פעוטה כבת שנתיים פונתה הבוקר (שישי) במצב קשה לבית החולים רמב"ם בחיפה לאחר ששהתה כשעתיים ברכב סגור בקריית ביאליק. צוות מד"א פינה אותה מחוסרת הכרה ומונשמת, אולם נמסר שמצבה יציב ושהצוותים לא נאלצו לבצע פעולות החייאה.
שוטרי תחנת זבולון הגיעו לזירה ופתחו בחקירה. לפי החשד, אביה של הפעוטה שעובד ברחוב שכח אותה אותה ברכב ונכנס למשרד. לאחר שעתיים הוא חזר לרכב ושם מצא את בתו.
מבית החולים רמב"ם נמסר: "מצבה של הפעוטה מוגדר קשה אך יציב. היא מאובחנת כמי שסובלת ממכת חום והתייבשות".
2 צפייה בגלריה
פעוטה נשכחה ברכב סגור בקריית ביאליק
פעוטה נשכחה ברכב סגור בקריית ביאליק
הרכב שבו נשכחה הפעוטה
(צילום: ליאור אל-חי)
הדיווח על האירוע התקבל בשעה 11:34 במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל. פרמדיק מד"א מיכאל בביונישב וחובש רפואת חירום במד"א פלג שלו סיפרו: "כשהגענו לרחוב באזור התעשייה ראינו את הילדה מחוץ לרכב כשהיא חמה מאוד למגע ומחוסרת הכרה.
"סיפרו לנו שהיא הייתה זמן ממושך ברכב הסגור. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל קירור, נוזלים ומתן תרופות ופינינו אותה במצב קשה לבית החולים כשהיא מונשמת".
יוסי ברזני, עד ראייה, סיפר: "הבן אדם פתאום ראה את הילדה, יצא איתה וצעק 'תזמינו אמבולנס'. היא הייתה על הידיים שלו והייתה חמה מאוד. הבאנו לה מים, שפכנו עליה מים ודיברנו עם מד"א. האבא אמר שהיא הייתה שעתיים באוטו. זו סיטואציה מאוד קשה".
בעלי עסקים ברחוב החרושת סיפרו כי משרדו של האב ממוקם ברחוב אחר. לדבריהם, הוא יצא מהמשרד ונסע עם מכוניתו לרחוב החרושת, שם עצר ליד פחי הזבל כדי לרוקן אשפה, ואז הזדעזע לגלות כי בתו במכונית לאחר ששכח לקחת אותה לגן.
2 צפייה בגלריה
פעוטה נשכחה ברכב סגור בקריית ביאליק
פעוטה נשכחה ברכב סגור בקריית ביאליק
הזירה בקריית ביאליק
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת 2022 מתו חמישה ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב. בשנה שעברה מתו שישה ילדים מסיבות אלה.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה: "שכחה ברכב יכולה לקרות לכל אחד ולכל אחת מאתנו. זה קורה בעיקר במצבי עייפות, לחץ ויציאה מהשגרה. אני קוראת להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה - מאמצים הרגל מציל חיים.
"בסוף כל נסיעה פותחים את הדלת האחורית, משאירים חפץ חיוני במושב האחורי או שולחים הודעה לבן/בת הזוג כשחונים. בנוסף, כל מי שמסיע ילד מתחת לגיל 4 מחויב בהתקנת מערכת חכמה למניעת שכחה ברכב".
לפני שבועיים נשכחה לארין אבו אלקיעאן, בת 3, ברכב המשפחה ביישוב חורה. היא פונתה אז במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותה. חקירת המקרה העלתה כי הפעוטה שהתה כשלוש שעות ברכב הסגור.