שני תושבי מזרח ירושלים נעצרו הלילה (בין ראשון לשני) באזור שער יפו בעיר לאחר שתקפו שני בלשי משטרה שצעדו במקום. הבלשים היו מחופשים לחרדים בשל התקיפות הרבות שביצעו תושבי מזרח ירושלים כלפי יהודים בעלי חזות חרדית בשבוע האחרון. שני החשודים הועברו לחקירה.
במהלך המעצר חברים של החשודים תקפו גם הם את הבלשים וניסו לשחרר את חבריהם בכוח. השוטרים הסמויים שלפו אקדחים, אך זה לא הרתיע את התוקפים, שהמשיכו לדחוף אותם תוך כדי שצעקו "תירו בנו".
2 צפייה בגלריה
הבלשים שהותקפו בשער יפו בירושלים
הבלשים שהותקפו בשער יפו בירושלים
הבלשים שהותקפו בשער יפו בירושלים
(צילום: מוטי קסטל, ערוץ 20)
אמש הנחה מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי להסיר את המחסומים שהציתו את המהומות בימים האחרונים בשער שכם. הצבת המחסומים בתחילת הרמדאן, לפני 13 ימים, הייתה אחת הסיבות המרכזיות למהומות במספר מוקדים בשבוע האחרון. מאות צעירים ערבים במקום פתחו ב"חגיגות ניצחון" והסירו את הגדרות ללא התנגדות המשטרה.
גורם במשטרה אמר ל-ynet בעקבות הסרת המחסומים כי "לאחר הערכת מצב מיוחדת שקוימה ושיח מול המנהיגות המקומית, הוחלט לתת הזדמנות, להסיר את הגידור ולבחון שאכן הדבר מוריד את מפלס האלימות וההסתה".
ארגון חמאס מסר כי "הסרת המחסומים בשער שכם בעקבות מהפכת הצעירים הירושלמים היא דוגמה ליכולתם של הפלסטינים לערער את הכובש, להתנגד לו ולהטיל עליו את רצונם". הארגון הוסיף כי "אחדות העמדות בשטח תישאר, וגם התלות בפעולות התנגדות על צורותיה השונות. זו ערובה ליכולת להגיע להישגים בסוגיות לאומיות ובמאבק בישראל".
התקרית היא חלק מרצף העימותים האלימים הלאומניים בימים האחרונים והמתוחים בירושלים. אמש כוחות המשטרה פשטו על גמ"ח של חסידות סלונים במסגרת חקירה משטרתית והותקפו באבנים וחפצים. הכוחות השתמשו ברימוני הלם כדי לפזר את מאות המפגינים. סמוך לאותו זמן יהודי נעצר בחשד שתקף ביחד עם כמה נוספים שלושה עובדי תברואה ערבים ברחוב בן סירא בבירה. ברשותו נמצאה סכין.
2 צפייה בגלריה
שער שכם
שער שכם
חגיגות בשער שכם לאחר הסרת המחסומים
(צילום: עמית שאבי)

בתוך כך, משרד החוץ של איחוד האמירויות פרסם תגובה לאירועים האלימים שהתרחשו בירושלים בימים האחרונים. "איחוד האמירויות מביע דאגה עמוקה מאירועי האלימות במזרח ירושלים הכבושה שביצעו קבוצות ימין קיצוניות, שכתוצאה מהם נפצעו מספר תושבים.
"משרד החוץ מגנה את כל צורות האלימות וההסתה שנוגדים את הערכים והעקרונות האנושיים. המשרד קורא לרשויות בישראל לשאת באחריות לבלימת ההסלמה ולהביא לסיומם של כל הפגיעות והצעדים שגורמים להתמשכות המתיחות. כמו כן, המשרד מבהיר כי יש לשמור על הזהות ההיסטורית של ירושלים הכבושה ולנקוט באיפוק מירבי כדי למנוע מהאזור להיגרר לרמות חדשות של היעדר יציבות ואיום על השלום", נכתב בהודעה.