אשתו של פעיל הג'יהאד האיסלאמי עלי רמזי אל-אסווד (31), שחיסולו בפרברי דמשק יוחס למוסד, סיפרה היום (שני) בהלווייתו כי המתנקשים השתמשו במשתיקי קול. לדבריה, אל-אסווד עזב את דירתם שבקומה השנייה בפרברי דמשק בבוקר של יום ראשון, כפי שעשה מדי יום, ובתוך פחות מדקה היא שמעה "קול פצפוץ" מבחוץ. "הם חיכו לו", אמרה. "הוא נרצח עם נשק שצויד במשתיק קול.
לדברי האישה, אחרי ששמעה את הרעש היא בדקה את חדר המדרגות אך לא ראתה דבר. כעבור 45 דקות קיבלה טלפון מאנשים ששאלו על בעלה, וכשהסתכלה מהחלון ראתה את גופתו מוטלת בחצר האחורית שלהם. "הוא נראה כאילו הוא ישן", אמר האישה בת ה-29.

5 צפייה בגלריה
עלי רמזי אל אסווד
עלי רמזי אל אסווד
אל-אסווד, "המהנדס" שחוסל בדמשק
5 צפייה בגלריה
דמשק סוריה,  הלווית עלי ראמזי אל אסווד
דמשק סוריה,  הלווית עלי ראמזי אל אסווד
הלווייתו של אל-אסווד
(צילום: רויטרס )
5 צפייה בגלריה
דמשק סוריה,  הלווית עלי ראמזי אל אסווד
דמשק סוריה,  הלווית עלי ראמזי אל אסווד
( צילום: AFP )
מנגד, לפי דיווחים אחרים, אל-אסווד "נפגע מלפחות עשרה קליעים חודרי שריון בעת ששהה ברכבו" - מה שהצביע על כוונת "התנקשות במטרה הנמצאת בתוך מכונית". בדיווח של העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" על החיסול שאירע אתמול, נטען כי הנתיחה שלאחר המוות קבעה שאל-אסווד אף נדקר לאחר שנפגע מהירי.
לפי הדיווח, החיסול אירע מעט אחרי השעה 08:00 בבוקר, סמוך לביתו של אל-אסווד בשכונת קדסיה, צפונית-מערבית לבירה הסורית. לאחר שפעיל הג'יהאד האיסלאמי נכנס לרכבו, פתחו לעברו אלמונים באש מסיבית, וירו כאמור יותר מ-30 קליעים חודרי שריון. מאוחר יותר, נכתב, הוצאו מגופתו קליעים רבים המתאימים לכלי נשק בינוניים מייצור מערבי.
אל-אסווד, שמכונה "המהנדס", נטמן בבית הקברות שבמחנה הפליטים הפלסטיני בירמון, בשוליה הדרומיים של דמשק. בהלווייתו השתתפו אלפי בני אדם שקראו בין היתר "לירושלים נגיע שהידים במיליונים".
5 צפייה בגלריה
הקליע שהוצא מגופתו של מפקד הגא"פ שחוסל
הקליע שהוצא מגופתו של מפקד הגא"פ שחוסל
אחד הקליעים שהוצא מגופתו של אל-אסווד, לפי העיתון הלבנוני "אל-אח'באר"
5 צפייה בגלריה
הלוויתו של מפקד הגא"פ עלי רמזי אלאסווד בדמשק
הלוויתו של מפקד הגא"פ עלי רמזי אלאסווד בדמשק
תיעוד מהלווייתו של אל-אסווד בדמשק
סוריה עצמה לא סיפקה התייחסות רשמית לאירוע עד כה, אך בהודעה מטעם גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, נכתב כי אל-אסווד הוא פליט פלסטיני שמשפחתו גורשה מחיפה ב-1948 והתיישבה בסוריה. "הוא הצטרף לשורות גדודי אל-קודס בגיל צעיר", צוין בהתייחסות למותו. בזרוע הצבאית הטילו כאמור את האחריות על ישראל, ושיגרו איום: "בעודנו מתאבלים על השהיד הגיבור שלנו, שחוסל בידי סוכני האויב הציוני, אנו רואים באויב אחראי לפשע זה. נמשיך להתעמת עם האויב ולהגיב על כל פשעיו נגדנו. גדודי אל-קודס ימשיכו בעבודתם ובלחימתם בכל הזירות להגנה על פלסטין ומסגד אל אקצא".
ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז למעורבות ישראלית בחיסול, כשאמר אתמול בישיבת הממשלה: "כוחותינו פועלים מסביב לשעון כדי לבוא חשבון עם המחבלים ולסכל תשתיות טרור. עשרות מחבלים חוסלו בחודש האחרון, רבים אחרים נעצרו. אני חוזר ואומר, כל אלה המנסים לפגוע באזרחי ישראל - דמם בראשם. אנחנו מגיעים אל המחבלים ואל אדריכלי הטרור בכל מקום".
גורמים ישראלים סירבו להגיב על החיסול, אך ההערכה היא שמדובר בחלק ממהלך נרחב הנועד לסכל מראש סדרת פיגועים והתקפות שהג'יהאד האיסלאמי מנסה להוציא לפועל לקראת חודש הרמדאן, שיחל ברביעי הקרוב.