2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה
נתניהו בבית המשפט
(צילום: ראובן קסטרו)
גרסת התובע: דוד שמרון, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וקרוב משפחתו, עלה אתמול (יום ראשון) להעיד בשלב ההוכחות בתביעת הדיבה שהגיש נגד דוד ארצי, לשעבר יו"ר מכון הייצוא. בבית המשפט השלום ברמלה ארצי עצמו נחקר חקירה נגדית.
2 צפייה בגלריה
עו"ד דוד שמרון
עו"ד דוד שמרון
עו"ד דוד שמרון
(צילום: אוהד צויגנברג)
שמרון, באמצעות עו"ד שאול שמרון, הגיש נגד ארצי תביעה בסכום של 420 אלף שקל בשל סרטון שפורסם במרץ 2021 ובו טען ארצי ששמרון הראה לו לכאורה הסכם בין בני הזוג נתניהו. לטענת שמרון, הסיפור הזה מופרך מהיסוד וכל כולו דיבה נגד נתניהו, רעייתו ונגדו. "הכול הבל ורעות רוח, שקר וכזב", לדבריו.
ואילו ארצי טען בכתב ההגנה, באמצעות עו"ד ליעד ורצהיזר, ששמו הטוב ויושרו הם ללא רבב, שנטייתו הפוליטית ימנית ושהוא דובר אמת. לדבריו, לסיפור יש עניין ציבורי מובהק, ו"מתקבל הרושם כי תכליתו העיקרית של שמרון אינו הגנה על שמו הטוב אלא על בן דודו ושרה רעייתו".
בחקירה הנגדית שאל עו"ד שאול שמרון את ארצי כיצד דיבר בראיונות על הפגישה בבית קפה עם שמרון ב-1999, ואילו כעת הוא טוען שהפגישה הייתה שלוש שנים קודם לכן. "נשבעתי לשופט להיות דובר אמת ואני אומר לך חד משמעית, זה היה ב-96'", השיב ארצי. ואילו שמרון העיד: "אני נפגשתי עם ארצי ב-1999 בכפר סבא סמוך לקניון... שוחחנו באותה פגישה בענייני סוכנות לקוחות שלי ביוון... לא ראיתי מימי הסכם בין בני הזוג נתניהו, לא הכנתי, לא הראתי כזה הסכם לא לדוד ארצי ולא אף אדם אחר, כל הסיפור הזה מופרך".
בעדותו לפני כשבועיים חזר ארצי על הטענות שבגינן נתבע, לפיהן שמרון הציג לו לפני יותר מ-20 שנה "חוזה סודי" בין בני הזוג נתניהו, שבמסגרתו מחויב ראש הממשלה בין היתר לערב את שרה במינוי בכירים ולא לנסוע אפילו ללילה אחד בלעדיה. בשבוע שעבר העידו בני הזוג נתניהו ודחו את הטענות לקיום הסכם סודי ביניהם.