מסמכי אפשטיין נחשפים - ושועי עולם בכוננות ספיגה: עשרות מסמכים שהיו עד עתה חסויים בפרשת המיליונר הפדופיל ג'פרי אפשטיין, הותרו היום (חמישי) לפרסום. המסמכים נחשפו במסגרת התביעה המתנהלת נגד גיליין מקסוול, שהורשעה בכך שסייעה לאפשטיין לנצל מינית קטינות.
7 צפייה בגלריה
ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין. המסמכים נחשפים
(צילום: AP)
40 המסמכים הראשונים, מתוך 250 שצפויים בסופו של דבר להתפרסם בארצות הברית, מזכירים בעיקר שמות שכבר היו ידועים בפרשה, ובהם חבריו המפורסמים של אפשטיין וקורבנות שדיברו בפומבי.
אפשטיין הואשם ב-2019 בסחר בעשרות נערות למטרות מין לאחר שכבר ריצה עונש מאסר, והתאבד בתא המעצר. חברתו לשעבר מקסוול, שסייעה לו "לצוד" קטינות וכונתה "המאדאם של אפשטיין", הורשעה ב-2021 ונשלחה ל-20 שנה בכלא.
מסמך מ-2016 כולל עדות מפורטת של ג'ואנה שיוברג, שאפשטיין "צד" בגיל 20 כדי שתעבוד כמסאג'יסטית. היא הייתה לפני כן סטודנטית, ואמרה כי כפו עליה קיום אקטים מיניים על אפשטיין.
7 צפייה בגלריה
ג'ואנה שיוברג
ג'ואנה שיוברג
ג'ואנה שיוברג
7 צפייה בגלריה
מסמך הטענות של ג'ואנה שיוברג נגד ג'פרי אפשטיין
מסמך הטענות של ג'ואנה שיוברג נגד ג'פרי אפשטיין
המסמך עם העדות של שיוברג נגד אפשטיין
לעורכי הדין סיפרה כי אפשטיין אמר לה: "קלינטון אוהב אותן צעירות". שיוברג אמרה בעדותה כי ב-25 עד 50 אחוז מהזמן שבו עשתה מסאז' לאפשטיין היא הייתה עירומה.
קלינטון, שמוזכר 50 פעמים במסמכים החדשים, הודה בעבר כי טס במטוסו הפרטי של אפשטיין. דוברו אמר ל-CNN כי קלינטון לא ידע דבר על ה"פשעים הנוראיים" במהלך הקשר ביניהם, והוסיף כי הפעם האחרונה שבה היה בקשר עם אפשטיין הייתה לפני כמעט 20 שנה.
מסמך אחר מציין שאפשטיין כתב למקסוול וטען כי המדען סטין הוקינג לא השתתף באורגיה עם קטינות באי קריבי ב-2006. הוקינג, שהיה חולה ב-ALS, מת בגיל 76, לפני חמש שנים.
7 צפייה בגלריה
ביל קלינטון נשיא ארה"ב לשעבר בהלוויתו של נשיא צרפת לשעבר ז'אק שיראק
ביל קלינטון נשיא ארה"ב לשעבר בהלוויתו של נשיא צרפת לשעבר ז'אק שיראק
ביל קלינטון
(צילום: EPA)
לעומת זאת, נטען כי הנסיך הבריטי אנדרו - שתמונתו עם וירג'יניה ג'ופרה, קורבן נוסף של אפשטיין, הפכה למפורסמת - כן השתתף באורגיה עם קטינות.
אחת מקורבנותיו של אפשטיין, ששמה לא נחשף, אמרה כי היא נדרשה לקיום יחסי מין עם הנסיך אנדרו באי של אפשטיין באיי הבתולה - ביחד עם קטינות נוספות.
לפי המסמך מ-2014, נכפה עליה לקיים יחסי מין עם הנסיך גם בביתה של מקסוול בלונדון, וכן בניו יורק. ב-2022 הגיע אנדרו, שהואשם בעבירות מין, להסכם פשרה של מיליוני דולרים עם ג'ופרה.
7 צפייה בגלריה
הנסיך אנדרו ווירג'יניה ג'ופרה. מאחור: גיליין מקסוול
הנסיך אנדרו ווירג'יניה ג'ופרה. מאחור: גיליין מקסוול
הנסיך אנדרו ווירג'יניה ג'ופרה. מאחור: גיליין מקסוול
7 צפייה בגלריה
ארכיון 2013 אלן דרשוביץ
ארכיון 2013 אלן דרשוביץ
אלן דרשוביץ. מכחיש
(צילום: עמית שעל )
במסמכים מופיע פעמים רבות גם שמו של המשפטן האמריקני-יהודי המפורסם פרופ' אלן דרשוביץ, שרק השבוע עלה שמו כמי שייתכן ויהיה השופט מטעם ישראל בתביעה נגדה בהאג של דרום אפריקה.
נגד דרשוביץ נטען כי הוא קיים יחסי מין עם קטינות, והיה עד להתעללות מינית: "אפשטיין כפה על מתלוננת לקיים יחסי מין עם פרופ' דרשוביץ, חבר קרוב של אפשטיין. הוא דרש ממנה לקיים יחסי מין עם דרשוביץ בכמה פעמים שונות, כשהייתה קטינה. זה קרה לא רק בפלורידה, אלא גם במטוסיו הפרטיים, בניו יורק, ניו מקסיקו ובאיי הבתולה. בנוסף להתעללות המינית במתלוננת ובקטינות אחרות, דרשוביץ גם היה עד ראייה להתעללות מינית בקטינות אחרות על ידי אפשטיין וכמה מאלו ששיתפו איתו פעולה".
בתגובה לכך אמר דרשוביץ כי היה רק פרקליטו של אפשטיין, ולא מעבר: "הייתה לי מערכת יחסים חפה מפשע עם האיש שלא ידעתי, ולא חשדתי, שעשה דבר אסור".
7 צפייה בגלריה
אהוד ברק בראיון לתקשורת האמריקאית
אהוד ברק בראיון לתקשורת האמריקאית
אהוד ברק. הוזכר פעם אחת
(צילום: CBS NEWS)
במסמכים מוזכר פעם אחת ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. אחת המאשימות נשאלה אם היא זוכרת שפגשה אותו, וענתה בשלילה.
לפי ה"דיילי מייל", במסמך מ-2014 מצוין כי אפשטיין סרסר בקורבנות ל"צרכים מיניים" עבור גברים בעלי השפעה, ובהם "ראש משלה מוכר", ומנהיגים מוכרים. שמו של אותו ראש ממשלה לא מוזכר במסמך.
בנוסף מוזכרים במסמכים בין היתר גם נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, סגן הנשיא בעבר אל גור, הקוסם דיוויד קופרפילד, השחקן קווין ספייסי ורבים אחרים.
אפשטיין נעצר בפעם הראשונה ב-2005 בפלורידה, והואשם ששילם לנערה בת 14 עבור קיום יחסי מין. עשרות קטינות אחרות תיארו עבירות מין דומות, אבל בסופו של דבר התובעים הסכימו שהוא יודה בעבירה אחת בלבד. הוא ריצה 13 חודשי מאסר.
חלק מהמפורסמים שהיו בקשר קרוב איתו נטשו אותו אחרי ההרשעה, ובהם הנשיאים לשעבר קלינטון וטראמפ - אבל אחרים לא. ב-2019 אפשטיין נעצר שוב והוגש נגדו כתב אישום על סחר בעשרות נערות למטרות מין. הוא התאבד בתא המעצר.