התקדמות משמעותית בחקירת ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג: עדויות שנגבו היום (חמישי) בחקירות מחזקות את החשדות נגדו. להגנתו, טוען גרינברג כי יזמים ואנשי עסקים ניסו לשכנע אותו להטות עבורם חוזים, אך הוא זה שנצמד לכללים. למרות מקבץ העדויות שנגבו, החקירה רחוקה מסיום.
ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג לא הגיע לעבודה היום (רביעי). הוא בילה את הלילה האחרון בתא מעצר, וכעת הוא יושב מול חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 443 ועונה לשאלות הרבות של החוקרים. גרינברג נעצר אתמול כשחקירה סמויה שניהלה המשטרה, על קמפיין הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2018, הבשילה.
החקירה עסקה בסכומי כסף גדולים שראש העיר והמטה שלו קיבלו, ולא רק בסכומי כסף, אלא גם בציוד ששווה כסף רב, בתמורה לקידום עניינים של אנשי עסקים ויזמים. לפני חודש הוא עוכב לחקירה במשך שעות רבות על פרשה אחרת, שבמסגרתה ניסה להעביר את מתנגדיו מתפקידים בעמותות שמקבלות תקציבים מהעירייה.
1 צפייה בגלריה
רמי גרינברג, להב 433
רמי גרינברג, להב 433
חתימה על הסכם עד מדינה יכולה לסבך ולהעמיק את הפרשה. גרינברג ומשרדי להב 433
(צילום: ריאן פרויס, דנה קופל)
בהמשך לפרסום על דבר מעצרו של גרינברג אתמול, פורסם כי פרקליטו של אחד החשודים בפרשה, איש העסקים רון עומייסי, הציע למשטרה חתימה על הסכם עד מדינה. בידי המשטרה תיעוד שבו נצפה איש העסקים מעביר חצי מיליון שקל במזומן לגרינברג ככספי שוחד.
בכיר במשטרה אמר ל-ynet כי הסכם עד המדינה אינו נפסל על הסף - אך התקדמות החקירה אינה מצדיקה מהלך כזה כרגע. לפי הבכיר, בידי המשטרה חומרים שעשויים לסבך את ראש העיר, אך אופי החקירה - סבוכה ומרובה בחשודים ועדים - משמעה כי היא רחוקה מסיום.

"חשוב לי לחדד שאין לי קשר לפרשה הנוכחית," אמר ירון קדושים, פעיל ציבורי בפתח תקווה שהתלונן על גרינברג ב-2019, לאולפן ynet. "זו תוצאה של התלונה המקורית שהגשתי בגין האיומים והסחיטות נגדי. המשטרה משם המשיכה לבדוק דברים נוספים".
מקורבים לרמי גרינברג אומרים לנו, אין פה הקלטות ומסמכים. יש עוד משהו חוץ מעדויות? "אני יכול להגיד מה שנוגע אליי - אני פעיל ציבור. ניהלתי מאבקים נגד רשויות התכנון והעירייה שהובילו מהלכי תכנון שהיו אמורים לפגוע באופן קשה מאוד ביותר מרבע מתושבי העיר. הקמתי מטה מאבק, ביקשתי מהעירייה להיות לצידנו. נפגשתי עם ראש העיר פעמיים בארבע עיניים, הוא בחר ללכת עם רשויות התכנון ולהילחם בי כדי לשבור את המאבק.
"זה דבר שלא נכון למדינה דמוקרטית. לא רציתי להרים ידיים כי מישהו מנסה להילחם בי. אף אחד לא דיווח על זה לתושבי העיר, אני דיווחתי על זה ואף אחד לא עמד לצידי. אלו שלוש שנים שבהם הייתי לבד מול מערכה אדירה נגדי. באתי והגשתי תלונה, כשמטרתה הייתה שירדו ממני ויתנו לי לעשות את ההתנדבות הציבורית שלי".
אתה סבור שכל ההתנהלות שם הייתה מושחתת? "אני לא יודע לדבר על דברים אחרים, זה לא מעסיק אותי. אותי מעסיקה העובדה שתושבים מתנגדים באופן דמוקרטי למהלכי תכנון שפוגעים בהם באופן ישיר, והעירייה נלחמת בתושבים כד לשבור אותם. זה דבר שלא יכולתי לעמוד עליו לסדר היום. אני בטוח שאם עירייה נלחמת ורוצה את הפרוייקטים, וממש נשכבת על הגדר למען הפרויקטים האלה למרות שהיא מבינה שפוגעים בתושבים - אני מבין שיש פה אינטרס נסתר. למה שהיא תלך על תוכנית כל כך פוגענית? ניהלנו מערך התנגדויות שמנה קרוב למאה חברים וחברות ועוד אינסוף תושבים שתמכו בנו, והצלחנו לבלום את זה, אבל עדיין יש פה בעיות כמובן".
עורך הדין עופר ברטל, שמייצג את גרינברג, מסר כי "מסע הבחירות של ראש העירייה התנהל על פי חוק. דוח מפורט הוגש על כל הוצאה והכנסה למבקר המדינה ואושר על ידו. ראש העירייה עושה לילות כימים ומנסה להיות שליח ציבור נאמן לתושבי פתח תקווה.
עו"ד עופר ברטלעו"ד עופר ברטל

"קשה מאד להיות שליח ציבור בארץ הקודש וקשה ומסוכן שבעתיים להיות שליח כזה שמקפיד בקלה כחמורה. ראש העירייה עונה לכל השאלות שנשאל וימשיך לשתף פעולה עם המשטרה עד לתום החקירה. הוא מבקש מכל תושבי העיר שלא למהר לשפוט אותו ולהמתין בסבלנות לתום החקירה".
אלכנסדרה לוקש השתתפה בהכנת הכתבה