יאנה בלום (24) מראשון לציון, שמואשמת בגרימת תאונת הדרכים בנגב ביום העצמאות שבה נהרג התינוק מעיין דומנוביץ' בעודה נוהגת תחת השפעת אלכוהול וסמים, הגיעה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע לדיון הקראת האישום נגדה. סניגוריה ביקשו לדחות את הדיון למתן מענה על כתב האישום, והוא יחל בחודש ספטמבר.
3 צפייה בגלריה
יאנה בלום  מגיעה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע
יאנה בלום  מגיעה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע
בלום בבית המשפט, הבוקר
(צילום: חיים הורנשטיין)
סניגוריה של בלום ביקשו לדחות את הדיון למתן מענה על כתב האישום משום שלפיהם "מדובר בתיק מורכב שכולל קבלת חוות דעת". כתב האישום הוגש לפני כחודש, ונציג הפרקליטות, עו"ד אבי ביטון, ביקש לקיים את הדיון לפני הפגרה. שופט בית המשפט המחוזי דחה את דיון המענה עד לאחר פגרת בית המשפט, ולאחר מכן יחל הליך ניהול ההוכחות. דיון המענה יתקיים ב-10 בספטמבר.
בלום, נזכיר, טענה בחקירתה כי הסמים שנמצאו בדמה הם תוצאה של "עישון פאסיבי" - אך נשברה לאחר שהוצגו בפניה סרטונים שבהם היא נראית מעשנת סמים ושותה אלכוהול. לפי האישום, שהוגש על ידי עו"ד עידן איבגי, עולה כי עוד בטרם יצאה למסיבת טבע בדרום הארץ שבה עבדה בערב יום העצמאות, בלום צרכה קנאביס. לאחר מכן, נהגה ברכבה למסיבה ואף אספה שתי עובדות נוספות, על אף שרישיון הרכב שלה פקע כבר ב-2022 ולא היה לה ביטוח בתוקף.
עוד עולה מהאישום כי בלום שתתה מספר משקאות אלכוהוליים במהלך עבודתה בלילה, ובבוקר לאחר סיום המשמרת - ניגשה לבר ושתתה צ'ייסר ערק ועוד כוס אלכוהול שבה היה גם ערק. בוחני תנועה ממרחב נגב של המשטרה אספו עדויות ממבלים במסיבה שהעידו כי בלום שתתה משקאות אלכוהוליים ואף נדף ממנה ריח של אלכוהול. בשעות הצהריים של אותו היום בלום יצאה מהמסיבה ובהיותה שיכורה ותחת השפעת קנאביס, החלה לנהוג לכיוון צפון.
3 צפייה בגלריה
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
התינוק מעיין, שנהרג בנגב
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
יאנה בלום, הנהגת החשודה בתאונת הדרכים בכביש 40
יאנה בלום, הנהגת החשודה בתאונת הדרכים בכביש 40
יאנה בלום וזירת התאונה
(צילום: חיים הורנשטיין, מתוך אינסטגרם)
מהחקירה עלה כי מספר רב של עדי ראיה תיאר כיצד רגע לפני תאונת הדרכים הקטלנית עקפה והורידה נהגים עם רכבם לשוליים, וכיצד גרמה לתאונה. לפי העדים, בנהיגתה הפרועה בלום אף סטתה לנתיב הנגדי והמשיכה בנהיג בתוך נתיב זה - וגרמה לכשישה רכבים לרדת לשול הימני כדי להימנע מהתנגשות חזיתית עם רכבה.
בשלב מסוים, דרומית לצומת הנגב, הגיע על כביש 40 מכיוון צפון רכבם של משפחת דומנוביץ וארבעת ילדיהם הקטנים. אב המשפחה אשר הבחין ברכבה של בלום נוסע מולו בנתיב הנגדי, ניסה לסטות לשול הימני כדי להתחמק מההתנגשות עמו. אולם בלום, אשר המשיכה בנהיגתה, פגעה חזיתית בעוצמה רבה ברכבו.
חוץ ממותו של מעיין בן ה-10 חודשים, אב המשפחה, אליה, והבן אורי בן ה-7, נפצעו באורח אנוש בתאונה ופונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. אילה האם, והילדים נטע ושחר בני ה-6 וה-4, נפצעו באורח בינוני. בלום נפצעה גם היא באורח קשה בתאונה.
עורך הדין גיא שמר, המייצג את בלום, מסר בתגובה: "היום החל המשפט. בשבועות הקרובים נלמד את חומרי החקירה וניערך לניהול המשפט. יאנה מחלימה מפציעתה החמורה אך עדיין שרויה במצב נפשי קשה ביותר".