4 צפייה בגלריה
"חייבת להשמיע את קולי"
"חייבת להשמיע את קולי"
"חייבת להשמיע את קולי"
(צילום: רויטרס, עוז מועלם)
נתניהו לא עוצר את החקיקה גם אחרי אזהרות גלנט ומערכת הביטחון - והמחאה נמשכת: המחאה נגד המהפכה המשפטית תתחדש הערב (שבת), ובפעם ה-12 הפגנות יתקיימו במוצאי השבת בעשרות מוקדים ברחבי הארץ - המרכזית שבהן בתל אביב. סופי בן דור, בתו של המרגל אלי כהן, תנאם שם הערב, ובשיחה עם ynet הסבירה מדוע חשוב לה לקחת חלק פעיל במחאה. "אני חלק מהעם שלי. אני סובלת ממה שקורה ובוכה כל יום כשאני רואה את מה שנתניהו וההנהגה מחליטים לעשות בצורה אגרסיבית. לכן אני רוצה להשתתף במחאה", סיפרה.
בן דור מתחה ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה: "אני מזועזעת ממה שקורה, אני כועסת, אני רותחת ולא יכולה לעמוד מנגד. זה מחטף אגרסיבי שמכבסים אותו במילים וקוראים לו 'רפורמה'. זו מהפכה שלטונית חד-צדדית, אלימה ודורסנית". היא אמרה על אביה, שנודע כאחד מגדולי המרגלים הישראלים ותרם רבות לצה"ל: "גדלתי עם הערכים שלו, של מסירות, כנות, נתינה אין סופית ואהבת הארץ. אם אני הבת שלו, אני חייבת להשמיע את הקול שלי".
4 צפייה בגלריה
אלי כהן
אלי כהן
אלי כהן
(צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר לפני כשנתיים כי בסוריה מחפשים אחר שרידי גופתו של כהן, שהוצא להורג ב-1965 בתלייה בלב דמשק. בן דור כינתה אז את הודעתו של נתניהו "ספין". על השבת שעונו של אביה על ידי המוסד אמרה כי "כשהביאו את השעון של אבא, נתניהו שלט בתזמון הפרסום לציבור, כך שזה בכלל לא פורסם כשהביאו את השעון, אלא מאוחר יותר - הוא בחר בדיוק את היום שבו פולין ביקשה ממנו הכרה בכך שהעם הפולני לא שיתף פעולה עם הנאצים".
בן דור הוסיפה כי "נתניהו החליט לשחרר את ההודעה על השעון כשהוא הבין שדעת הציבור לא שלמה בנושא פולין". על החזרת שרידיו של אביה אמרה: "זה חוב של עם ישראל כלפי אבא, ואני לא פותרת את נתניהו מלהביא את העצמות שלו".
לקראת ההפגנה בקפלן הערב, המשטרה הודיעה על הסדרי התנועה באזור. הרחובות הבאים ייחסמו לתנועת כלי רכב: רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים, צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום (התנועה תופנה לשיקועים), רמפות גשר השלום יסגרו לצפון ולדרום (לא תהיה אפשרות לרדת לכביש 20), יגאל אלון-השלום למערב, יגאל אלון-תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו לרחוב תוצרת הארץ), השלום-תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו מזרחה), השלום-עליית הנוער למזרח.
יגאל אלון-השלום לדרום, יגאל אלון-יצחק שדה לצפון, יצחק שדה המסגר לצפון, בן אביגדור - מניעת יציאה למסגר. כמו כן ייחסמו הרחובות מיגאל אלון: עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק - התנועה תתאפשר מרחוב הסוללים. עקב החסימות הצפויות ייתכנו עומסי תנועה גדולים באזור, ובמשטרה ביקשו להישמע להוראות השוטרים המוצבים במחסומים ולהשתמש בדרכים חלופיות.
4 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, חיפה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, חיפה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, חיפה
(צילום: דרור גלבוע)
גם בחיפה - מוקד ההפגנה השני בגודלו בארץ אליה מגיעים רבבות מדי שבוע - צפויות חסימות כבישים. המשטרה הודיעה כי החל מהשעה 17:00, בשל תהלוכה, לא תתאפשר תנועת כלי רכב על שדרות הנשיא מצומת הביכורים לכיוון מרכז חורב בשני הכיוונים. בזמן התהלוכה הכניסה והיציאה מהשכונות כבביר, כרמליה ושמבור תתאפשר דרך רחוב הצופים ודרך הים. הרחובות הבאים ייחסמו לתנועה: שדרות הנשיא-מוריה בקטע שבין הביכורים-וולפסון-צפרירים, ובהמשך שדרות מוריה מצומת צפרירים עד מרכז חורב והרחובות הסמוכים.
"צירי התנועה יפתחו בהדרגה עם התקדמות התהלוכה", נמסר. החל מהשעה 17:00 צפוי להיחסם צומת חורב מכל הכיוונים ועד סיום המחאה. אלה הרחובות שייחסמו לתנועה בזמן ההפגנה: צומת פיק״א-חורב-גת, צומת פיק"א-הדסה לכיוון מרכז חורב, צומת פיק"א-הראל לכיוון מרכז חורב, צומת רחוב חורב-רויד לכיוון מרכז חורב, צומת דישראלי-חורב לכיוון מרכז חורב, צומת מאפו-מוריה לכיוון מרכז חורב. התנועה מכיכר ספר לכיוון מרכז חורב תתאפשר עד לצומת מאפו לבאים לכיוון בית החולים כרמל בלבד. ההגעה לביה"ח ורחוב הרופא תתאפשר מכיוון רחוב פרויד, ויתקין, סמולנסקין, הרופא, רנ"ק בלבד. המשטרה הוסיפה כי "יש להישמע להוראות השוטרים. התחבורה הציבורית תופנה לדרכים חלופיות ועל שינויים אלו מומלץ להתעדכן באתרי האינטרנט השונים".

