2 צפייה בגלריה
ד"ר שרון אלרעי-פרייס
ד"ר שרון אלרעי-פרייס
ד"ר שרון אלרעי-פרייס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התייחסה אתמול (שישי) לראשונה לתקרית בוועדת החוקה של הכנסת, אז במהלך דיון נשמעה קללה לעברה.
"חוויה קשה", אמרה פרייס בריאיון לכאן 11, "אני חייבת להגיד שזו חוויה שמצטרפת להרבה מאוד חוויות אחרות של אמירות לא ראויות ויחס פוגעני ושיח לא מתאים, פשוט לא מתאים, מכל מיני גורמים אנונימיים כאלה ואחרים. אפשר להתווכח על הדרך ועל הגישה, זה בסדר במדינה דמוקרטית, אבל הייתי רוצה שהשיח יהיה בצורה אחרת ולא בקללות האלה".

אלרעי פרייס אמרה כי חשה שקיבלה גיבוי מלא ממשרד הבריאות, אך הוסיפה: "מאוד התאכזבתי מההתנהלות בכנסת. נראה לי לא ראוי שכשיש 77 אנשים בזום, שמזוהים, אי אפשר למצוא מי אמר את הדבר הזה ולוודא שזה לא יחזור בשנית".
-חשת גיבוי מלא גם מרה"מ בנט? "כן, לאורך הדרך, גם רה"מ, גם נשיא המדינה, כולם התקשרו ודיברו וגיבו. הייתי מאוד שמחה אם גם באמת היו נעשים מעשים, צעדים ממש, כדי לדאוג שדברים כאלה לא יקרו לעובדי ציבור. כמו למשל לוודא מי הבן אדם שאומר את הדברים האלה ולא לתת לו לעלות יותר לוועדות, או כמו להפסיק את הוועדה באותו רגע. לעשות צעדים, פעולות, כדי שזה לא יחזור. ציפיתי שהוועדה תיעצר, כן".


פרייס אמרה כי לא התנגדה להרחבת החיסונים לבני חמישים ומעלה. "חשבתי שבשלב הזה אנחנו צריכים קודם כל ללכת לאנשים שנמצאים בסיכון הכי גבוה לתחלואה, שזה אנשים מתחת לגיל 60 אבל עם מחלות רקע, סגלים רפואיים, אנשים שנמצאים בצפיפות, בשב"ס, וככה להתקדם בצורה יותר מדורגת".
פרייס אמרה כי היא שלמה עם ההחלטה ללכת על החיסון השלישי עוד לפני אישור של מנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA). "צריך לזכור שאנחנו המדינה הראשונה שעושה את זה, ולכן אני חושבת שצריך לעשות את זה בצורה מדורגת. אבל מה שהכריע את הכף זה שיש פה תחלואה הולכת וגואה ואנחנו צריכים בכל האמצעים שיש בידינו לנסות להוריד אותה. אנחנו נמצאים קדימה במגפה הזאת ובמבצע החיסונים, לפני כל העולם. ההחלטות שלנו מתקבלות על ידי גורמי מקצוע שמסתכלים על הנתונים, גם של התחלואה, גם של המועילות, גם של הבטיחות. יושבים אנשים מאוד ראויים והם לא פחות טובים מה-FDA. אין לו כרגע נתונים יותר טובים מאשר בישראל".


פרייס התייחסה לאפשרות של סגר ואמרה כי היא "מאוד מקווה שלא. אני לא בטוחה שסגר כרגע, במצב הזה, הוא פתרון טוב". לדבריה, "מה שאנחנו צריכים ואנחנו אומרים את זה במשרד הבריאות כבר שבועות, זה להפעיל את כל האמצעים שיש בידנו כדי להפחית את התחלואה, להאט את המגיפה. זה תו ירוק ותו סגול וזה מגבלת התקהלות וזה מגבלות במקומות עבודה ולהתחסן להתחסן להתחסן. ומה שבעצם יעזור לנו זה החיסונים".
ד"ר אלרעי פרייס אמרה כי היא תומכת בפתיחה של שנת הלימודים בראשון בספטמבר. "אני חושבת שזה אמירה של מדינת ישראל, אלא אם כן תהיה איזושהי תחלואה מטורפת שניאלץ לעשות צעדים משמעותיים, אבל באופן עקרוני זה אמירה של מדינת ישראל - ב-1.9 נפתחים הלימודים כי אנחנו רוצים לחיות לצד הקורונה והילדים הרבה מאוד זמן לא היו בבי"ס, וצריך להחזיר אותם למסלול".
הממונה על בריאות הציבור אמרה כי לדעתה יש לחסן את הילדים בבתי הספר. "חיסונים במערכת החינוך קיימים עשרות שנים, על ידי אחיות של בריאות התלמיד של משרד הבריאות, ואנחנו עושים את זה כל הזמן בשגרה, בין אם זה טטנוס ובין אם זה פפילומה ובין אם זה חיסוני שפעת. אז אותו דבר צריך להיות לחיסוני קורונה, גם בבתי ספר וגם בכל מקום אחר שאפשר לחסן כי זה המפתח שלנו באמת לצאת מהמגפה".

פרסם פוסטים מאיימים על אלרעי פרייס, בזמן מעצר הבית

בתוך כך, תושב קריית מוצקין בן 27 שנעצר לאחר שתקף שוטר ופקח אשר דרשו ממנו לעטות מסכה, נשלח למעצר בית על ידי בית המשפט, והחל לפרסם פוסטים מאיימים על אלרעי פרייס. החשוד נעצר ביום רביעי בבית עסק בקריית חיים במהלך פעילות משטרתית. החשוד, כך טוענת המשטרה, לא ציית להוראות השוטרים ואף תקף אותם. הוא דחף שוטר והלם במכת אגרוף פקח עירוני אשר התלווה לשוטר. עוד נטען, כי לאחר שהוכנס לניידת המשטרה, המשיך החשוד להשתולל וגרם נזק לניידת.
2 צפייה בגלריה
עו''ד תומר נווה, מייצג את המאיים על דר'שרון אלרועי פרייס
עו''ד תומר נווה, מייצג את המאיים על דר'שרון אלרועי פרייס
עו''ד תומר נווה
החשוד הועבר לחקירה והובא לבית המשפט השלום בקריות. סניגורו של החשוד, עו"ד תומר נווה, ביקש מבית המשפט לשלוח את מרשו למעצר בית. "לחשוד אין כל עבר פלילי", אמר הסנגור, "החשוד טוען כי השוטר נתן לו אגרוף. מדובר באיש משפחה שנולד לו ילד לפני מספר ימים". השופט קיבל את הבקשה ושחרר אותו למעצר בית.
אולם מתברר כי לאחר שחזר לביתו החל לכתוב פוסטים בגנות המשטרה ואף לכתוב מילות איום נגד אלרעי פרייס. "שרון היא בעצם סוכן סמוי של קבוצה מסוכנת שמריצה עלינו ניסוי עצום בשליטה מלאה באוכלוסיה...", כתב בין השאר החשוד באחד הפוסטים, "מאחל לה מוות איטי ומייסר".
בפוסט אחר כתב לפני מספר ימים: "הקימו אתר שמרכז את כל העסקים שייתנו לך שירות בלי סלקציה של נאצים. בלי תווים ובלי זריקות כמו פעם שבני אדם ידעו מה זה לחיות".
ליאור אל-חי השתתף בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 23:23, 13.08.21