3 צפייה בגלריה
דוד ארצי
דוד ארצי
"היא מאשרת מינויים של הרמטכ"ל וראשי שב"כ והמוסד". דוד ארצי
(צילום: יריב כץ)
מנכ"ל מכון הייצוא לשעבר, דוד ארצי, העיד בצהריים (יום ראשון) בשבועה בתביעת הדיבה שהגיש נגדו עורך הדין דוד שמרון, שייצג במשך שנים את בנימין נתניהו ורעייתו שרה. ארצי חזר בדיון על הטענות שבגינן נתבע, שלפיהן שמרון הציג לו "חוזה סודי" בין בני הזוג נתניהו - שבמסגרתו מחויב ראש הממשלה בין היתר לערב את שרה במינוי בכירים ולא לנסוע ללילה בלעדיה. במקרה של הפרת החוזה מצדו, לטענת ארצי, נכתב בהסכם כי כל רכושם המשותף יעבור לבעלותה של רעיית ראש הממשלה, שתנהל את הכספים.
ארצי סיפר כי עו"ד שמרון - בן דודו של נתניהו - צלצל אליו יום אחד בקול בוכה, ואמר לו שהוא מוכרח לפגוש אותו באופן דחוף. הסיבה לכך היא שגיטה שרובר, אשת הון שהעסיקה את שמרון לפי עדות ארצי, פיטרה אותו - והוא ביקש ממנו לדבר לליבה כדי שתשיב אותו לעבודה.
3 צפייה בגלריה
שרה נתניהו
שרה נתניהו
"אם אין ספר, היא יכולה להטיס אחד". בנימין ושרה נתניהו
(צילום: AP)
באותה פגישה, שהתקיימה בבית קפה בכפר סבא בשנת 1996, טען ארצי שהוצג לו ההסכם בין בני הזוג. "אני זוכר את זה כאילו זה קרה אתמול, ונבדקתי גם במכונת אמת", אמר ארצי. "ישבתי, הוא פתח את התיק והוציא מסמך ואמר לי 'תסתכל, אם אני מטומטם כמו שגיטה אומרת, אז למה בני הזוג נתניהו חותמים הסכם שאני עשיתי אותו?'".
"אני עובר על ההסכם והוא מפרט דברים - אין לו רשות לטוס ללילה, היא טסה איתו", אמר ארצי. "היו 15 עמודים והיה חתום בנימין נתניהו ושרה נתניהו. הסעיפים היו בעיקר טכניים, הוא לא טס בלעדיה אם יש לילה, היא יכולה לקחת מזוודות, היא בוחרת את המלון ומשתתפת בפגישות. זה הפליא אותי מאוד. אם אין ספר במלון, היא יכולה להטיס ספר. בסעיף האחרון היה כתוב שהיא מאשרת מינויים של ראש השב"כ, הרמטכ"ל וראש המוסד. היה שם סעיף שמינויים בכירים יובאו לאישורה או לחוות דעתה. לא היה פירוט, הסעיף הזה הקפיץ אותי לשמיים".
"היה כתוב שאין לנתניהו כרטיס אשראי אלא רק לה, והיא מנהלת את המזומנים ונותנת לו דמי כיס אם צריך", הוסיף ארצי. "אם הוא לא מקיים את ההסכם, העונש היה שכל הנכסים בבעלותם עוברים אליה".
3 צפייה בגלריה
דוד שומרון
דוד שומרון
תובע 420 אלף שקלים. שמרון בדיון היום
(צילום: יריב כץ)
ארצי טען כי לא סיפר את הסיפור במשך שנים ארוכות מכיוון שעבד בתעשייה אווירית ולא יכול היה לדבר ללא אישור. "לא הייתה לי שום מוטיבציה, הייתי טרוד בניהול קבוצה של 3,500 עובדים. ב-2019 נפגשתי עם דן רביב לקפה ודיברנו על גיטה, וסיפרתי לו על ההסכם. הוא אמר שאני מחזיק פצצה בידיים ושעם ישראל צריך לדעת. הוא לקח את המושכות, הוקלטתי פעמיים באולפן וזהו. בהמשך עשיתי פוליגרף כמה פעמים ויצאתי דובר אמת. הצעתי גם לשמרון ללכת לפוליגרף".
שמרון, נזכיר, הגיש נגד ארצי תביעה בסך 420 אלף שקלים על סרטון שפורסם במרץ 2021, שבו טען לראשונה פומבית שראה את ההסכם בין בני הזוג נתניהו. שמרון טוען כי הסיפור הזה מופרך מהיסוד, וכל כולו דיבה נגד נתניהו רעייתו ונגדו. לדבריו, "הכול הבל ורעות רוח, שקר וכזב".
ליעד ורצהיזרעו"ד ליעד ורצהיזרצילום: לירון ויסמן
מנגד, בכתב ההגנה טוען ארצי באמצעות עורכת הדין ליעד ורצהיזר, שהוא אדם בן 78, שמו הטוב לטענתו ויושרו בפרט הם ללא רבב, נטייתו הפוליטית ימנית והוא דובר אמת. לדבריו, לסיפור יש עניין ציבורי מובהק, ו"מתקבל הרושם כי תכליתו העיקרית של שמרון אינו הגנה על שמו הטוב אלא על בן דודו ושרה רעייתו".