בערוץ "איראן אינטרנשיונל", כלי תקשורת בבעלות בריטית שמשודר בשפה הפרסית ומזוהה עם האופוזיציה בטהרן, מדווחים הערב (שני) כי ישראל חיסלה ביריות פעיל משמרות המהפכה בשטח איראן. לפי הדיווח, הפעיל שחוסל היה מעורב ב"פגיעה במרכזים יהודיים בגרמניה". נכון לשעה זו, לא נמסרו פרטים נוספים על החיסול או איזה גוף עומד מאחוריו.
1 צפייה בגלריה
המוסד בטהרן
המוסד בטהרן
"ישראל חיסלה פעיל משמרות המהפכה בשטח איראן". אילוסטרציה
(צילום: Atta Kenare, AP)
לפני כשנתיים דיווחו כלי תקשורת בגרמניה כי הרשויות חושדות שמשמרות המהפכה עומדות מאחורי שלושה ניסיונות לפגוע בבתי כנסת במדינה. שלוש התקריות אירעו כולן באותו לילה, בכמה ערים במדינת המחוז הגרמנית נורדריין-וסטפאליה. התקריות כללו את הירי לעבר בית כנסת באסן, אירוע שבו לא היו נפגעים, השלכת בקבוקי תבערה לעבר בית ספר שצמוד לבית הכנסת בעיר בוכום ותוכנית להצית בית כנסת בדורטמונד.
בתחילת אפריל חוסל בדמשק מפקד משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון, מוחמד רזא זאהדי, בתקיפה שיוחסה לישראל. זאהדי היה המפקד האיראני הבכיר ביותר שחוסל מאז ההתנקשות בחייו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, בידי ארצות הברית בינואר 2020.
טהרן הבטיחה לנקום על מותו של זאהדי ובאמצע החודש, במתקפה חסרת תקדים, שיגרה לישראל מטח כבד של טילים בליסטיים וכטב"מים. בכירים ישראלים אמרו כי מערכות ההגנה האווירית של ישראל, בסיוע בעלות בריתה, הצליחו ליירט 99% מהשיגורים.
אחרי השיגורים מאיראן, הגיעה התגובה הישראלית: על-פי הדיווחים ישראל תקפה יעדים צבאיים ברפובליקה האיסלאמית - בראשם בסיס אווירי באספהאן שבמרכז המדינה. בהמשך פרסם הניו יורק טיימס שבמקור תכננו בישראל להוציא לפועל מתקפה נרחבת בהרבה - אך הדבר נבלם בעקבות לחץ דיפלומטי שהפעילו ארצות הברית ובעלות בריתה, וגם בגלל יירוט רוב הטילים והכטב"מים ששיגרה טהרן.