צבא ארצות הברית תקף הלילה (בין חמישי לשישי) שני מחסני נשק ותחמושת במזרח סוריה המשמשים את משמרות המהפכה של איראן וקבוצות הנתמכות על-ידיה. כך מסר הפנטגון, שציין כי הנשיא האמריקני ג'ו ביידן הורה על ביצוע התקיפות, בתגובה לתקיפת המל"טים על הבסיסים האמריקניים בסוריה. "ההתקפות נגד כוחות ארצות הברית, שזוכות לגיבוי איראני, בלתי מקובלות וחייבות להיפסק", אמר שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין.
1 צפייה בגלריה
לויד אוסטין
לויד אוסטין
"לא מחפשים עימות, אך לא נהסס לנקוט בצעדים נחוצים נוספים". אוסטין
(צילום: רויטרס)
אוסטין הוסיף כי "תקפנו באופן מדויק בתגובה להתקפות המתמשכות והלא מוצלחות שביצעו מיליציות שנתמכות על-ידי איראן נגד אנשינו בעיראק ובסוריה". לדבריו, "ארצות הברית לא מחפשת עימות ואין לה כוונה או רצון לעסוק בפעולות איבה נוספות, אך אם יימשכו התקפות של שלוחי איראן נגד כוחות ארה"ב, לא נהסס לנקוט בצעדים נחוצים נוספים כדי להגן על עמנו. איראן רוצה להסתיר את ידה ולהכחיש את תפקידה בהתקפות הללו נגד כוחותינו. לא נאפשר להם.
"התקפות אלה של הגנה עצמית נועדו אך ורק ולהגן על אנשי ארה"ב בעיראק ובסוריה", הוסיף אוסטין. "הן נפרדות ונבדלות מהסכסוך המתמשך בין ישראל לחמאס, ואינן מהוות שינוי בגישתנו לאותו סכסוך. אנו ממשיכים להפציר בכל הישויות המדינתיות והלא מדינתיות - לא לנקוט בפעולה שתידרדר לסכסוך אזורי רחב יותר".

עוד ציין שר ההגנה האמריקני כי ביידן הנחה על ביצוע הפעולה כדי להבהיר ש"ארה"ב לא תסבול התקפות כאלה, ותגן על עצמה, על אנשיה ועל האינטרסים שלה. בטיחות אנשינו נמצאת בראש סדר העדיפויות של הנשיא".
לפי הפנטגון, החל מ-17 באוקטובר מיליציות הנתמכות על-ידי איראן ביצעו לפחות 12 תקיפות לעבר בסיסים או חיילים אמריקנים בעיראק ובסוריה. בצבא האמריקני ציינו כי 21 חיילים נפצעו באורח קל בתקיפות בבסיס א-תנף שבסוריה ובבסיס חיל האוויר עין אל-אסד במערב עיראק. ביום שני הותקפו כמה בסיסים אמריקניים במקביל, וביידן קטע את מסיבת העיתונאים שלו ואמר כי הוא "בדרך לחדר המצב".