ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי ישראל בוחנת רכש של התרופה החדשה לטיפול בקורונה. "יתכן שיש בשורה טובה בדמות תרופה לטיפול בקורונה. כבר בסוף השבוע ביקשתי מהמערכת אצלנו ללמוד לעומק את נושא התרופה החדשה, ולבדוק רכש עבור מדינת ישראל", ציין. "אם התרופה תאושר לשימוש זה יהיה עוד כלי משמעותי בניהול המגפה, יחד עם חיסונים לכולם ובדיקות נגישות, לכולם, כל הזמן". במקביל נקבע כי הדיון המכריע של צוות הטיפול במגפות (צט"מ) בדבר אישור חיסון לילדים בני 5 עד 11 יתקיים ביום רביעי.
1 צפייה בגלריה
הגלולה של פייזר בדרך לישראל?
הגלולה של פייזר בדרך לישראל?
הגלולה של פייזר בדרך לישראל?
(צילום: חיים צח לע"מ, רויטרס)
בתוך כך, אתמול אובחנו 194 ישראלים, בהם 111 תלמידים, כחיוביים לקורונה. מדובר במספר החיוביים היומי הנמוך ביותר מאז 3 ביולי - תאריך שחל גם כן בשבת. מנתוני משרד הבריאות עולה כי שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 0.68%. מדובר באחוז החיוביים הנמוך ביותר מאז 29 ביוני. בסך הכול בוצעו אתמול כ-30 אלף בדיקות, מספר נמוך יחסית לימים האחרונים.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 235 חולי קורונה, 178 מהם במצב קשה – נתון דומה למספר בצאת השבת. כ-83% מהחולים קשה אינם מחוסנים כלל. בקרב החולים קשה שטרם מלאו להם 60 – שיעור הבלתי מחוסנים עומד על 92%. למעשה יש שני חולים מחוסנים בלבד מתחת לגיל 60 – אחד בשנות ה-40 לחייו ואחד בשנות ה-50.
ויש גם חדשות לא טובות. מקדם ההדבקה עלה עוד והוא עומד הבוקר על 0.87. זאת, לאחר שבמשך תקופה ארוכה הוא עמד על 0.72. מדובר בנתון המעיד על דעיכת המגפה - אך הדעיכה התמתנה.
במקביל, מספר היישובים האדומים טיפס לחמישה – בית שאן, אבו קורינאת, טלמון, מבוא חורון ומושב בית יוסף, הנמצא צפונית לבית שאן.
בסך הכול יש בישראל כ-6,400 חולים פעילים, מרביתם במצב קל מאוד. 852 מהם מתגוררים בירושלים, 196 בבאר שבע, 154 בתל אביב יפו, 148 ברחובות, 126 בנצרת, 123 ברהט, 106 בחיפה, 104 בחורה, 93 בבית שאן, 92 בבני ברק, 90 בלוד, 85 בפתח תקווה, 83 בטייבה, 71 בטבריה, 67 בתל שבע, 67 בבית שמש, 66 בכסייפה, 64 בעפולה, 64 במודיעין עילית, 64 בנתניה, 62 בביתר עילית ו-61 באשדוד.

הדיון המכריע של צוות הטיפול במגפות (צט"מ) בדבר אישור חיסון לילדים בני 5 עד 11 יתקיים כאמור ביום רביעי. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה בריאיון מיוחד ל-ynet בסוף השבוע כי היא אינה חושבת שהאישור בישראל הוא "עובדה מוגמרת". לדבריה, מתקיים "דיון אמיתי" בצט"מ, שהתכנס בשבוע שעבר לדיון וירטואלי ראשון בסוגיה שהועבר בשידור חי.
אלרעי פרייס ציינה כי מבחינת לוח הזמנים לאישור חיסוני הילדים, ככל הנראה מדובר בשבועות עד אשר נתחיל לראות ילדים מקבלים זריקה, אך לדבריה האישור ממומחי ועדת הצט"מ יתקבל כנראה השבוע. בנוגע למוקדי החיסון היא אמרה כי עדיין מוקדם לדון בכך, אך ציינה כי ייתכן שהם יינתנו לא רק במוקדי קופות החולים אלא גם בבתי הספר. "אנו רוצים לתת להורים שבוחרים בכך את האפשרויות לעשות את זה בכל המקומות. זה עוד מוקדם, צריכים להחליט קודם להמליץ על חיסון בישראל", אמרה.