סכסוכי הכנופיות שהגיעו בצהריים (ראשון) לרחוב רש"י ברמת גן בדמות פיצוץ בקטנוע ליד חנויות, לאור יום, מדאיגים את תושבים ובעלי עסקים בעיר. בעלי החנויות בסביבת הפיצוץ הביעו חשש לדבר אחרי הפיצוץ שגרם לפציעתו באורח קשה של רוכב הקטנוע ולפציעתם באורח קל של עוד שישה עוברי אורח שהיו בסביבה. עדת ראייה לפיצוץ אמרה כי "היה פיצוץ ממש חזק, ולשנייה חשבתי שזו רקטה. זה היה מפחיד מאוד, קצת מאיים, ממש מתחת לבית".

6 צפייה בגלריה
האופנוע בזירה
האופנוע בזירה
(צילום: שמוליק דודפור)
6 צפייה בגלריה
האופנוע בזירה
האופנוע בזירה
(צילום: שמוליק דודפור)
הפיצוץ התרחש קרוב לשעה 11:40 בצהריים. על פי החשד, הרקע פלילי - ובמשטרה בודקים אם מדובר בניסיון חיסול או ב"תאונת עבודה" שבמסגרתה התפוצץ מטען שהוביל אותו רוכב, בן 28. הצעיר שנפצע מוכר למשטרה מסכסוכי כנופיות באזור רמת גן. הוא חבר של עבריין אחר - שלאחרונה התפוצץ מטען חבלה בפיצוצייה ששייכת לאביו. שעתיים אחרי הפיצוץ בקטנוע אותר מטען חבלה נוסף בשכונת נווה יהושוע בעיר, והוא הועבר לטיפול המשטרה.
הרגעים שלאחר פיצוץ הקטנוע בעיר תועדו, ובהם נראה הקטנוע כשהוא בוער והפצוע ההמום הועבר לכיסא, בזמן שעוברי אורח החלו לשפוך עליו מים.
6 צפייה בגלריה
האופנוע בזירה
האופנוע בזירה
(צילום: שמוליק דודפור)
6 צפייה בגלריה
האופנוע בזירה
האופנוע בזירה
(צילום: שאול גולן)
לפי החשד, הצעיר שנפצע באורח קשה בפיצוץ הקטנוע הגיע למקום כדי להיכנס לחנות הירקות הסמוכה - ומיד כשירד מהקטנוע אירע הפיצוץ, והוא נפגע. "פתאום שמענו פיצוץ. יצאנו מהחנות וראינו בחור ליד קטנוע שנפצע קשה. זה כבר כמה זמן שיש ברמת גן יריות ועניינים. את תחושת הביטחון איבדנו כבר מזמן. עדיף לסגור את החנות וללכת הביתה, איך אפשר לעבוד ככה?", תהה בעל חנות באזור שבו התפוצץ הקטנוע.
סגן ניצב שי תירם, קצין אג"מ במרחב דן במשטרה, אמר בזירה כי "הגענו למקום, נמצא בחור כבן 28 פצוע במצב קשה. נמצאו פצועים נוספים, עוברי אורח, שהיו סמוכים לאופנוע. גם הם פונו לבתי חולים עם פציעות קלות יותר. כנראה מדובר באירוע פלילי ואנחנו בודקים את כל כיווני החקירה".

חובשי רפואת חירום במד"א, עמית אברהם וצביקה לרר, שהגיעו לזירה, סיפרו: "ראינו את הקטנוע בצד המדרכה כשלידו שוכב הרוכב גבר כבן 28 שהיה בהכרה וסבל מחבלה קשה בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים והנחת חוסם עורקים ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים איכילוב כשמצבו קשה. כוחות נוספים של מד"א סרקו ברחוב ואיתרו נפגעים כבני 45 עד 80 שנפגעו מרסיסים ונפגעו קלות ופונו לבתי החולים. באורח נס האירוע הזה לא הסתיים בהרוגים".

מטענים בלב השיכון הסמוך

מלחמת הכנופיות ברמת גן מתנהלת גם בשיכון ותיקים, שאינו רחוק ממקום הפיצוץ. סכסוך בין שני עבריינים מפר את השקט בשכונת היוקרה, ובשבוע שעבר נורו יריות ברחוב שדרות הנרקיסים בשכונה. השניים גם מניחים מטענים בלב השכונה הסמוכה לפארק הירקון ולתל אביב. לפני כשבועיים אותר מטען חבלה בסמוך לבית אביו של עבריין המוכר למשטרה. למחרת, עבריין אחר נורה ונפצע קל ברגלו ברחוב הנרקיסים, כנקמה על החשד שהוא הניח את מטען החבלה.
6 צפייה בגלריה
התכתבות בקבוצת הוואטסאפ של תושבי רמת גן על היריות במקום
התכתבות בקבוצת הוואטסאפ של תושבי רמת גן על היריות במקום
ההתכתבות בקבוצת הוואטסאפ, לפני שבוע
הסאגה המשיכה יום למחרת כאשר הושלך רימון הלם לכיוון בית ברחוב הנרקיסים, ממנו לא היו נפגעים. בשבוע שעבר גם עצרה המשטרה את אחד העבריינים המעורבים בהנחת מטען החבלה. זמן קצר לאחר קולות הירי לפני שבועיים ניכרה בהלה בהתכתבויות בין תושבים בשכונת ותיקים בקבוצת הוואטסאפ. "היו פה יריות עכשיו? רובים ושושנים זה מחר, מישהו פה התבלבל, אמאלהה, מה זה היה עכשיו?", נכתב שם בין היתר.
יש מי שאף הביע חשש שילדיו יסתובבו ברחוב. "ישבנו בבית בסלון, פתאום אתה שומע צרור". סיפרה ל-ynet נ', תושבת השכונה. "פעם היה באזור ממש רחוב וחצי ליד, כנופיה שהייתה משגרת זיקוקים בלי הפסקה בלילה. זה היה סיוט. היינו מתעוררים משינה בבהלה. עד שזה הפסיק, התחילו עכשיו יריות. בשמונה ימים זרקו רימון הלם ופעמיים ירו בשדרה. המחשבה הראשונה הייתה שהזיקוקים חזרו, אבל קשה היה לטעות בסאונד של הריסוס הזה. חמש דקות אחרי כל השכונה שוב התמלאה ניידות. כמו בפעם הקודמת".