ם בחיפה.
המהומות פרצו כאשר שוטרים הגיעו לחתונה שבה נורו יריות. ההמון הצית שתי ניידות של מג"ב. כוחות משטרה נוספים הוזעקו למקום.
5 צפייה בגלריה
התפרעויות בדיר אל אסד
התפרעויות בדיר אל אסד
שוטרים בדיר אל-אסד
(צילום: פאדי אמון)
5 צפייה בגלריה
התפרעויות בדיר אל אסד
התפרעויות בדיר אל אסד
(צילום: פאדי אמון)
המשטרה מסרה כי השוטרים הראשונים שהוזעקו למקום שוחחו עם בעל השמחה בפתח המתחם, והותקפו על ידי חלק מהחוגגים ועל ידי תושבים נוספים שהגיעו מחוץ למתחם. השוטרים ירו באוויר והמתפרעים פרצו לניידות המשטרה וגנבו מתוכן ציוד. במקביל, מתפרעים אחרים הציתו שתי ניידות שחנו בקרבת מקום.
במשטרה הוסיפו כי "שוטרי משטרת ישראל פועלים בתוך יישובי החברה הערבית ומוזנקים לכל אירוע ירי. מצב שבו השוטרים המגיעים לתת שירות לאזרחים ולשמור על ביטחונם מוצאים את עצמם מותקפים על ידי המון לא יעבור בשתיקה".
פורסם לראשונה: 23:05, 19.06.21