1 צפייה בגלריה
שי אביטל בבית המשפט
שי אביטל בבית המשפט
יואשם רק בשתי תלונות. שי אביטל בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
צעירה נוספת הגיעה אחר הצהריים (יום שני) לתחנת המשטרה בתל אביב והתלוננה נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל, שביצע בה לטענתה עבירות מין. אתמול, נזכיר, התלוננה צעירה אחרת על עבירות מין שלטענתה ביצע בה אביטל, לראשונה מאז נחת בישראל. גורם המעורה בפרטים מסר בשיחה עם ynet כי לפחות בשלב הזה נראה כי התלונה שהוגשה אמש לא תבשיל לכדי אישום נוסף נגד סוכן הדוגמניות.
בכל מקרה, בשלב הראשון כתב האישום שיוגש נגד אביטל יכלול שתי נשים בלבד - כפי שצוין בבקשת ההסגרה הבינלאומית. אם בתלונות החדשות יימצאו ראיות, הן יתווספו בשלב מאוחר יותר לכתב האישום ולאחר קבלת אישור מהולנד - מאחר שאביטל הוסגר על סמך שני מקרים.

אביטל זומן לראשונה לחקירה בתחילת אוקטובר 2021, אחרי שנאספו ונחשפו עדויותיהן של כ-30 נשים שהתלוננו כי הוא הטריד אותן מינית. עם זאת, מאז אותו זימון, אביטל עזב את הארץ. 26 תלונות הוגשו נגדו לבסוף, אך רק שתיים מהן הבשילו לכדי בקשת ההסגרה, שהובילו למעצרו באמסטרדם באוגוסט האחרון.
בחודש שעבר אישר בית המשפט המקומי באמסטרדם לקבל את בקשת הסגרתו לישראל של אביטל. צו המעצר הבינלאומי של המדינות החברות באינטרפול נגדו הוצא כשלושה חודשים לפני מעצרו, ולדברי המשטרה התנהל מאז מבצע מעקב מודיעיני שבו נוטרו תנועותיו בין כמה מדינות באירופה.
בשיחה עם כתבים בטיסה שבה הוסגר לישראל, שלא מול מצלמות, אביטל עצמו אמר: "יש לי הרבה מה לומר ואחרי שאמסור את הגרסה שלי בחקירות אתם תשמעו אותי הרבה. המעצר בהולנד לא היה קל בכלל". נוסעת בטיסה קראה לעברו: "אי אפשר לראות את כל הכתבות האלה, שימו אותו כבר בתא".
יממה לאחר נחיתתו, בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו של אביטל בשבעה ימים, והוא חשוד בביצוע עבירות של מעשה מגונה, מעשה מגונה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה שמונע לתת הסכמה חופשית ומעשה מגונה תוך שימוש בכוח או איומים. במהלך הדיון להארכת המעצר, טען אביטל בתגובה לאחת מהתלונות נגדו כי "זה היה בהסכמה מלאה". המשטרה ביקשה בתחילת הדיון להאריך את מעצרו בעשרה ימים מחשש שינסה לשבש את החקירה נגדו.
"מהרגע שהמשטרה נכנסה לתמונה בוצעו מספר רב של פעולות", אמר נציג המשטרה בדיון. "החשוד לא התייצב לחקירה. הוצא צו מעצר וגם זה הובא לידיעתו, ולמרות זאת הוא לא התייצב לחקירה. מספר ימים מועט לפני הפרסומים נגדו הוא נמלט מהארץ". עו"ד ששי גז ושרון נהרי, המייצגים את אביטל, הגיבו "הוא לא נמלט, הוא יצא כחוק מהארץ".
נציג המשטרה ענה להם: "הוא יצא כשהוא ידע שמתבשלת פה פרשיה. הוא דאג לנהל את החקירה באמצעות התקשורת. העביר מסרים לצוות החקירה שהוא יהיה מוכן להתייצב כשיקראו לו. למרות זאת הוא לא התייצב. הוא אף הציב תנאים ליחידה החוקרת לחזרה שלו לארץ". לדברי נציג המשטרה, הגרסה שאביטל מסר שלשום "היא גרסה מתוחכמת. הוא מסר אותה באופן שנוח לו".
הנציג הוסיף כי "אביטל טען שיש לו ראיות שיסתרו את גרסאות המתלוננות. בינתיים הוא לא הציג שום דבר, אנחנו ממשיכים בחקירה". אביטל, שחייך לצלמים בבית המשפט - לאחר שגם שלשום הפגין גישה דומה בטיסתו ארצה - התייחס בחקירתו לטענת אחת המתלוננות, שהעידה כי הייתה מעורפלת, ואמר כי "היא נהגה באותו יום, התנהלה כרגיל. היא לא הייתה מסוממת, זה היה בהסכמה".