2 צפייה בגלריה
מטוס ראש הממשלה מוכן בנתב"ג
מטוס ראש הממשלה מוכן בנתב"ג
יו"ר ועד העובדים בתעשייה האווירית מסיר את המדבקה
(צילום: ועד עובדי התעשייה האווירית)
המטוס המיוחד מוכן, אבל הפעלתו מתעכבת והוא נותר בחניה בנתב"ג: מטוס ראש הממשלה "כנף ציון" סיים את שלב ההכנות והניסוי, ומוקדם יותר השבוע הנפיקה לו רשות התעופה האזרחית "תעודת כושר טיסה" - מסמך המאשר שהוא עומד בכל הדרישות הרגולטוריות והטכניות להפעלתו השוטפת.
אלא שעל מנת שראש הממשלה יוכל להתחיל להשתמש במטוס, על הרישיון לעמוד בתקנות "פרק 13 לחוק הטיס", ולשם כך נדרש משרד ראש הממשלה לבצע כמה צעדים שיאשרו שאכן הוא מעוניין לעשות שימוש במטוס ולטפל בהעברת הבעלות מהתעשייה האווירית. אלא שהצעדים הללו עדיין לא בוצעו. עד כה טרם התקבלה תגובה ממשרד ראש הממשלה לשאלה מה גורם לעיכוב.

2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ראש הממשלה לפני ההמראה לועידת האקלים בגלזגו, סקוטלנד
נפתלי בנט ראש הממשלה לפני ההמראה לועידת האקלים בגלזגו, סקוטלנד
נפתלי בנט. מתעכב
(צילום: חיים צח, לע"מ)
היום ביצע ועד עובדי התעשייה האווירית מהלך סמלי של הסרת מדבקת ה-Experemintal שמצביעה על כך שמטוס נמצא בתהליכי בדיקה וניסוי לקראת רישוי. יו"ר הוועד יאיר כץ הסביר ל-ynet: "אבסורד שפאר היצירה הישראלית מעלה אבק בחניון בתעשייה האווירית ולא משמשת למטרה שלשמה היא פותחה ונוצרה על ידי טובי המהנדסים של התעשייה האווירית".
"כנף ציון" – מטוס 767 שעבר כמה ידיים - אמור לשמש את ראש הממשלה ונשיא המדינה בנסיעות רשמיות לחו"ל. עלות הפרויקט נאמדת ב-750 מיליון שקל והיא כוללת את רכישת המטוס, שדרוגו, התאמתו לצרכים המיוחדים הנדרשים ממטוס ראש הממשלה, וכן אחזקה לתקופה של חמש שנים.
גרירת הרגליים של הממשלה בקבלת החלטה בנוגע למטוס עולה למשלם המסים הן בכל טיסה של ראש הממשלה והנשיא לחו"ל במטוסים חכורים, והן בתשלום על החניה בנתב"ג.