2 צפייה בגלריה
איירספורט שהוסב לנשק אמיתי בחברון
איירספורט שהוסב לנשק אמיתי בחברון
איירספורט שהוסב בחברון לנשק שהורג
(צילום: דוברות המשטרה)
במשרד לביטחון פנים דורשים לאסור את ייבוא נשקי האיירסופט, הדור החדש של רובי אוויר, או לפחות לפקח על התחום - כחלק מהמאבק בפשיעה בחברה הערבית ובתפוצת כלי הנשק. איירסופט מוגדר כ"צעצוע מסוכן" בלבד, ולכן אין עבורם צורך ברישיון - אבל ארגוני פשיעה, ולפניהם גם ארגוני טרור, הסבו אותו לנשק שהורג.
במכתב ששלח ב-16 באוגוסט מנכ"ל המשרד לביטחון פנים תומר לוטן למנכ"ל משרד הכלכלה הוא הציע לתקן את צו הפיקוח על "הצעצוע המסוכן" כך שייאסר יבואו, ייצורו, מכירתו או העברה לאחר. מנכ"ל משרד הכלכלה הגיב ב-14 בספטמבר באומרו כי העניין צריך לעבור לידי המשרד לביטחון הפנים, אך במקביל אמר שאיננו יכול לפגוע בעסקים המתפרנסים בתחום בכך שיאסור יבוא, אלא אם יקבל חוות דעת מקצועית של גורמי הביטחון שדורשת זאת. במקום איסור יבוא, הוא הציע נוהל חדש, וביקש את תגובת המשטרה.

2 צפייה בגלריה
תומר לוטן: "צריך לפקח על התחום"
תומר לוטן: "צריך לפקח על התחום"
תומר לוטן: "צריך לפקח על התחום"
(צילום: מורן ויזל)
לוטן אומר השבוע שהעניין הוא "לא רק יבוא. צריך לפקח על התחום, צריך אולי מספרים סדרתיים לכלים האלה, איך הם מוחזקים. זה נושא רחב".
איירסופט מגיעים בכל הדגמים של כלי נשק קטלניים – גלוק, אם־16, תבור, קלצ'ניקוב. אין להם מכלול כמו נשק רגיל והם לא יורים קליעים רגילים. בגלל קלות ההפעלה והדמיון לנשק הרגיל הפך האיירסופט לפופולרי, בעיקר במועדוני ירי ומטווחים.
בני הזוג הנקין שנרצחו בפיגוע טרור לאומני באוקטובר 2015 נורו בנשק איירוספט, וכך גם שני הישראלים שנרצחו בפיגוע באזור גבעת התחמושת ב־2016 – רס"מ יוסי קירמה ולבנה מליחי. הירי על פעילי כחול לבן ב־2019 היה גם בכלי הנשק האלה, כך גם ירי בחיפה לפני שבוע שבו נפצע לפחות אדם אחד, והגבר שאיים בתל־אביב בנשק על העוברים ושבים בחודש שעבר