מחקירה ראשונית של הירי באישה ביישוב נעלה שבמועצה האזורית מטה בנימין עולה כי ארבעת ילדיהם של בני הזוג נכחו בבית בזמן התקרית. הבעל שנעצר בחשד לרצח הוא שוטר שהחזיק נשק ברישיון, והמחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש) מעורבת בחקירה. נכון לשעה זו, גופת הנרצחת עדיין לא פונתה מהבית.
שכניהם מספרים כי מדי פעם היו שומעים את הזוג רבים, אך לא דמיינו שכך זה יסתיים. שכנה שהייתה מאוד קרובה לנרצחת צרחה ובכתה מחוץ לבית: "לא יכול להיות שזה אמיתי", אמרה. היא מספרת שהם היו זוג מדהים.
השכנים מספרים ששמעו את היריות, אך לאיש לא היה חשד שזה מהבית הזה. ממה שנודע לשכנים, הבעל החשוד ברצח התקשר בעצמו למפקד שלו במשטרה כדי לדווח על הירי.
4 צפייה בגלריה
זירת אירוע הירי בנעלה
זירת אירוע הירי בנעלה
השכנים לא דמיינו שכך זה יסתיים. זירת הרצח ביישוב נעלה
(צילום: נדב אבס)
4 צפייה בגלריה
זירת אירוע הירי בנעלה
זירת אירוע הירי בנעלה
זירת הרצח
(צילום: נדב אבס)
רונית עיני, דוברת היישוב, אמרה כי "היום בצהריים אירע ביישובנו אסון, אירוע בתוך משפחה שהסתיים בצורה טרגית. המשפחה המורחבת טרם יודעת, כל מה שמעניין אותנו זה לתת את מעטפת התמיכה למשפחה".
הנרצחת, בת 35 במותה, הייתה מנטורית לזוגיות. בעבר סיפרה שהייתה במערכת יחסים מאמללת, אך חייה עברו מהפך לאחר שיישמה את אשר למדה כחלק מהמקצוע.
הדיווח על התקרית התקבל בשעה 15:43 במוקד 101 של מד"א במרחב איילון. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה דיווחו על אישה ללא סימני חיים וקבעו את מותה במקום.
חובש רפואת חירום במד"א יריב רייס סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לתוך הבית. האישה הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

4 צפייה בגלריה
זירת אירוע הירי בנעלה
זירת אירוע הירי בנעלה
(צילום: נדב אבס)
4 צפייה בגלריה
חשד לרצח בנעלה שבבינימין
חשד לרצח בנעלה שבבינימין
(צילום: נדב אבס)
יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה בתגובה לרצח כי "משטרת ישראל מחויבת בבירור מקיף כיצד קורה שמי שאמור להגן בנשקו על חייהם של אזרחים מפנה אותו על פי החשד כלפי זוגתו. כל רצח דורש חקירה מעמיקה, אך במקרה שבו מדובר בשוטר נושא נשק יש לבחון האם לא מדובר במחדל מערכתי והאם היו סימנים מקדימים שאמורים היו להדליק נורות אדומות".
יו"ר ויצו אניטה פרידמן ציינה כי מדובר ברצח שני של אישה מתחילת השנה. "אנו מתריעות מתחילת המשבר שהקורונה עלולה להפוך בתים אלימים למלכודת מוות ולהביא להסלמה באלימות עד כדי רצח, אבל הממשלה משחקת בבית הקלפים ובקושי קידמה צעדים ממשיים כדי להגן על נשים וילדיהן, אשר חווים שנה של גיהינום", אמרה.
"בשעה זו חיות עשרות אלפי נשים תחת פחד וטרור, ואם לא יעשה משהו דרסטי כדי להגן עליהן ולהרחיק גברים אלימים מהבתים - נמשיך לשמוע על מקרי אלימות ורצח נוספים. ראש הממשלה חייב לעמוד בהתחייבותו מחודש נובמבר ולהקים לאלתר רשות לאומית לטיפול באלימות, שתתייחס לתופעה כאל טרור חברתי ותפעל לסנכרון בין כל המערכות תוך השקעת המשאבים הנדרשים לטיפול בתופעה".
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.
הדר גיל-עד השתתפה בהכנת הכתבה