נמשכים מבצעי המעצרים הליליים של צה"ל ביהודה ושומרון, ואיתם העימותים מול מחבלים: בפעילות של כוח דובדבן במחנה הפליטים אלפארעה בטובאס שבאזור ג'נין השליך הלילה (רביעי) מחבל מטען לעבר הכוח. הוא נורה, והפלסטינים דיווחו שנהרג.
4 צפייה בגלריה
פעילות כוחות הביטחון באיו"ש
פעילות כוחות הביטחון באיו"ש
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
פעילות כוחות הביטחון באיו"ש
פעילות כוחות הביטחון באיו"ש
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
הנשק שנתפס
הנשק שנתפס
נשק שנתפס הלילה בפעילות ביהודה ושומרון
(צילום: דובר צה"ל)
הפעילות הלילית בטובאס הייתה כחלק ממבצע למעצר חוליית סוחרי אמצעי לחימה. המטרה הייתה לעצור שלושה מבוקשים, ומתוכם נעצר אחד. שני האחרים לא היה במקום. במהלך הפעילות נפתחה אש לעבר הכוח, והושלכו מטענים. הלוחמים הגיבו בירי לעבר משליך המטען והוא פונה לבית חולים, שם נקבע מותו. לפי הפלסטינים, ההרוג הוא יונס תאיה, בן 21.
דובר צה"ל מסר כי בפעילות ביהודה ושומרון הלילה נעצרו 25 מבוקשים. הפלסטינים טענו כי בין העצורים גם אסירים משוחררים. הפעילות התמקדה בשורת כפרים בגדה - מדורא שליד חברון, דרך סילוואד שליד רמאללה, טול כרם, שכם והכפר יאמון שבאזור ג'נין. בין השאר נתפסו בפעילות צה"ל כספים, נשקים ותחמושת. לא היו נפגעים בקרב הכוחות. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו גם הם.

4 צפייה בגלריה
יונס תאיה
יונס תאיה
ההרוג בטובאס, יונס תאיה
במקביל, בשעות הבוקר הגיע פלסטיני לצומת בית דג'ן בשומרון וניסה לחטוף נשק לחייל. הכוחות הגיבו בנוהל מעצר חשוד שכלל שתי יריות לאוויר. הפלסטיני נכווה מקנה של נשק ונעצר. הצומת נמצא באזור הכפר בית פוריק שליד שכם, וסמוך לאלון מורה ואיתמר.
לפי נתוני שב"כ, חודש אוגוסט האחרון היה אלים במיוחד בגזרת איו"ש, וחלה בו עלייה משמעותית במספר הפיגועים שבוצעו נגד אזרחים ישראלים וכוחות הביטחון - והמגמה נמשכת גם בספטמבר. אוגוסט היה החודש האלים ביותר מאז מאי, שבתחילתו עוד הורגש גל הטרור. מנתוני שב"כ עלה כי לעומת חודש יולי, שבו אירעו 113 פיגועים ביהודה ושומרון, בהם 15 אירועי ירי, באוגוסט התרחשו 172 פיגועים, ובהם 23 פיגועי ירי. במהלך אוגוסט עלה מספר אירועי השלכת בקבוקי התבערה מ-75 בחודש שקדם לו ל-135.
בתוך כך, בטקס שנערך אמש לחניכת מתקן של אגף המודיעין בדרום, אמר הרמטכ"ל אביב כוכבי כי אמ"ן מבצע "דברים דמיוניים" יחד עם שב"כ: "ממש בשעה הזו מתגנבים חיילים לעוד מבצע מעצרים ביהודה ושומרון, ושל מי המודיעין הזה? כמובן שבעזרת שותפינו בשב"כ, המודיעין של 8200 ואמ"ן. הם הולכים לשלוף מהחדר עוד רוצח פוטנציאלי כמו שהם עושים לילה-לילה, והמשפחה הזו שבה הוא אמור לפגוע לא תדע זאת עד סוף חייה".