במערכת הבחירות הקודמת שבה נערכו בחירות מקדימות לרשימת הליכוד לכנסת, יו"ר המפלגה בנימין נתניהו בלם את גלעד שרון ולא אישר לו את קיצור משך החברות בתנועה הנדרש להתמודדות. כעת, שרון מתמודד ברשימה הארצית, שם התחרות קשה במיוחד - ואומר שהיחסים בין השניים "טובים מאוד".
"נתניהו היה אצלי בדימונה בכנס להצלת הנגב", מזכיר שרון בריאיון באולפן ynet. "צריך להסתכל על המשימות שלנו, המריבות הפנימיות הורידו אותנו ב-1992 ואם אנחנו רוצים לחזור לשלטון צריך לאחד כוחות, להסתכל קדימה. יש לנו הרבה דברים לעשות".
זה היפוך היסטורי מרתק, בנו של אריק שרון אומר "יחסים מצוינים עם נתניהו". "בפוליטיקה יש עניינים ומאבקים אבל בשורה התחתונה צריך לזכור שאבא שלי היה שר אצל נתניהו, נתניהו היה פעמיים שר אצל אבא שלי. הם עשו דברים טובים והצילו את הכלכלה, צריך להסתכל בפרספקטיבה רחבה".
לדברי שרון, "הכוח של הליכוד זה שהוא מצמיח אנשים חדשים, זה מה שמרענן את השורות ונותן לנו כוח. המפלגה הגדולה הדמוקרטית האחרונה שנשארה, יש כוח לדמוקרטיה והציבור יודע".
בסביבת נתניהו מוטרדים מאיך תיראה הרשימה הזו. יש תחושת חירום. זו מערכת בחירות שחייב בה ניצחון, תיקו כבר לא מספיק. יש עיסוק אינטנסיבי ברשימה וניסיון להרכיב רשימה ממלכתית. "כשהיועץ המשפטי בא ואומר שתפרו לו תיק ומחזיקים אותו ובגרון ולא מסביר, תסכים איתי שהדבר מחייב הסבר. ובכלל ,איפה הפיקוח?
הדרך היא שמרתיעה הרבה אנשים. "אבל אי אפשר לעצום עיניים, צריך לתקן".
סער קידם שימוע לשופטים, וזה נעשה בשקט עם (אסתר) חיות. עושה רושם שבליכוד בעיקר צועקים ולא מבצעים. "בשורה התחתונה יש שם בעיות שצריך לתקן, לא להרוס – לתקן. לא יכול להיות שפרקליט המדינה שולח מכתבים לעורכי דין שתלויים בו ושופטים מכהנים ומבקש מהם להופיע לפי עמדתו בתקשורת. יש הרבה תופעות שהן לא תקינות שם וצריך לתקן אותן".
שרון ביקש להדגיש את הסכנה בממשלה עם "תומכי טרור". האם נתניהו יכול לצרף את מנסור עבאס כפי שניסה בפעם הקודמת? "בשום פנים ואופן לא. לפני שקמה הממשלה, בריאיון ברדיו כשהעלו את הרעיון יצאתי נגד. גם הליכוד לא יעשה את זה, אי אפשר להכניס את האחים המוסלמים, זו תנועה אחות לחמאס, שרצונם העמוק הוא שלא תהיה פה מדינה יהודית. אי אפשר להכניס אותם לקואליציה ולא כי הם ערבים".
אתה בסדר עם העניין של גביר? "כשאני צריך לבחור בין זה לבין תומכי טרור, תומכי טרור זה יותר גרוע".