אנחנו חיים בתקופה מטלטלת. מטלטלת ברמה הלאומית והאישית, אבל מטלטלת מאוד עבור נשים. המלחמה שאותה נלחמת ישראל זה חמישה חודשים חשפה הרבה צדדים מרהיבים במדינה וברוח ובחוסן של האנשים ובעיקר עוצמתן של הנשים הישראליות. יכולותיהן של הנשים, בצה״ל ובכוחות הביטחון האחרים, ברווחה, בחינוך ובמערכת הבריאות התגלתו במלוא תפארתן.
אנו רואים את מקצועיותן, עוז רוחן, חוסנן ויכולתן להתמודד עם מצבים קשים ומשתנים. נזכיר את גם עשרות אלפי הנשים אשר ממשיכות לנהל את ביתן ואת משפחתן בעוד בני זוגן נמצאים בשירות מילואים של חודשים.
מנגד, דו״ח האו״ם אשר פורסם בימים האחרונים, חושף את הזוועות והאלימות הקשה אשר נעשתה כלפי בנותינו, נשותינו והאימהות שלנו.
מערכת הבריאות, כחלק ממתן מענה לנפגעי המלחמה, אנשי מערכת הביטחון ואזרחים כאחד, מפתחת מענה רחב בתחום בריאות הנפש. במסגרת מהלך זה, פתחנו והרחבנו גם פלטפורמות ייעודיות לנפגעות תקיפה מינית - המצב בו אנו נמצאים גורם לעיתים לפתיחה מחודשת של פצעים ישנים.
העשייה רבה אך עדיין לא מספיקה. יש עוד הרבה לעשות בתחום בריאות הנפש בכלל ובטיפול בנפגעות תקיפה מינית בפרט - נדרשים עוד משאבים רבים ומשמעותיים יותר, על מנת לתת מענה לנשים יקרות אלה, אשר נפגעו וזקוקות לטיפול ותמיכה, לעיתים לכל החיים.
ד"ר אורלי וינשטייןד"ר אורלי וויינשטייןצילום: רמי זרנגר
ביום האישה 2024 אני מצדיעה לרופאות, לאחיות, לנשות הצוות הפרא-רפואי, לרוקחות, לנשות המנהל והמשק ולכל עובדות מערכת הבריאות, אשר מניעות ומובילות את מערכת הבריאות בעבודה מסביב לשעון, מתוך תחושת שליחות ומחויבות אמת למטופלים ולבריאותם של כלל אזרחי ישראל. כל אחת מאיתנו משאירה חותם אישי באחד הפרקים הכואבים של מדינת ישראל.
ד״ר אורלי וויינשטיין, סמנכ״לית וראש חטיבת בתי החולים, כללית