המתח השורר בימים האחרונים ברחובות ירושלים עלה מדרגה אמש (יום ד') כאשר שתי קטטות פרצו בין יהודים לערבים במרכז הבירה. אדם אחד נפצע באורח קל וארבעה עוכבו לחקירה. העימותים הללו התרחשו על רקע הפרות הסדר בבירה וההתנכלויות ליהודים ברחובות ירושלים מצד צעירים ערבים, חלקם מתעדים את המעשים ומפיצים אותם ברשתות החברתיות.
קטטה המונית פרצה אמש ברחוב הלל בבירה, בין קבוצות יהודים וערבים, עובדי אגף התברואה בעיר. בקטטה נזרקו מקלות וחפצים נוספים וצעיר נפצע באורח קל ונזקק לטיפול רפואי. כוחות משטרה והצלה הוזעקו למקום והמשטרה עיכבה לחקירה ארבעה מהמעורבים.
1 צפייה בגלריה
קטטה המונית יהודים ערבים רחוב הלל ירושלים
קטטה המונית יהודים ערבים רחוב הלל ירושלים
צעיר אחד נפצע קל. תיעוד מהקטטה ההמונית ברחוב הלל
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
קטטה נוספת פרצה בכיכר ספרא. כתבים וצלמים שהגיעו לסקר את האירוע הותקפו על ידי קבוצה של צעירים יהודים. אחד הכתבים אף הוטח על הרצפה.
הערב צפויה הפגנה של ארגון הימין הקיצוני להב"ה בשער שכם בירושלים. בארגון אמרו השבוע כי "ירושלים הפכה למערב פרוע. מחבלים ערבים מטילים אימה ותוקפים יהודים על בסיס יומיומי. משטרת ישראל שותקת. עברנו את התקופה שיהודים חוטפים מכות ושותקים".

המתיחות החלה עם תחילת חודש הרמדאן בשבוע שעבר. בעקבות החלטת המשטרה לסגור בתקופה זו את המדרגות בשער שכם המוביל לעיר העתיקה – שם נוהגים לשבת צעירים ערבים – החלו מהומות. הצעירים, רובם קטינים, מיידים כמעט כל ערב אבנים ובקבוקים, יורים זיקוקים לעבר כוחות הביטחון וגורמים נזק לכלי רכב, אזרחיים ומשטרתיים, במחאה על סגירת המדרגות. האירועים לרוב מתרחשים בסוף זמן תפילת הערב בהר הבית.
במקביל התפתחה תופעה שבמסגרתה צעירים ערבים מתעמרים ביהודים, בעיקר בעלי חזות חרדית, מתעדים זאת – ואז מעלים את הסרטונים לרשתות החברתיות, במיוחד לטיקטוק. הסרטון הראשון שהופץ ועורר זעזוע הוא אותו תיעוד שבו נראה צעיר ערבי סוטר לתלמיד ישיבה ברכבת הקלה. שלושה בני אדם נעצרו בחשד למעורבות באירוע, בהם גם החשוד המרכזי, בן 17 משועפט. החשוד ברח לשטחים ונעצר במעבר קלנדיה שבגזרת עוטף ירושלים. עוד לפני כן נעצר החשוד בצילום הסרטון ובהפצתו.
שלשום תועדו צעירים יהודים משתוללים במרכז ירושלים, תוך שהם קוראים קריאות נגד ערבים - ואף תוקפים צעיר ערבי עם גז פלפל. הצעירים תועדו צועקים בין היתר "מוות לערבים" ו"ערבי הוא בן זונה".