לינץ' בלוד: ביחידה המרכזית של מחוז מרכז בשיתוף השב"כ מתייחסים למותו של יגאל יהושע (56) מלוד כאל לינץ', ובידי המשטרה שמות של עשרה מתושבי העיר החשודים במעורבות באירוע, ונראה כי בקרוב יאתרו את כלל המעורבים. מותו של יהושע נקבע אתמול (שני) בבית החולים, בעקבות פציעתו הקשה בשבוע שעבר במהומות בעיר.
בשיחה שנערכה בין השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה לבין שר הביטחון בני גנץ הוחלט להאריך את מצב החירום בעיר, ייתכן שאף בשבוע. הנושא צפוי לעלות הלילה לאישור הממשלה. אוחנה עצמו ביקר אמש (שני) בלוד, והגיע בין היתר לבית הכנסת דוסא, שהוצת.
2 צפייה בגלריה
יגאל יהושע
יגאל יהושע
יגאל יהושע. נרצח בלינץ' בלוד
"שבוע בדיוק עבר מאז פרוץ המהומות והפרעות בערי ישראל, כאן בלוד, ברמלה, בעכו, בחיפה, בכבישי הדרום ובמקומות נוספים", אמר אוחנה, "בעקבות זאת גייסנו כוחות בהיקפים חסרי תקדים. אנחנו נמצאים בנקודה היסטורית, מספר השוטרים הפרוסים ברחבי הארץ מעולם לא היה כזה בתולדות המדינה, לא בכמות ולא בעוצמות ובאמצעים".
לדבריו, השבוע בוצעו יותר מ-1,000 מעצרים - "בהם גם של גורמים מסיתים כמו ראש התנועה האיסלאמית השייח כמאל חטיב בכפר כנא, אבל לא רק שם". בהתייחס למותו של יהושוע הוא אמר: "משטרת ישראל ושב"כ לא ינוחו עד שישימו ידם על המחבלים הללו".
בביקורו סמוך לבית הכנסת, אחד מסמלי העיר שעבר שלוש ניסיונות הצתה, אמר אוחנה: "אין להם סיכוי. לפי היקף הכוחות, לפי העוצמה שלהם, אני רואה שיש פה מענה טוב לניסיונות הללו. אנחנו נעשה הכול כדי שזה ימשיך". עוד הוא אמר: "אף אבן שהושלכה, בקבוק תבערה או ניסיון הצתה, לא נשארים בחלל האוויר. המשטרה והשב"כ עושים פעולות מאוד משמעותיות כדי להגיע לכל מבצע, כולל של הרצח הנורא של יגאל יהושע. אנחנו לא מתכוונים לנוח עד שנגיע לאחרון העבריינים. במקרים המתאימים המשטרה גם פתחה באש לעבר היורים או מיידי בקבוקי התבערה, כולל ממש כאן. אנחנו מתכוונים להחזיר את השקט והביטחון לתושבים. גם ביום שאחרי נצטרך לחשוב איך אנחנו מעבים ומחזקים את משטרת ישראל, גם בהיקפים, גם בעוצמה, גם בטכנולוגיה וגם במודיעין.
"זאת הזדמנות, אפשר לקחת את המשבר הזה ולצמוח ממנו כדי להביא משטרה חזקה ויעילה יותר - וכך יהיה", הוא הוסיף.

2 צפייה בגלריה
רכבו של יגאל יהושע ז"ל שנפטר לאחר שנפגע במהומות בלוד
רכבו של יגאל יהושע ז"ל שנפטר לאחר שנפגע במהומות בלוד
רכבו של יגאל יהושע
(צילום: נדב אבס)
לפי תחקיר האירוע בשלב זה, ומעדויות הנמצאות בידי המשטרה, עולה כי יהושוע הותקף פעמיים באותו לינץ'. ראשית הוא נפגש בהתקהלות פורעים, שם זרקו אבן שניפצה שמשה ופגעה בו. כאשר הוא התקדם מעט, חבורה נוספת זרקה אבן גדולה לעבר חלון סמוך שפגעה בראשו. אז גם התקרבו אליו הפורעים והכו אותו בעודו במכונית.
עוד עולה כי בכוחותיו האחרונים הוא הצליח להתקדם עוד בנסיעה, עד שהגיע לחניון ביתו ושם הוא התמוטט. השכנים הזעיקו את כוחות ההצלה: "מדובר בלינץ' אכזרי באדם שרק רצה להגיע הביתה", אמרו. הלינץ', לפי התחקיר, התרחש בשעה שתשומת הלב של המשטרה הוסבה לאירוע אחר - נפילת רקטה בראשון לציון.
מוקדם יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעת תנחומים: "אני משתתף בצער משפחתו של יגאל יהושע שנרצח בלינץ' שבוצע על-ידי פורעים ערבים בלוד. נבוא חשבון עם כל מי שהשתתף ברצח הזה. אף אחד לא יימלט מעונש. יהי זכרו של יגאל ברוך ונצור בליבנו תמיד".
גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פרסם הודעת השתתפות בצער: "אני שולח תנחומים וחיבוק אמיץ למשפחתו של יגאל יהושע שנפטר מפצעיו במהלך החג לאחר שהותקף על ידי המון ערבי שטוף שנאה ואכזריות. הדעת אינה תופסת כיצד נגדעו חייו של איש נתינה, אהוּב על הכול ומסור למשפחתו. הדין ימוצה עם כל אחד ואחד ממבצעי הרצח הנורא הזה".
פורסם לראשונה: 00:16, 18.05.21