כפי שדווח אמש, ארצות הברית שקלה להטיל סנקציות נגד חמש יחידות בצה"ל, בגין הפרות "בוטות" של זכויות אדם ביהודה ושומרון. ככל הנראה, נגד ארבע מהן הוחלט שלא להטיל סנקציות ולגבי היחידה החמישית - גדוד נצח יהודה - טרם התקבלה הכרעה.
השיחה עם רס"ן במיל' יוסי לוי
(שמוליק דודפור)

"מאיפה זה מגיע? מניסיון מגמתי לא לראות חרדים בצה"ל, לא לראות חרדים בחברה", אמר ל-ynet הבוקר (שלישי) רס"ן במיל' יוסי לוי, סמג"ד חי"ר בגדוד 21, מנכ"ל ארגון נצח יהודה.
"הממשל לא רוצה להשחיר רק את נצח יהודה", הוא אומר. "הממשל רצה להשחיר חמישה ארגונים, שלוש יחידות ושני ארגונים אזרחיים, אבל בשורה התחתונה כרגע מדובר כביכול רק על נצח יהודה, וגם זה לא נכון. הממשל חזר בו בשלב הזה מהטלת סנקציות בכלל, ככה אני מבין. אני במהלך הזמן שמעתי על עוד יחידות שרלוונטיות לסיפור הזה, וכמובן לא אמנה את שמן מכיוון שבעיניי כל יחידה בצה"ל ערכית ומוסרית, ופגשתי את זה ב-15 שנות שירות צבאי בשטח, ולכן זה פשוט הזוי.
1 צפייה בגלריה
יוסי לוי
יוסי לוי
"הממשל לא רוצה להשחיר רק את נצח יהודה". יוסי לוי
(צילום פרטי)
"יצא לי לדבר עם בכירי צה"ל שונים, קודם כל אלוף פיקוד המרכז אמר בצורה ברורה שהגדוד עושה עבודה נפלאה בשנים האחרונות, הוא יצא עם זה בקול ברור והוא מגבה את הגדוד, וכנ"ל כל מי שמפקד על הגדוד".
זו בעיה מאוד חמורה כשהממשל האמריקני רוצה להטיל סנקציות או אפילו מדבר על הטלת סנקציות נגד יחידה בצבא אחר. "דובר צה"ל אמר בצורה ברורה שיש גיבוי לגדוד נצח יהודה, וגם שר הביטחון הגיע פיזית לגדוד שעתיים לפני חג הפסח - נראה לי שזו אמירה מאוד ברורה.
"אני חושב שיש גדוד שהוא ליבת שילוב חרדים בצה"ל ולצידו פלוגות. בסוף זה גדוד שהוא 25 שנה מוכיח שילוב חרדים בצה"ל, כולל אותי. מבחינתי חובה גם על צה"ל וגם על החברה הישראלית להוקיר ולהעריך את האנשים האלה שמשרתים בצה"ל, ושוב הוכחנו במשך הרבה שנים שכשיש תקריות מטפלים בהן בצורה מאוד יסודית, אבל רוב השנים, רובן ככולן כולל בשנים האחרונות, יש אפס תקריות, הגדוד סופר-ערכי ומקצועי, צריך להתייחס לזה בכובד ראש כשמדובר בסוגיה.
"אנחנו גם משלמים מחיר בבית, אנחנו באים לצה"ל עם מחיר אישי מאוד גדול, מחיר משפחתי, מחיר קהילתי, מנסים להפוך אותנו לסוג ב' בקהילה בשידוכים וכל מיני דברים כאלה. התפקיד של החברה הישראלית זה להרים את הדגל הזה הכי גבוה שיש, נצח יהודה צריך להיות הדבר הכי חשוב, והגדוד מוכיח את עצמו.
"אפשר לדבר עם כל מח"ט שפיקד על הגדוד כולל מח"ט צפונית בעזה שאומר את זה בימים אלו, הגדוד עושה עבודה נפלאה, ערכית ורצינית. למה כל הזמן נטפלים לגדוד האיכותי הזה? הגיע הזמן לעשות לזה סוף, להתעסק בעיקר, לשלב כמה שיותר חרדים בצה"ל ובאמת לעצור את הסאגות האלה".