יממה לאחר שנחת בישראל, שנה וחצי אחרי שעזב את הארץ, הובא הבוקר (רביעי) שי אביטל, סוכן הדוגמניות החשוד בעבירות מין, לדיון הארכת מעצר. המשטרה ביקשה בתחילת הדיון להאריך את מעצרו בעשרה ימים מחשש שינסה לשבש את החקירה נגדו. "זה היה בהסכמה מלאה", טען בתגובה לאחת משתי התלונות נגדו.
5 צפייה בגלריה
שי אביטל בבית המשפט
שי אביטל בבית המשפט
שי אביטל בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
שי אביטל בבית המשפט
שי אביטל בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
"מהרגע שהמשטרה נכנסה לתמונה בוצעו מספר רב של פעולות", אמר נציג המשטרה בדיון. "החשוד לא התייצב לחקירה. הוצא צו מעצר וגם זה הובא לידיעתו, ולמרות זאת הוא לא התייצב לחקירה. מספר ימים מועט לפני הפרסומים נגדו הוא נמלט מהארץ". עו"ד ששי גז ושרון נהרי, המייצגים את אביטל, הגיבו "הוא לא נמלט, הוא יצא כחוק מהארץ".
נציג המשטרה ענה להם: "הוא יצא כשהוא ידע שמתבשלת פה פרשיה. הוא דאג לנהל את החקירה באמצעות התקשורת. העביר מסרים לצוות החקירה שהוא יהיה מוכן להתייצב כשיקראו לו. למרות זאת הוא לא התייצב. הוא אף הציב תנאים ליחידה החוקרת לחזרה שלו לארץ". לדברי נציג המשטרה, הגרסה שאביטל מסר אתמול "היא גרסה מתוחכמת. הוא מסר אותה באופן שנוח לו".
הנציג הוסיף כי "אביטל טען שיש לו ראיות שיסתרו את גרסאות המתלוננות. בינתיים הוא לא הציג שום דבר, אנחנו ממשיכים בחקירה". אביטל, שחייך לצלמים בבית המשפט - לאחר שגם אתמול הפגין גישה דומה בטיסתו ארצה - התייחס בחקירתו לטענת אחת המתלוננות, שהעידה כי הייתה מעורפלת, ואמר כי "היא נהגה באותו יום, התנהלה כרגיל. היא לא הייתה מסוממת, זה היה בהסכמה".
5 צפייה בגלריה
שי אביטל
שי אביטל
בטיסתו ארצה. שי אביטל
(צילום: לירן לוי)
בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו של אביטל בשבעה ימים, והא חשוד בביצוע עבירות של מעשה מגונה, מעשה מגונה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה שמונע לתת הסכמה חופשית ומעשה מגונה תוך שימוש בכוח או איומים.
השופטת אביטל אמסלם קבעה בהחלטתה כי "עיון בתיק החקירה מלמד על קיומו של חשד סביר. בשלב זה, כאשר החקירה בנוכחותו של החשוד נמצאת בשלביה הראשוניים, קיימת עילת מעצר מסוג מסוכנות וגם חשש משיבוש הליכי חקירה ומשפט והתחמקות מהליכי חקירה". היא הוסיפה: "מחומרי החקירה בתיק ניתן לראות כי החשוד ידע על קיומה של החקירה, על קיומו של צו מעצר נגדו ועל כך שאם יגיע לישראל - ייעצר מיד. בנוסף, ישנו בתיק החקירה מכתב שהתקבל מאת עורכי דינו שבו תנאים לחזרתו. באי הכוח ביקשו כי החשוד ישוב לישראל אך ישוחרר בערבויות לחלופת מעצר".
5 צפייה בגלריה
שי אביטל
שי אביטל
"קיום של חשד סביר". אביטל
(צילום: יריב כץ)
לדבריה, "איני מתעלמת מן הטענה שלפיה בעבירות המיוחסות לחשוד, מתנהל פעמים רבות הליך חקירה כשהחשוד משוחרר בתנאים. אולם במעשיו של החשוד, הוא הקים את החשש לשיבוש הליכי חקירה. לא ניתן בשלב ראשוני זה לאפשר את שחרורו לחלופת מעצר, מפני שבמעשיו הוכיח כי התחמק מחקירה".
סנגורו של אביטל, עורך הדין ששי גז, אמר כי "מעצר זה הכלי האחרון. שי יצא מהארץ כדין, ומאז התחילו תכניות טלוויזיה. המשטרה הודיעה לכתבים מתי הוא חוזר, והם הגיעו וצילמו אותו כאילו הוא חיה בג'ונגל. זה דבר מזעזע". לדבריו, "אחותו של אביטל ביקשה מהמשטרה להגיע להסכמה שלפיה הוא יסגיר את עצמו, אך ביקשה שיתנו לו קודם לראות את אביו. האב סובל ממחלת לב, ולא ברור כמה זמן נשאר לו. המשטרה סירבה". הוא הוסיף: "בסוף אנחנו מתמודדים רק עם שתי תלונות, הוא כמו חיה נרדפת".
5 צפייה בגלריה
שי אביטל ברגע המעצר באמסטרדם, הולנד
שי אביטל ברגע המעצר באמסטרדם, הולנד
שי אביטל ברגע המעצר באמסטרדם, באוגוסט האחרון
אתמול ליוו את אביטל בטיסה מהולנד חוקרי ימ"ר תל אביב, שהגיעו למדינה בכדי להחזיר אותו לישראל לחקירה. אביטל נעצר באוגוסט האחרון באמסטרדם לאחר ששתיים מ-26 התלונות שהוגשו נגדו הבשילו לכדי בקשת הסגרה. אביטל לא היה אזוק במהלך הטיסה ובשדה התעופה לפי החלטה של קצין המשטרה במקום, שכן לא היה סיכון שיברח.
אביטל עצמו אמר בשיחה עם כתבים, שלא מול מצלמות: "יש לי הרבה מה לומר ואחרי שאמסור את הגרסה שלי בחקירות אתם תשמעו אותי הרבה. המעצר בהולנד לא היה קל בכלל". נוסעת בטיסה אמרה לו: "אי אפשר לראות את כל הכתבות האלה, שימו אותו כבר בתא".

בחודש שעבר אישר בית המשפט המקומי באמסטרדם לקבל את בקשת הסגרתו לישראל של אביטל, שנעצר כאמור באוגוסט כשהגיע לאמסטרדם. צו המעצר הבינלאומי של המדינות החברות באינטרפול נגדו הוצא כשלושה חודשים לפני מעצרו, ולדברי המשטרה התנהל מאז מבצע מעקב מודיעיני שבו נוטרו תנועותיו בין כמה מדינות באירופה.
אביטל זומן לחקירה בתחילת אוקטובר 2021, אחרי שנאספו ונחשפו עדויותיהן של כ-30 נשים שהתלוננו כי הוא הטריד אותן מינית. עם זאת, מאז אותו זימון, כף רגלו טרם דרכה בתחנת המשטרה. בסך הכול הוגשו נגד אביטל 26 תלונות, כאשר עוד ועוד מתלוננות נחשפו בפנים ובשם וקראו לנשים רבות להגיע ולהתלונן גם הן. עם זאת, רק שתיים מהתלונות הבשילו לכדי בקשת ההסגרה, שתביא להגשת כתב אישום נגד אביטל בגין מעשים מגונים.