איראן, חיזבאללה וחמאס גינו את המתקפה האמריקנית-בריטית על החות'ים - וכך גם רוסיה וטורקיה, שמנהיגה רג'פ טאיפ ארדואן ניצל את ההזדמנות כדי לתקוף את ישראל ולהביע תקווה שתורשע בהאג.
"טורקיה מספקת מסמכים ותיעודים לדיון בהאג על רצח עם, ותמשיך לעשות זאת. אני מאמין שישראל תורשע שם. אנחנו מאמינים בצדק של בית הדין הבינלאומי לצדק", אמר נשיא טורקיה ארדואן באיסטנבול. שר החוץ ישראל כץ הגיב על דברי ארדואן ואמר: "נשיא טורקיה, המדינה שביצעה את שואת הארמנים וחשבה שהעולם יסתום את הפה, 'מתגאה' היום שהעביר לבית הדין בהאג חומרים שמאשימים את ישראל ברצח עם. ‏שמענו אותך.
"לא שכחנו את שואת הארמנים ומעשי הטבח בכורדים. אתם משמידי העם. אנחנו מגינים על עצמנו מהחברים הברברים שלך", אמר כץ - שהתכוון לחמאס, שבכיריו התארחו על אדמת טורקיה וממשיכים לעשות זאת.

ארדואן גם התייחס כאמור למתקפה נגד יעדים חות'ים ואמר כי "המתקפה האמריקנית-בריטית על תימן לא פרופורציונלית. שתי המדינות רוצות להפוך את הים האדום ל'ים של דם'".
מהקרמלין נמסר כי רוסיה הפצירה שוב ושוב בחות'ים להפסיק את המתקפות נגד נתיבי הסחר. אבל במוסקבה הבהירו לצד זאת כי המתקפות הליליות היו "בלתי חוקיות", וגינו אותן.


גם חמאס גינה את ארצות הברית ובריטניה, וכך גם חיזבאללה - שם אמרו: "התוקפנות האמריקנית מראה שוב שארה"ב היא שותפה מלאה בטבח בעזה ובאזור. אנחנו מצדיעים לתימן ואנשיה".
גורם אמריקני אמר כי איראן הייתה מעורבת "בכל שלב" של מתקפות החות'ים בחודשים האחרונים. לדבריו, "התקיפות השיגו את המטרות הן הסתיימו, אבל אנחנו שומרים על הזכות להגיב אם האיומים יימשכו". באיראן אמרו מנגד כי "התקיפה האווירית האמריקנית-בריטית נגד תימן היא הפרת ריבונותה של המדינה".
החות'ים מצדם איימו בתגובה, והדובר יחיא סריע אמר: "האויב האמריקני נושא באחריות המלאה לתוקפנות נגד עמנו, וזו לא תישאר ללא עונש. הכוחות החות'ים לא יהססו לפגוע במטרות העוינות ביבשה ובים, נמשיך מספינות ישראליות או כאלה הפונות לישראל להפליג בים האדום ובים הערבי".