גם בלונדון, שם שוהה ראש הממשלה נתניהו, נמשכו היום ההפגנות אחרי אלה שהתקיימו במקביל לפגישתו עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק אתמול. כ-20 ישראלים הפגינו מול מלון סבוי, שם שוהה נתניהו בסוף השבוע. הישראלים, כולם תושבי לונדון, קראו "אוי ואבוי ביבי בסבוי" ו"כל העולם יודע שביבי הוא פושע". במקום נשמעו גם שריקות במשרוקיות, שהגיעו עד הסוויטה שבו שוהים בני הזוג נתניהו. המפגינים סיפרו שמדי פעם נראו אנשים מצלמים אותם מקומה גבוהה.

החל מראשון: "שבוע שיתוק לאומי"

לאחר שנתניהו הכריז כי הוא לא עוצר את החקיקה, מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית מבטיחים הסלמה משמעותית: בהודעה שפורסמה אתמול אחר הצהריים מסרו המארגנים כי בשבוע הבא יקיימו "שבוע שיתוק לאומי", שיכלול כמה "ימי שיתוק" וכן "פעולות התנגדות" מול ח"כים ושרים בקואליציה, לצד "הפגנת ענק" שמתוכננת בירושלים.
4 צפייה בגלריה
עימותים בין מפגינים לשוטרים בתל אביב
עימותים בין מפגינים לשוטרים בתל אביב
העימותים באיילון ב"יום השיתוק הלאומי"
(צילום: רויטרס)
בימים ראשון ושני, כך נכתב בהודעה, "נהיה בכל מקום שחברי הכנסת והשרים נמצאים ונשתק את סדר יומם. נגיע אליהם לכל מקום ונבהיר להם שהדיקטטורה לא תעבור במשמרת שלנו". בשלישי הבטיחו המארגנים "יום שיתוק נרחב ברחבי המדינה, שיהווה עליית מדרגה מימי ההתנגדות הקודמים".
ברביעי הם מתכננים "אירועי שיתוק משמעותי בשעות הבוקר" - ולאחר מכן אמרו שהמפגינים יעלו לירושלים להפגנת ענק מול הכנסת, שם יימשך בשבוע הבא בליץ החקיקה. הם מסרו שגם בחמישי יתקיימו אירועי מחאה, כאלו שלדבריהם "איננו יכולים לחשוף כעת".
"המאבק עולה שלב", מסרו מארגני המחאה - והכריזו כי הסיבה לכך היא "הניסיון של נתניהו לבצע בשבוע הבא השתלטות עוינת על בית המשפט העליון, ולמנות שופטים שפוטים, תוך הפרה בוטה של הסכם ניגוד העניינים, פסיקת בג"ץ, והוראת היועמ"שית". לדבריהם, "אנו נכנסים לשבוע הגורלי בהיסטוריה של מדינת ישראל. ממשלת חורבן הבית קורעת את העם, מפרקת את הצבא ואת הכלכלה הישראלית.
השתתפו בהכנת הכתבה: איתמר אייכנר