כחלק מהמאמץ לעידוד וזירוז החיסונים בקרב בני הנוער, ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע הבוקר (שלישי) למתחם החיסונים לנוער של קופת חולים מכבי בעיר חולון, יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרד הבריאות הנכנס פרופ' נחמן אש, כדי להיפגש עם נערות ונערים שהתחסנו ולעדכן על פעולות הממשלה לצמצום התחלואה.

בנט הודיע כי הממשלה פועלת לאיסור מוחלט על טיסה למדינות אדומות - ואמר כי כעת המאמצים מתרכזים ב"באג" שיצר פרצה בנתב"ג במשך שנה וחצי מתחילת המגפה. בממשלה מתכוונים לאשר טיסה בכפוף לוועדת חריגים שתהיה מחמירה עם הבקשות כדי לצמצם כמה שפחות את היציאה לאותן מדינות. "אנחנו בהליכי סגירה של הפרצה", הוסיף בנט. "100% מהאנשים נבדקים, אבל יש עוד באגים שאנחנו מתקנים ובודקים. אנחנו על זה ואני מקווה שבזמן הקרוב זה יטופל".
בתוך כך, משרד הבריאות הודיע הבוקר על שמונה ישראלים שניסו לעלות על טיסת אירופולוט לרוסיה עם דרכונים זרים וללא אישור ועדת החריגים. הנוסעים הורדו מהטיסה והועברו למשטרה.
עוד נשאל על דבריה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שאמרה כי משרד הבריאות "מגדיל" את המספרים כדי לעודד התחסנות, והשיב כי "בכירי משרד הבריאות הם קבוצה מקצוענית, מדייקת, שפועלת לפי מיטב המידע שמגיע כל יום ויום. הם לא מקובעים, הם יודעים להגיב למידע חדש, אין שום בסיס לטענה של אף אחד שמישהו מנפח או מעוות את הנתונים. אנחנו נותנים את הנתונים כפי שאנחנו יודעים בכל רגע נתון. זאת מגפה, זאת מלחמה דינמית ומורכבת".
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט במתחם חיסונים בחולון
ראש הממשלה נפתלי בנט במתחם חיסונים בחולון
מצלם סרטון לקבוצת הוואטסאפ הכיתתית
(צילום: רויטרס)
"מדינת ישראל נמצאת במרוץ נגד הזמן מכיוון שיש לנו מלאי חיסון לכולם - אבל לחיסונים עומד לפוג התוקף בסוף יולי, לכן יש לנו עשרה ימים כדי להספיק לעשות את החיסון הראשון", אמר בנט והביע את הערכתו לתלמידות והתלמידים שהגיעו לקופת החולים. "אני אומר להורים שחושבים שלא צריך להתחסן ושהכל בסדר - נגיף דלתא יכול לפגוע במי שלא מחוסן, וזה הילדים. אנחנו רוצים להגיע ל-30 אלף חיסונים ביום כדי שנעמוד במשימה. זה שאפתני אבל זה אפשרי. אין בעיית מלאי, אבל יש להם תוקף", אמר בנט.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט במתחם חיסונים בחולון
ראש הממשלה נפתלי בנט במתחם חיסונים בחולון
"היה באג של שנה וחצי". בנט
(צילום: רויטרס)
בנט פנה למתחסנים ואמר כי הוא מנסה להבין מה יעודד את בני גילם. בהמשך שמע מאחת הנערות שהחליטה להתחסן בעצת ההורים וצילם איתה סרטון לקבוצת הוואטסאפ הכיתתית. גם שר הבריאות ניצן הורוביץ שאל את המתחסנים הצעירים לעמדתם, ומנכ"ל משרדו המיועד, פרופ' נחמן אש, אמר: "אתכם לא צריך לשכנע אבל אתם תוכלו להגיד לחברים שלכם לבוא להתחסן".
הורוביץ הוסיף כי "החיסון הזה הוא בטוח לחלוטין לשימוש. הוא מגן על בני הנוער מתחלואה וגם עוזר לנו במניעת המגפה. עכשיו צריך ללכת על אמצעי הגנה וכמה שפחות פגיעה בשגרת החיים. חיסונים במקום סגרים". עוד אמר כי "יש לנו חלון זמן, עלינו במספר החיסונים בימים האחרונים וזה עדיין לא מספיק". מנכ"ל קופת החולים מכבי, רן סער, אמר לבנט ולהורוביץ כי הקופה תעמוד ביעד של לפחות 50% לבני 16-12, אך צריך להמשיך ולגייס אותם למבצע החיסונים.
בסיום דבריו בנט גינה שוב את המתקפות על יו"ר הקואליציה ממפלגתו, עידית סילמן, ואמר: "אני מאוד גאה בסילמן. האופוזיציה החליטה לראשונה לייצר תקדים שבו היא לא מנסה להקשות על הממשלה, היא מנסה לפגוע במדינה. זה דבר לא מקובל. עידית שם בחזית וכלפיה יש הערות מיזוגניות, ירודות ומבישות. עידית הובילה ביד רמה לילה לבן עם הצלחה של 100% ואנחנו נמשיך לעשות ואחרים ימשיכו להעביר ביקורת, זו טבעה של הדמוקרטיה".
בשיחה שקיימו אתמול בנט, הורוביץ ואיילת שקד עם ראשי הרשויות סוכם כי הממשלה תעביר תקציבים לרשויות לצורך עידוד התחסנות בני הנוער. בתקציבים אלה יחלו הרשויות בצעדים מידיים למניעת התפשטות נגיף הקורונה, בניהם מערך הסעות למתחמי החיסונים, קיום מפגשי הסברה להורים עם מומחים, מזעור התנגדויות לחיסונים ועוד.