"אנחנו מאוד מעודדים מהסרטון שפרסם חמאס. עד כמה שזה אבסורד - זה נותן אוויר", כך אמרה היום (שבת) ל-ynet ימית אשכנזי, האחות של דורון שטיינברכר (30), שנחטפה מכפר עזה ב-7 באוקטובר ועד השבוע לא התקבל ממנה אף סימן חיים. "רואים אותה חיה, אבל העיניים שלה אומרות הכול. רואים את הקושי, את הרזון, היא חיוורת. לא ברור לנו אם היא קיבלה את התרופה שלה או לא".
אתמול פרסם חמאס סרטון שככל הנראה צולם לפני כשבוע ובו נראות שטיינברכר, קרינה ארייב (19) ודניאלה גלבוע (19) הנמצאות בידי חמאס ברצועת עזה. "אף אחד מהחטופים ששבו לא ראה אותה וזה הדאיג אותנו נורא", מסבירה אחותה. "לא ידענו עם מי היא נמצאת. חששנו שהיא לבד. זאת פעם ראשונה ב-113 יום שיש לנו ודאות. הדבר האחרון שהיה לנו ממנה זו הקלטה שהיא שלחה לחברות שלה כשתפסו אותה. הסרטון הוא חמצן להמשיך במלחמה להחזיר אותה עם כל החטופים".
4 צפייה בגלריה
דורון שטיינברכר
דורון שטיינברכר
דורון שטיינברכר. "התרגשתי לשמוע את הקול שלה"
4 צפייה בגלריה
משפחות החטופים בסיור בכפר עזה
משפחות החטופים בסיור בכפר עזה
המשפחה של דורון בכפר עזה
(צילום: תומר שונם הלוי )
אשכנזי מוסיפה: "אנחנו מצפים מראש הממשלה בנימין נתניהו ומהקבינט לא לפספס את ההזדמנות להחזיר אותה ואת שאר החטופים. את אחותי אני דורשת לקבל על הרגליים. נגמר השלב של להתחנן או לבקש. אנחנו דורשים אותם.
"לתוכן הסרטון לא נתייחס, אבל ראינו שהן בחיים. התרגשתי לשמוע את הקול שלה. אני מזהה לה בעיניים שהיא אמיצה ולוחמת. המצב הפיזי שלה הוא כמו שצפוי אחרי יותר מ-100 יום בשבי. אסור לוותר עליה או על אף אחד אחר".
הסרטון התפרסם אתמול על רקע המגעים המתמשכים לעסקת חטופים, וסביר להניח שמטרתו להגביר את הלחץ על ישראל מצד חמאס - שממשיך להתעקש כי עסקה שכזו תתקבל רק כחלק מהסכם רחב לסיום המלחמה ונסיגת צה"ל מעזה. בישראל מסרבים לכך בתוקף.
שטיינברכר נחטפה משכונת הצעירים בכפר עזה. היא נוטלת תרופה כרונית, ולא ברור אם קיבלה אותה, גם אחרי הכנסת משלוח התרופות לרצועה בשבוע שעבר. היא עובדת כאחות וטרינרית. אמה, סימונה, סיפרה לאחרונה: "בשבת ההיא היינו בבתים בקיבוץ. היא התקשרה ואמרה שהיא שומעת את המחבלים מנסים להיכנס אליה הביתה. שמענו ערבוב קולות, והטלפון שלה נדם. לחברות שלה היא הספיקה גם לשלוח הודעה קולית, שתפסו אותה. כשהכול נגמר וכוחות הביטחון הגיעו אליה הביתה לא מצאו גופה או דם. הבנו שהיא הוצאה ממנו".
4 צפייה בגלריה
קרינה ארייב
קרינה ארייב
קרינה ארייב בסרטון החמאס
4 צפייה בגלריה
דניאלה גלבוע
דניאלה גלבוע
דניאלה גלבוע
דניאלה גלבוע בת ה-19, תושבת פתח תקווה שמופיעה בסרטון, נחטפה ב-7 באוקטובר מנחל עוז. אמה אורלי סיפרה לאחרונה: "הפעם האחרונה שדיברתי איתה הייתה בשבת ההיא בסביבות 7 וחצי בבוקר. כתבתי לה אחרי שהיו קצת בומים באזור המרכז, ידעתי שהיא קרובה לאזור של העוטף, ואחרי כמה דקות היא כתבה לי ‘אמא, אני שומעת פיצוצים ויריות’. בראשון בלילה זיהינו אותה בסרטון של החטופות - הראש שלה בצבץ. אחר כך נמסר לנו שהיא חטופה".
קרינה ארייב, בת 19 מירושלים, נחטפה גם היא מנחל עוז. משפחתה נחשפה לסרטון המתעד את חטיפתה על ידי מחבלים ברשת הטלגרם. "קרינה תמיד הייתה צוחקת עליי שאני גדולה יותר ושלכן אני אמות לפניה – אני מתחננת שתדאגו לזה", אמרה אחותה סשה לפני כחודשיים. "תדאגו שאמות לפניה. ראיתי סרטון שלה פצועה, מאז אני לא יודעת כלום. האם מישהו טיפל בה? אסור לשכוח את הנשים ששם, הן מחכות שיוציאו אותן משם. הן זועקות את זה".