2 צפייה בגלריה
ח"כים בליכוד נגד שר הביטחון. דיסטל אטבריאן, גלנט וקרעי
ח"כים בליכוד נגד שר הביטחון. דיסטל אטבריאן, גלנט וקרעי
ח"כים בליכוד נגד שר הביטחון. דיסטל אטבריאן, גלנט וקרעי
(צילום: מארק ישראל סלם, אלכס קולומויסקי)
ח"כים ושרים בליכוד מביעים הערב (יום ה') זעם על מה שנתפס ככוונה אפשרית של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית, אחרי שלשכתו הודיעה כי הוא ימסור "הצהרה חשובה" במסיבת עיתונאים שיכנס בשעה 20:00, ואחרי שב-ynet וב"ידיעות אחרונות" נחשף כי שר הביטחון יואב גלנט קרא לו לעצור את החקיקה. שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן קראה לו במרומז להתפטר, שר התקשורת שלמה קרעי טען שהחלטה כזו תהיה "נסיגה משפילה" שעשויה אף להביא להפלת הממשלה - וגם ח"כ טלי גוטליב תקפה את גלנט על מה שכינתה "תשלום פרוטקשן".
השרה דיסטל אטבריאן צייצה בטוויטר: "כל חבר כנסת מהליכוד שמתכנן לעצור את החקיקה מוזמן להתפטר. עדיף היום. רצוי בדקה זו ממש. אבל דבר אחד חייב להיות ברור: לאף אחד מנבחרי הליכוד אין שום זכות להנות מהמנדט שהכניס אותו לכנסת ואז לבעוט בבוחרים. הבוחרים שלנו עברו מספיק. הם לא צריכים את הבנטיזם הזה".
2 צפייה בגלריה
ועדת החוקה, חוק ומשפט
ועדת החוקה, חוק ומשפט
גוטליב: "לקחנו מספיק צעדים אחורה"
(צילום: יואב דודקביץ')
ממש במקביל פרסם גם השר קרעי הודעה חריפה, ואמר: "עברנו 3 חודשים של מאבק איתנים, במטרה לממש את הבטחותינו לבוחר, ולא לנהוג חלילה כמו ממשלת ההונאה הקודמת. רגע לפני המימוש, ולאור זאת שרק השבוע אישרנו בישיבת סיעת הליכוד את חוק הוועדה למינוי שופטים במתכונת שונה מהמתוכנן ותוך הטמעת שינויים מאזנים, מצופה מאיתנו לא לסיים את כנס החורף בלי לממש את רצון הבוחר.
קרעי הוסיף: "אני מתנגד בתוקף לכל ניסיון לעצור את החקיקה המזערית שנותרה לכנס זה, ומביע שאט נפש מהשימוש הציני שעושים סרבנים בצבא לקדם זאת. נסיגה כל כך מבישה מהתחייבויותינו תוביל להעצמת המחאה, לעצירת כל יוזמה נוספת שנרצה לקדם בכל תחום, ובסופו של דבר חלילה לפירוק הממשלה ועלייתה של ממשלת אסון חדשה שגרועה כמוה לא הייתה. אסור לאפשר לזה לקרות".
גם ח"כ טלי גוטליב לא חסכה ביקורת: "חברי השר גלנט. אנחנו לא קורבנות שמשלמים פרוטקשין!! לקחנו מספיק צעדים אחורה. נציגי השמאל המופקרים לא מחפשים אחדות או אחווה, הם נהנים מהשיסוי והפילוג. ושמע את עצתי מנסיון פעם פרוטקשין תמיד פרוטקשין".
בהמשך התבטא נגד גלנט גם יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד אופיר כץ. הוא מסר כי החלטת הסיעה בנוגע לתמיכה בשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים "מחייבת את כלל חברי הכנסת בליכוד. מי שיחליט להצביע בניגוד לעמדתה יפגע בתנועה ובמשמעת הקואליציונית, לא נוכל לקבל מצב כזה".
מתקפות ספג גלנט גם מהשותפים הקואליציוניים של הליכוד. מפלגת עוצמה יהודית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסרה בהודעה רשמית כי "גלנט הוציא את עצמו ממחנה הימין" ותקפה אותו גם על "מדניות הכלה מול הטרור". בהמשך השר יצחק וסרלאוף מעוצמה יהודית כינה את גלנט "סוס טרויאני". בציוץ בטוויטר תייג שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי את חשבון הטוויטר של גלנט, וכתב: "סוס טרויאני הוא דגם סוס גדול מעץ, המופיע בספרות היוונית והרומית העתיקה ככלי שבעזרתו ניצחו היוונים במלחמת טרויה. הסוס הושאר מחוץ לטרויה כשהצבא היווני נסוג לכאורה, וכשהוכנס לבין החומות יצאו מתוכו לוחמים. הביטוי 'סוס טרויאני' משמעו דבר זדוני המוסווה תחת חזות תמימה".