2 צפייה בגלריה
בית הספר
בית הספר
בית הספר ביפו
חנין עזאם, תושבת טייבה אשר עקב החלטת בית משפט חזרה אתמול (רביעי) לתפקידה כמנהלת בית ספר ביפו, נתקלה בהתנגדות עזה מצד הורי התלמידים, שמסרבים לאפשר לה לחזור לעבודתה. אגף הביטחון במשרד החינוך התריע בפני עזאם כי חייה תחת איום, והנחה אותה שלא להתייצב בבית הספר עד שיוקצו לה מאבטחים.
עזאם, ששימשה בתפקיד ניהולי במטה במשרד החינוך בירושלים, חזרה לבית הספר ביפו לאחר מאבק משפטי בבית הדין לעבודה, בניסיון לשמור על זכויותיה כמנהלת מטעם משרד החינוך. עם הגעתה למקום, עזאם ספגה צעקות מהורי התלמידים שנכחו בבית הספר, ומאוחר יותר גילתה שצמיגי רכבה הפרטי נוקבו. עדי ראיה סיפרו כי אחד התלמידים אף זרק לעברה ביצים וניסה לתקוף אותה.
ההורים טענו כי הם מתנגדים לכך שעזאם תנהל את חטיבת הביניים, מאחר שהיא "לא עושה את תפקידה בצורה מקצועית, והגיעו תלונות רבות על היחס שלה כלפי מורים ותלמידים. היא פגעה בהישגי בית הספר". בתגובה לחזרתה, בוועד ההורים הכריזו על שביתה, ואמרו כי "לא נפתח את בית הספר עד שיחליפו את המנהלת".
מקורבים למנהלת תיארו כי "אחד ההורים פרץ לבית הספר כשהוא מחזיק במגפון, וקרא לתלמידים ללכת הביתה. הילדים צחקו ושרו 'חנין הביתה' - למה צריך לערב אותם בפוליטיקה הזו? זה לא תרבותי, לא אחראי, ומסכן את הילדים". המקורבים הוסיפו: "גם התייחסות משרד החינוך היא הזויה. אם הייתה מנהלת יהודייה היו מעסיקים מאבטחים באותו הרגע".
2 צפייה בגלריה
בית הספר
בית הספר
אחד ההורים פרץ לרחבת בית הספר. חטיבת הביניים ביפו
עזאם, מצידה, הכחישה את טענות ההורים כי כשלה בתפקידה, וטענה כי "כל זה קורה כי אני לא תושבת יפו". עזאם אמרה: "הגעתי לבית הספר במטרה לשרת את התלמידים והאינטרס הציבורי, ביושר, בנאמנות וללא כל רשלנות. אני מגנה את כל סוגי האלימות שהופעלו נגדי. דלת חדרי פתוחה לשמוע כל הצעה במטרה לשנות לטובת התלמידים ובית הספר".
עו"ד עלא תלאווי, שייצג את עזאם בבית המשפט תיאר כי זכתה במכרז לניהול בית הספר ביפו ב-2014, וכי לאחר כארבע שנים משרד החינוך הציע לעזאם לעבור לתפקיד משמעותי אחר. עזאם הסכימה לעבור לתפקיד החדש בתנאי שתשמור על זכויותיה, אך ביקשה לחזור לתפקידה כמנהלת בית הספר כאשר נודע לה שזכויותיה אכן ייפגעו.
עם זאת, תלאווי טוען כי כמה אנשים התנגדו לחזרתה של עזאם לתפקיד. תלאווי אמר: "בעקבות כך משרד החינוך הציע לה תפקיד אחר עם שמירה על כל הזכויות, והיא הסכימה להצעה, אך בסוף שנת 2020 נמצא כי המשרד צמצם בפתאומיות את זכויותיה. עזאם הגישה תביעה לבית הדין לעבודה, ובתחילת החודש ניתן פסק הדין, שמורה על חזרתה לבית הספר".
עו"ד עלא תלאוויעו"ד תלאוויצילום: יובל חן
עורך הדין ציין כי עזאם הייתה מוכנה לעבור גם לתפקיד אחר, בתנאי שזכויותיה יישמרו."עזאם עשתה רבות כמנהלת, והוכיחה בבית המשפט שבתקופת ניהולה בית הספר התפתח מבחינת הישגים. מרגע פרסום החלטת בית המשפט, חלק מההורים החלו להתנגד לחזרתה ללא כל סיבה משכנעת, ולמרבה הצער, בצורה אלימה", אמר.
במשרד החינוך אמרו כי "עזאם חזרה לתפקידה כמנהלת בית הספר ביפו על פי החלטת בית משפט. אנו מכבדים כל החלטה כזו, ומחויבים לכבד את כל הזכויות המגיעות לה".
פרופ' יוסף משהראוי, לשעבר יו"ר ועד ההורים העירוני של בתי הספר הערבים ביפו, מסר: "הכלי החוקי היחידי העומד בפני ועדי ההורים הינה השבתת לימודים, גם אם זה פוגע בילדיהם בטווח הקצר, שכן דאגתם היא לטווח הארוך. ההודעה על ההשבתה ניתנה על ידי יו"ר ועד ההורים ולא על ידי סתם הורה שנכנס לבית הספר. הדבר מתועד בוידאו. זוהי זכות הוועד להודיע לילדיהם על החלטתם".
פורסם לראשונה: 23:50, 28.09.22