3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ מלניה קורונה
דונלד טראמפ מלניה קורונה
דונלד טראמפ מלניה קורונה
(צילום: GettyImages)
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שאובחן הבוקר (שישי) יחד עם רעייתו מלניה עם קורונה, פיתח תסמינים קלים של המחלה. כך מסר בצהריים הבית הלבן. גורם רשמי בבית הלבן אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי אופן הטיפול בנשיא עדיין נמצא בדיונים, וייתכן כי טראמפ יקליט סרטון לאומה כדי להראות שמצבו טוב ושעבודת הממשל ממשיכה כהרגלה.
גורם המעורה בפרטים סיפר ל"ניו יורק טיימס" כי התסמינים של הנשיא דומים לצינון, וגורם נוסף שפגש את טראמפ באירוע התרמה במועדון הגולף שלו תיאר אותו כ"רדום". לדבריו, הנשיא בא במגע עם כ-100 בני אדם באירוע.
בנם המשותף של טראמפ ומלניה, בארון, נמצא שלילי לנגיף, וכך גם בתו הבכורה של הנשיא, איוונקה, ובעלה ג'ארד קושנר. מוקדם יותר הודיע סגן הנשיא מייק פנס על כך שגם הוא נבדק ונמצא שלילי לנגיף.
3 צפייה בגלריה
עצרת דונלד טראמפ דולות' מינסוטה בלי מסכות
עצרת דונלד טראמפ דולות' מינסוטה בלי מסכות
ללא מסכה בעצרת המונית. טראמפ
(צילום: AP)
ראש הסגל בבית הלבן, מארק מדוז, עדכן בצהריים כי הנשיא ורעייתו נמצאים במצב טוב, וכי טראמפ ימשיך בעבודתו כרגיל. "אני אופטימי וצופה שהנשיא יחלים במהרה", אמר מדוז והוסיף כי כל הצוות הקרוב לא נדבק מהנשיא. הגברת הראשונה צייצה בטוויטר כי היא מאמינה שתחלים במהירות וכתבה שבסך הכל היא מרגישה טוב.
כמו כן, ברשת CBS דווח כי כל אנשי הקמפיין שבא במגע עם הנשיא והיועצים שאובחנו עם הנגיף הונחו להיכנס לבידוד. מנהל הקמפיין הורה לעובדי המטה להקפיד על עטיית מסכות, שטיפת ידיים ושמירה על ריחוק חברתי. "למרות שכמה אירועים יבוטלו, הקמפיין ממשיך לעבוד", כתב.
מלניה טראמפ: "מרגישה טוב בסך הכל"
המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, שלח בשמו ובשם רעייתו איחולי החלמה ליריבו בבחירות. "מחשבותינו עם הנשיא טראמפ והגברת הראשונה מלניה ומקווים להחלמה מהירה. נמשיך להתפלל לבריאותו של הנשיא ומשפחתו". ביידן ואשתו נמצאו גם הם שליליים לנגיף, וכן סגניתו קמלה האריס ובעלה.
יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, שמחכה גם היא לתוצאות הבדיקה שלה, אמרה כי אבחונו של טראמפ הוא "טרגי ועצוב". בראיון לרשת MSNBC אמרה פלוסי כי "להופיע בפני המונים ללא מסכה זאת פשוט הזמנה שמשהו כזה יקרה. מקווה שזו תהיה חוויה מלמדת עבורו".
בהודעה שפרסם הבוקר שון קונלי, רופא הבית הלבן, נכתב כי "הנשיא והגברת הראשונה חשים טוב כרגע, ומתכננים להישאר בבית הלבן במהלך תהליך ההחלמה. הצוות הרפואי של הבית הלבן ואני נמשיך לעקוב בדריכות, ואני מודה על התמיכה מכמה מהרופאים ומהמוסדות הרפואיים הטובים במדינה שלנו. אני מצפה שהנשיא ימשיך בביצוע חובותיו ללא הפרעה בזמן שהוא מחלים".
בתוך כך, נרשמו ירידות במסחר בניו יורק בעקבות ההודעה על הידבקותו של הנשיא, אך גם ברקע נתוני התעסוקה המאכזבים של ספטמבר. מדד דאו ג'ונס נסוג ב-0.5%, S&P 500 נחלש ב-0.89% ונאסד"ק ירד ב-0.8%. גם מחיר הנפט הגולמי צנח ב-4.3% ל-37 דולר. גם מניות הטכנולוגיה רשמו ירידה משמעותית: טסלה מחקה 3.5%, אפל ירדה ב-2% ואמזון נחלשה ב-2.1%.
3 צפייה בגלריה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
ירידות בבורסה בניו יורק
(צילום: AFP)
גם אם ב-14 הימים הקרובים התוצאות של בדיקות הקורונה של טראמפ יהיו שליליות, כמעט בוודאות הוא לא יוכל להשתתף בעצרות שתוכננו לו לקראת הבחירות בשלוש מדינות חשובות - ויסקונסין, פלורידה ואריזונה. בנוסף, גם העימות הבא מול ביידן, שאמור להתקיים ב-15 באוקטובר, עשוי להתבטל.
טראמפ הודיע בטוויטר על כך שנדבק בנגיף שעות לאחר שפורסם כי היועצת שלו הופ היקס - שטסה איתו השבוע במסוק הנשיאותי וב"אייר פורס 1" - נדבקה בקורונה ופיתחה תסמינים. ב-CNN דווח כי לקבוצה קטנה של בכירים נאמר כי הופ היקס אומתה כחיובית כבר אתמול בצהריים. "למרות זאת, טראמפ טס לניו ג'רזי לאירוע גיוס תרומות והדוברת שלו ערכה תדרוך מבלי שעטתה מסכה", דווח.