האורות כבו היום (שני) בביתו של אשר נתן מרלי בן ה-14, שנרצח בפיגוע בשכונת נווה יעקב בליל שישי האחרון. המשפחה, שיושבת שבעה על נתן, חוברה מחדש לרשת החשמל אחרי שחברת החשמל הטעינה את המונה.
2 צפייה בגלריה
חיה מושקה ואהרון נתן-מורלי
חיה מושקה ואהרון נתן-מורלי
"צריכים את העזרה של עם ישראל". חיה מושקה ואהרון נתן-מורלי, הוריו של אשר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
2 צפייה בגלריה
אשר נתן מורלי שנהרג בפיגוע בנווה יעקב
אשר נתן מורלי שנהרג בפיגוע בנווה יעקב
אשר נתן
(באדיבות המשפחה)
ההורים, חיה-מושקה ואהרון, מגדלים בבית צנוע עם שלושה חדרים את ילדיהם. אשר היה כאמור הבכור, אחריו - רינה (13), מיכאל (11), נאווה (10), אסנת (7), אברהם (5) והתאומות חנה-מרים ושרה (שנה וחצי). "אשר יצא מהבית בשמונה ועשר דקות, שלוש דקות אחר כך כבר שמענו את היריות", שחזרה האם אתמול. האב הוסיף כי בנו "היה כזה גיבור ענק, הוא בא לתקן את העולם".
בפיגוע ביום שישי בנווה יעקב נרצחו שישה בני אדם מלבד נתן מרלי: בני הזוג אלי (48) ונטלי (45) מזרחי התחתנו לפני שנתיים ונורו כשיצאו לסייע לפצועים; רפאל בן אליהו (56) נורה לעיני משפחתו, ובנו נפצע באורח קשה, אך מצבו השתפר מאז; אירנה קורולובה (59) אזרחית אוקראינה, הגיעה לארץ לפני שש שנים, וטיפלה כעובדת סיעודית בתושב נווה יעקב; שאול חי (68) היה גבאי בית הכנסת "זכור לאברהם", ונרצח ליד בית הכנסת "עטרת אברהם"; איליה סוסנסקי (24), עבד כ-DJ במסיבות טבע ובבר הקקטוס ונרצח על ידי המחבל בזמן שרכב על אופנועו.
בסביבתם של בני המשפחה שנרצח פתחו בקמפיין לגיוס כספים למשפחתו. חבר המשפחה ששוחח עם ynet סיפר על מצבם הכלכלי הקשה של הוריו: "אנחנו צריכים את העזרה של עם ישראל. המצב של המשפחה נורא ואיום כבר שנים. הם גרים בדירה לא שלהם, שממנה הם אמורים להתפנות כל יום. האבא איבד את אחיו לפני שבע שנים, ומאז מצבו הנפשי הידרדר וקשה לו לפרנס. האמא עוסקת בחינוך הילדים. המשפחה בת תשע נפשות, וגרה בדירה של כ-50 מ"ר. לאחר הטרגדיה נודע לנו על המצב הכלכלי הקשה שלהם, ונשמח שעם ישראל יתגייס לתרומות בשעה הקשה הזו. החשבון שלהם מעוקל, ולכן הכסף עובר לעמותת בית חב"ד, שינהל איתם יחד את הכסף".
מחברת החשמל נמסר: "המשפחה מחוברת לחשמל באמצעות מונה מת"מ (מונה תשלום מראש), שהיא בעצמה מטעינה אותו מעת לעת בהתאם לצריכה. בשעה 13:24, פנו לחברת החשמל ומסרו לה שעקב אי הטענת המונה הופסקה אספקת החשמל לבית. הדבר לא היה ידוע לנו. לא מדובר בניתוק אלא באי הטענת המונה. מיד עם קבלת הדיווח אצלנו, הופקדו לטובת המשפחה 600 ש"ח לטובת צריכת חשמל שוטפת, ובמקביל נמסר למשפחה שהיא תקבל אספקה קבועה כל עוד יידרשו. במקביל, חוב העבר של המשפחה יועבר ביוזמתה של חברת החשמל לקרן הסיוע של חברת החשמל בכדי לבחון את תשלום החוב בידי חברת החשמל. בסביבות 14:00, כחצי שעה לאחר הדיווח, אספקת החשמל חודשה למשפחה".
לתרומות לחצו כאן, ‏או באמצעות העברה בנקאית: בית חב"ד נווה יעקב ועטרות, מרכנתיל 742, מספר 76507