רצח בגלל השמצה: כתב אישום הוגש הבוקר (יום א') נגד מחמוד אבו צעלוק (24) וחסנאן אבו צעלוק (23) מלוד - בגין רצח שביצעו לפני שנתיים של תאבת אלבאז, תושב העיר בן 28 ואב לילדים. מחמוד מואשם גם בהחזקת סכין וחסנאן מואשם גם בנשיאת נשק
את האישום הגיש עו"ד רועי לס מפרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי מרכז. נטען בו שהנאשמים שמעו שאלבאז השמיץ את מחמוד, ולפיכך החליטו להתעמת איתו. ב-8 בפברואר 2019, בשעה 16:00 בערך, הם נסעו מביתם לביתו של המנוח בלוד - כשמחמוד מצויד בסכין וחסנאן באקדח.
כשהגיעו אל מתחם הבית הם קראו לאלבאז, ולאחר חילופי דברים קצרים שלף מחמוד את הסכין, הסתער על המנוח ודקר אותו לפחות שש פעמים בחזה ובירך. אלבאז ניסה להתגונן עד שקרס בסמוך לגדר המתחם. בשלב זה ירה בו חסנאן שש פעמים. השניים נמלטו מהמקום ואלבאז מת מפצעיו בבית החולים אסף הרופא.
2 צפייה בגלריה
שנתיים אחרי שתאבת אלבאז נדקר ונורה למוות בלוד הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד מחמוד וחסנאן אבו צעלוק
שנתיים אחרי שתאבת אלבאז נדקר ונורה למוות בלוד הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד מחמוד וחסנאן אבו צעלוק
הנאשמים בדיון הבוקר: מחמוד וחסנאן אבו צעלוק
2 צפייה בגלריה
תאבת אלבאז, הנרצח אתמול בלוד
תאבת אלבאז, הנרצח אתמול בלוד
הנרצח תאבת אלבאז. "באור יום, במקום ציבורי"

בבקשת המעצר כתב עו"ד לס: "נסיבות ביצוע העבירות מלמדות על מסוכנות יתרה של המשיבים, אשר הגיעו להתעמת עם המנוח כאשר הם מצוידים בכלי נשק. המשיבים לא היססו לדקור את המנוח כמה פעמים ואז לירות לעברו, והכל באור יום, במקום ציבורי".
צילום: יאיר רוזין
הרצח בוצע מול מצלמות אבטחה, אבל התיק פוענח רק כעת - אחרי כשנתיים. חמישה חודשים אחרי האירוע עצרה המשטרה את החשודים, אבל נאלצה לשחרר אותם כעבור חודש לאחר שסנגורם עו"ד יוסי זילברברג טען לקושי לזהות אותם בתיעוד.
אלא שלאחרונה חלה התפתחות בחקירה, לאחר שהתקבל דו"ח מיוחד של מומחים. חוקרי המשטרה שלחו את סרטוני מצלמות האבטחה ואת חקירת התקשורת לחברות אזרחיות. באמצעות חוות דעת של מהנדס אזרחי הצליחו לקשור את שני החשודים לזירה.
עו"ד זילברברג מסר בתגובה: "אחרי שנתיים, הדבר היחידי שהשתנה זו חוות דעת של מהנדס אזרחי שקבע שהטלפון היה שם, למרות שזה היה בידיעת המשטרה לפני זה. כל התיק מבוסס על חוות דעת של מהנדס אזרחי. למה חיכו שנתיים? איזו ראייה חדשה יש? כל הראיות האלה היו ולפיהן גם המשטרה וגם הפרקליטות החליטו לשחרר אותם. זו החלטה מאוד מוזרה ותמוהה".