כלי תקשורת בארגנטינה מדווחים הבוקר (רביעי) כי המשטרה המקומית עצרה שלושה חשודים בפעילות טרור, ממוצא לבנוני או סורי. המעצר הגיע בזמן שבבואנוס איירס מתקיימים משחקי ה"פאן-אמריקה מכביה", בהשתתפות אתלטים יהודים רבים מצפון, מרכז ודרום אמריקה - וגם ישראלים.
בדיווחים נטען כי השלושה הגיעו בטיסות נפרדות, ותכננו להיפגש בבואנוס איירס מתוך מטרה להוציא לפעול פעולות טרור. אחד מהם, דווח בארגנטינה, המתין למשלוח חשוד של חבילה במשקל 35 ק"ג, שאמורה הייתה להגיע מתימן לכתובת שבה הוא שוהה בבואנוס איירס.
הכותרת
הפשיעה לא נעלמה, רק עברה למצב מלחמה
22:57
המעצרים של שניים מהחשודים התבצעו בעיר אבז'אנדה, וחשוד אחר נעצר בנמל התעופה חורחה ניוברי בבואנוס איירס כשהגיע בטיסה מקולומביה. לפי הדיווחים, מקורות המעורבים בחקירה אמרו כי הרשויות בודקות את הטלפונים הניידים של החשודים שנתפסו, ובודקות את הציוד האישי שלהם. לפחות לאחד החשודים יש גם אזרחות סורית - וגם דרכונים של ונצואלה וקולומביה.
במשחקי הפאן-אמריקה מכביה, שנפתחו ב-28 בדצמבר, משתתפים כ-4,200 אתלטים מ-22 מדינות שונות. ברקע עומדים הדיווחים הגוברים על ניסיונות שונים לפגוע ביעדים יהודיים וישראליים בעולם, בעקבות המלחמה בעזה.
בחודש נובמבר האחרון דיווחה ברזיל על מבצע נגד מחבלים שקשורים לחיזבאללה ותכננו פיגועים נגד יהודים במדינה. התוכנית של אותם מחבלים, כך דווח אז, הייתה לתקוף בניינים בקהילות היהודיות של ברזיל - כולל בתי כנסת, מסעדות כשרות ומרכזים קהילתיים. במבצע היה מעורב המוסד, ומשרד ראש הממשלה מסר בשמו כי "גופי הביטחון בברזיל, יחד עם המוסד ושותפיו בקהילת הביטחון הישראלית, לצד גופי ביטחון ואכיפה בינלאומיים נוספים, סיכלו פיגוע שקידם ארגון הטרור חיזבאללה, בהנחיית ומימון המשטר האיראני. מדובר ברשת רחבה שפרוסה במדינות נוספות בעולם".
במוסד הזהירו כי "בימים אלו, על רקע המלחמה בעזה נגד ארגון הטרור חמאס, ממשיכים ארגון הטרור חיזבאללה והמשטר האיראני לפעול ברחבי העולם למימוש פיגועים כנגד יעדים ישראליים, יהודיים ומערביים". מדובר היה בהודעה חריגה של ארגון הביון בזמן מלחמה. מאז הודיע על מעורבותו גם בסיכול פיגוע נגד ישראלים בקפריסין, והאשים את הרפובליקה הטורקית בצפון קפריסין שהיא מאפשרת לאיראן לפעול משטחה.