התקשורת הגרמנית פרסמה פרטים חדשים על עברו של ראמין יקטהפראסט בן ה-36, פעיל משמרות המהפכה, שלפי דיווחים נורה למוות על אדמת איראן. אתר אופוזיציה איראני, "איראן אינטרנשיונל", דיווח כי ישראל עומדת מאחורי חיסלו של הפעיל.
לפי הדיווחים, יקטהפראסט היה מעורב בתכנון פיגועים נגד מוסדות יהודיים וישראליים בגרמניה ב-2022. הוא חשוד כי תכנן את שריפת בית הכנסת בבוכום, ירי ברב מקומי ופגיעה בשלושה בתי כנסת נוספים במדינת המחוז נורדריין וסטפאליה. יקטהפאראסט, בעל אזרחות גרמנית ואיראנית, נמלט מגרמניה כדי לחמוק מעונש מאסר בגין תכנון הפיגועים האלה. בדצמבר 2023 גזר עליו בית משפט בדיסלדורף מאסר של שנתיים ותשעה חודשים. בכתב האישום שהוגש נגדו נכתב שהוא היה חשוד בהשתייכות לתא טרור איראני, שפעל בהוראת משמרות המהפכה של איראן.
2 צפייה בגלריה
ראמין יקטהפראסט
ראמין יקטהפראסט
ראמין יקטהפראסט
(צילום: מתוך X)
יקטהפאראסט שנולד בעיר מנשנגלדבאך, היה מצעירותו חבר בכנופיות אופנוענים במערב גרמניה. תחילה פעל במסגרת כנופיית הרוקרים "בנדידוס" ועבר בהמשך לכנופיית האופנוענים הידועה לשמצה "הל'ס איינג'לס". לפי הדיווחים ב"בילד" וב"דר שפיגל", בתחילת דרכו היה מעורב בפשעים קלים אך בהמשך, כחבר "הל'ס איינג'לס" במנשנגלדבאך, היה החשוד המרכזי ברצח של קאי מ', חבר בכנופייה שהואשם בריגול עבור כנופיה אחרת ושימש כמודיע למשטרה.
לפי החשדות, ראמין רצח ביריות את קאי, ואף ביתר את גופתו. החשד נגדו התבסס על קעקוע שקעקע על גופו, ושניתן על ידי הכנופייה רק למי שרצח מישהו אחר. כשהגופה של קאי התגלתה בתוך חבית בתעלה בדואיסבורג, נמצאה הוכחה לאשמתו של יקטהפאראסט. אתמול פרסמו ה"הל'ס איינג'לס" הודעות פרידה ממנו ברשתות החברתיות.
2 צפייה בגלריה
ראמין יקטהפראסט
ראמין יקטהפראסט
(צילום: משטרת גרמניה)
את התמונות של ראמין עם מכוניות פאר בגרמניה החליפו בשנים האחרונות תמונות עם בכירים ממשמרות המהפכה באיראן. הוא ציין פעמים רבות שהוא מרגיש בטוח לגמרי באיראן לעומת הרדיפה אחריו בארץ הולדתו, גרמניה. כעת התברר שגם איראן לא הייתה בטוחה מספיק בשבילו.
בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" הכחישו כי יקטהפאראסט חוסל על-ידי ישראל וטענו כי נהרג במהלך סכסוך אישי. לפי "דר שפיגל", הרשויות בגרמניה מודעות לדיווחים אודות מותו האלים של ראמין, ופתחו בחקירת האירוע כדי לאמת את הפרטים.