בשבוע שעבר הוצגו בכתבת שער ב"ניו יורק טיימס" שעוררה הדים רבים שמותיהם ותמונותיהם של 69 ילדים בני פחות מ-18 שנהרגו בלחימה במבצע שומר החומות, מרביתם פלסטינים. אך כעת מתברר שאחד מהם, חאלד קאנו בן ה-17, היה למעשה מחבל.
2 צפייה בגלריה
המחבל חאלד קאנו בן ה-17 שהוצג ב"ניו יורק טיימס" בתור "ילד"
המחבל חאלד קאנו בן ה-17 שהוצג ב"ניו יורק טיימס" בתור "ילד"
הנער-מחבל חאלד קאנו בן ה-17
(צילום: מתוך "ניו יורק טיימס")
אוסמה קאנו, אחיו הגדול של חאלד, אמר ל"ניו יורק טיימס" כי חאלד הצטרף השנה לארגון גדודי המוג'הידין. זאת לאחר שאנשי הארגון לחצו עליו במשך חודשים והציעו כסף וכלי נשק.
"הם ניצלו אותו", אמר אוסמה וציין כי במשפחה לא תמכו במעורבות של הבן בארגון הטרור. האח הגדול אוסמה קאנו סיפר כי במשפחה התנגדו למעורבותו של הבן בארגון הטרור עד כדי כך שהם סירבו לארח בסוכת האבלים שהקימו פעילים בארגון שהגיעו כדי לנחם אותם. "העפנו אותם החוצה מול כולם", הוא סיפר. גיוס קטינים בני פחות מ-18 ללחימה מנוגד לחוק הבינלאומי.
2 צפייה בגלריה
שער ה"ניו יורק טיימס" עם תמונות הילדים והנערים שנהרגו במבצע
שער ה"ניו יורק טיימס" עם תמונות הילדים והנערים שנהרגו במבצע
"הם היו רק ילדים". שער ה"ניו יורק טיימס" עם תמונות הילדים והנערים שנהרגו במבצע

בהודעה שפרסם ארגון גדודי המוג'הידין נאמר כי חאלד קאנו נהרג בתקיפה אווירית של ישראל בצפון רצועת עזה ב-13 במאי. בגדודי המוג'הידין טענו כי קאנו היה בן 20, אך לפי רישומי מערכת הבריאות ברצועה ולדברי בני משפחתו הוא היה בן 17. מדובר בארגון שארצות הברית הוסיפה ב-2018 לרשימה השחורה של ארגוני טרור הנתונים לעיצומים כלכליים.
בשבוע שעבר החליטה מועצת זכויות האדם של האו"ם להקים ועדת חקירה בינלאומית עצמאית לאירועי האלימות האחרונים בשטחים ובישראל, כולל במזרח ירושלים ובעזה. במשרד החוץ בירושלים הגיבו בחריפות על ההחלטה: "ההחלטה אינה כוללת כל התייחסות לארגון הטרור חמאס, ומתעלמת לחלוטין מירי של 4,300 טילים על אזרחי ישראל. היא כתם מוסרי על הקהילה הבינלאומית והאו"ם. צה"ל פועל על פי הדין הבינלאומי בהגנה על אזרחי מדינת ישראל מפני ההתקפות חסרות ההבחנה של חמאס".
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אז: "ההחלטה המבישה היא דוגמה נוספת לאובססיה הבוטה של מועצת האו"ם לזכויות אדם נגד ישראל. שוב, רוב אוטומטי ולא מוסרי במועצה מלבין ארגון טרור שחותר לרצח עם, ארגון שיורה בכוונה תחילה לעבר אזרחים ישראלים תוך שהוא הופך את אזרחי עזה למגנים אנושיים. מי שמתוארת כ'צד האשם' היא דמוקרטיה שפועלת באופן לגיטימי כדי להגן על אזרחיה מפני אלפי רקטות חסרות הבחנה".