שלושה בני אדם, אב ושני בניו, נעצרו הבוקר (חמישי) במודיעין לאחר שתקפו פעילי מחאה שהפגינו מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין במחאה על השינויים שהוא מקדם במערכת המשפט. בין השאר, הם זרקו ביצים על המפגינים - וכל זאת לעיני השוטרים שנכחו במקום. צפו בתיעוד שבפתח הידיעה.
כמה מפגינים מחו מול ביתו של לוין, שם הוקם אמש מאהל מחאה קבוע, וצעקו בין השאר: "כשתוקפים את בג"ץ - האזרחים הם השכפ"ץ", ישראל היא לא דיקטטורה" ו"לא רפורמה משפטית - הפיכה משטרית". הם נשאו שלטים עם הכיתוב: "יריב לוין - אויב הדמוקרטיה".
בשלב מסוים הגיעו האב ובניו למקום, תקפו כאמור את המפגינים והשליכו לעברם ביצים. המשטרה שהייתה במקום עצרה אותם ותלונות הוגשו נגד השלושה.
2 צפייה בגלריה
פעילי מחאה נגד הרפורמה המשפטית מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין
פעילי מחאה נגד הרפורמה המשפטית מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין
מפגינים מול ביתו של יריב לוין. הותקפו לעיני המשטרה
2 צפייה בגלריה
יריב לוין ואמיר אוחנה
יריב לוין ואמיר אוחנה
"נמשיך למחות יום יום מול ביתו של שר ההפיכה". לוין
(צילום: שלו שלום)
"אלה ימים קשים לדמוקרטיה הישראלית", אמר יגאל רמב"ם, אחד המפגינים שהותקפו. "ממשלה עבריינית מבצעת הפיכה משטרית, ובמקביל גם המרחב הציבורי הפך לאלים ומסוכן עבור אלה שמבקשים לממש את זכותם למחות. האלימות וההסתה לא ירתיעו אותנו. נמשיך למחות יום יום מול ביתו של שר ההפיכה במודיעין ולרדוף את חברי הממשלה העבריינית ככל שיידרש, עד שנעצור את ההפיכה".
בשבוע שעבר תושב אלעד בן 26 נעצר בחשד שניסה לדרוס בבאר שבע מפגינים נגד הממשלה. הוא הגיע עם רכבו סמוך לעשרות המפגינים שהתרכזו במרכז מורים שבשדרות רגר מול אוניברסיטת בן גוריון, עלה עם הרכב ועצר לפניהם בצורה מסכנת ותוך כדי צעקות. "הוא קילל אותנו - אנרכיסטים, אשכנזים", סיפרו המפגינים.