בית משפט השלום בבאר שבע האריך היום (שני) בארבעה ימים נוספים את מעצרה של יאנה בלום (25), מראשון לציון, החשודה בהמתה בקלות דעת של התינוק מעיין דומנוביץ' בתאונה ביום העצמאות בכביש 40 בנגב. בלום, שנפצעה גם היא באורח קשה עדיין מאושפזת בבית החולים סורוקה בבאר שבע.
לפי החשד, בלום צרכה אלכוהול וסמים במסיבת טבע באתר תיירות סמוך למכתש רמון, שם עבדה בערב יום העצמאות, לפני התאונה הקטלנית. בבוקר, לאחר שהמסיבה נגמרה, היא נכנסה לרכבה ונסעה לביתה. בסביבות השעה 12:18, היא עקפה כמה כלי רכב בצורה מסוכנת בכביש 40, תוך סיכון משתמשי הדרך.
3 צפייה בגלריה
יאנה בלום, הנהגת החשודה בתאונת הדרכים בכביש 40
יאנה בלום, הנהגת החשודה בתאונת הדרכים בכביש 40
מכחישה את החשדות. בלום וזירת התאונה
(צילום: חיים הורנשטיין, מתוך אינסטגרם)
בהמשך סטתה בלום מנתיב נסיעתה והתנגשה חזיתית במכונית של משפחת דומנוביץ'. לפי עדויות, נהג אחר אף הבחין בנהיגתה המסוכנת, התקשר למוקד 100 ודיווח עליה. בזמן שהיה עם המוקד על הקו אירעה התאונה והוא ביקש מהם להזעיק את כוחות ההצלה. אב המשפחה ואחיו בן השבע של מעיין עדיין מאושפזים בבית החולים סורוקה במצב קשה.
בלום נחקרה לראשונה ביום שישי ומאז נחקרה פעם נוספת. בחקירתה הכחישה את החשדות לגבי צריכת אלכוהול וסמים לפני התאונה. זאת למרות שבבדיקת דם שנערכה לה לאחר התאונה התגלתה בגופה של בלום כמות אלכוהול גבוהה פי שלושה מהמותר ומריחואנה. אנשי היחידה החוקרת נפגשו עם נציגי הפרקליטות כדי לדון בתיק.

3 צפייה בגלריה
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
התינוק מעיין דומנוביץ', שנהרג בתאונה
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים סמוך לצומת הנגב
זירת תאונת הדרכים סמוך לצומת הנגב
זירת התאונה
(צילום: חיים הורנשטיין)
עורך דינה של בלום, גיא שמר, ביקש לשחרר אותה ממעצר. הוא טען כי היא מאושפזת בסורוקה מגובסת, ללא יכולת לבצע פעולות בעצמה וללא יכולת לאכול. "היא עברה ניתוחים בגפיים התחתונות והיא לא יכולה להזיז את הראש שלה כי הוא מקובעת בסד. כנראה מדובר במצב פרמננטי לעוד מספר שבועות", טען. בשל הארכת מעצרה, בני משפחה לא יוכלו לגשת אליה ולסעוד אותה.
השופט רפאל ימיני ציין בדיון היום כי טיעוניו של הסנגור "שובי לב". עם זאת, קבע כי קיימת מסוכנות והאריך את מעצרה פעם נוספת.
בלום כבר נתפסה בעבר נוהגת בהשפעת אלכוהול. ב-2017 היא נקנסה כשנתפסה נוהגת בשכרות בראשון לציון. במסגרת הסדר טיעון, שהושג לנוכח ליקויים של המשטרה בתיק, בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה פסל ב-2018 את רישיונה לשלושה חודשים - והטיל עליה קנס של 500 שקלים בלבד.