לאור יום, ליד חנויות: צעיר בן 28 נפצע באורח קשה בצהריים (ראשון) מפיצוץ קטנוע ברחוב רש"י ברמת גן. על פי החשד, הרקע פלילי - ובמשטרה בודקים אם מדובר בניסיון חיסול או ב"תאונת עבודה" שבמסגרתה התפוצץ מטען שהוביל אותו רוכב. הצעיר, שמוכר למשטרה מסכסוכי כנופיות באזור רמת גן, הוא חבר של עבריין אחר - שלאחרונה התפוצץ מטען חבלה בפיצוציה ששייכת לאביו. מהפיצוץ נפגעו באורח קל עוד שישה עוברי אורח, שפונו לבתי חולים.
4 צפייה בגלריה
פיצוץ אופנוע ברחוב רש"י ברמת גן
פיצוץ אופנוע ברחוב רש"י ברמת גן
זירת הפיצוץ ברמת גן
(צילום: דוברות מד"א)
4 צפייה בגלריה
האופנוע בזירה
האופנוע בזירה
(צילום: שמוליק דודפור)
4 צפייה בגלריה
האופנוע בזירה
האופנוע בזירה
(צילום: שמוליק דודפור)
לפי החשד, הצעיר שנפצע באורח קשה הגיע למקום כדי להיכנס לחנות הירקות הסמוכה - ומיד כשירד מהקטנוע אירע הפיצוץ, והוא נפגע. כשעתיים לאחר מכן, אותר מטען חבלה נוסף באזור נוה יהושע בעיר.
הדיווח על הפיצוץ התקבל בשעה 11:39 במוקד 101 של מד"א במרחב דן. חובשים ופרמדיקים של הארגון שהגיעו למקום פינו לבית החולים איכילוב את הפצוע באורח קשה, שסובל מחבלה בגפיים. ששת עוברי האורח שנפגעו פונו לבתי החולים בילינסון בפתח תקווה, איכילוב ושיבא בתל השומר. המשטרה מסרה כי שוטרים הוזעקו למקום.
חובשי רפואת חירום במד"א, עמית אברהם וצביקה לרר, סיפרו: "ראינו את הקטנוע בצד המדרכה כשלידו שוכב הרוכב גבר כבן 28 שהיה בהכרה וסבל מחבלה קשה בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים והנחת חוסם עורקים ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים איכילוב כשמצבו קשה. כוחות נוספים של מד"א סרקו ברחוב ואיתרו נפגעים כבני 45 עד 80 שנפגעו מרסיסים ונפגעו קלות ופונו לבתי החולים. באורח נס האירוע הזה לא הסתיים בהרוגים".
4 צפייה בגלריה
פיצוץ אופנוע ברחוב רש"י ברמת גן
פיצוץ אופנוע ברחוב רש"י ברמת גן
הקטנוע בזירה
"פתאום שמענו פיצוץ. יצאנו מהחנות וראינו בחור ליד קטנוע שנפצע קשה. זה כבר כמה זמן שיש ברמת גן יריות ועניינים. את תחושת הביטחון איבדנו כבר מזמן. עדיף לסגור את החנות וללכת הביתה, איך אפשר לעבוד ככה?", תהה בעל חנות באזור מקום הפיצוץ.
תושבים בשיכון ותיקים ברמת גן, שאינו רחוק ממקום הפיצוץ, מרגישים לאחרונה שוב ושוב שמלחמת הכנופיות בעולם התחתון מגיעה גם לרחוב שלהם. סכסוך בין שני עבריינים מצליח להפר את השקט בשכונת היוקרה, ובשבוע שעבר נורו יריות ברחוב שדרות הנרקיסים בשכונה.
שני עבריינים ברמת גן מנסים לפגוע אחד בשני, מניחים מטענים ויורים בלב השכונה הסמוכה לפארק הירקון ולתל אביב. לפני כשבועיים אותר מטען חבלה בסמוך לבית אביו של עבריין המוכר למשטרה. למחרת, עבריין אחר נורה ונפצע קל ברגלו ברחוב הנרקיסים, כנקמה על החשד שהוא הניח את מטען החבלה. הסאגה המשיכה יום למחרת כאשר הושלך רימון הלם לכיוון בית ברחוב הנרקיסים, ממנו לא היו נפגעים. בשבוע שעבר גם עצרה המשטרה את אחד העבריינים המעורבים בהנחת מטען החבלה.
הטרור הפלילי שמשתולל בארץ אינו נוגע רק לחברה הערבית, בה נרצחו בסוף השבוע האחרון תשעה בני אדם. לפנות בוקר נדקר למוות אושר גזי, תושב אילת בן 21, שאותר בתוך רכב בכביש 90 במחלף אילות שליד העיר הדרומית. מותו נקבע במקום והמשטרה פתחה בחקירת הרצח שלפי החשד התרחש על רקע סכסוך בין עבריינים.