ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) זומן ל"רענון נהלים" אצל קצין הכנסת לאחר התקרית החריגה אמש, שבה שלף אקדח במהלך ויכוח עם סדרנים בחניון בגני התערוכה בתל אביב.
נמסר כי קצין הכנסת ניצב יובל חן ביקש לשמוע ממנו את פרטי השתלשלות האירוע. בן גביר ביקש ממנו להצמיד לו אבטחה בשל איומים על חייו, וקצין הכנסת הבטיח להעביר את הבקשה לבחינת המשטרה.

1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר מנופף באקדחו בעימות עם מאבטחים בגני התערוכה
איתמר בן גביר מנופף באקדחו בעימות עם מאבטחים בגני התערוכה
בן גביר מנופף באקדחו בעימות עם הסדרנים בגני התערוכה
בערבות התקרית ח"כ מוסי רז (מרצ) הגיש שאילתא למשרד לביטחון פנים בנוגע למתן רשיון נשק למי שהורשע בעבר בעבירה פלילית. בן גביר הורשע בעבר שמונה פעמים בעבירות פליליות, כולל בעבירת תמיכה בארגון טרור. "אני קורא לשר לביטחון פנים לבחון היטב את המדיניות שאפשרה לבן גביר, מי שהורשע בעבירות פליליות חמורות, להחזיק בידו כלי נשק", אמר ח"כ רז.
הרשימה המשותפת דרשה לפתוח בחקירה פלילית נגד בן גביר. במתכב ששלחו אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנלדלביט כתבו: "אנו רואים בחומרה רבה התנהגות עבריינית ומסיתה של כל אזרח, קל וחומר מצד איש ציבור שהינו חבר כנסת. המעשה החמור של שליפת נשק ואיום על שני מאבטחים ערבים מצד חבר כנסת ופרסום המקרה מעורר תסיסה בקרב הציבור. פרסום סרטונים מסיתים בהם ח"כ בן גביר נראה כשהוא מתנהג באלימות ומהווה דוגמה לתומכיו הוא נדבך נוסף של ההסתה והבערת השטח המסוכנת, שעשויה להוביל אזרחים הנחשפים להתנהלותו לבחור להוציא לפועל פעילות אלימה ומסוכנת, כפי שקרה לא פעם".
שני הסדרנים שהתעמתו אמש עם בן גביר אמרו היום שהופתעו מהתנהגותו של הח"כ. מחמד אמג'ד שויגי, אחד מהסדרנים, סיפר בשיחה עם ynet: "עבדנו בחניון רכבים בתל אביב בגני תערוכה, ראינו מישהו שעומד על המדרכה במקום שבו אסורה חנייה, באדום ולבן. אמרתי לו 'אסור לעמוד פה' וביקשתי ממנו לחנות בפנים. לא ידעתי בהתחלה מי הוא. הוא כעס ואמר לנו: 'אתם גזענים, ערבים גזענים'. הוא דיבר בצורה מגונה".
לדברי שויגי, "אמרתי לו 'אני רוצה לעזור לך, מה הבעיה שלך'. הופתעתי כשהוא אמר למלווה שלו 'תן לי את הנשק שלך ואני אראה לך מה אעשה להם'. הוא לקח את הנשק, הרים אותו ואיים. הוא רצה לירות בנו תוך שהוא אומר: 'אני אעשה משהו ואני אביא את המשטרה'. אז הגיע האחראי על המקום ובן גביר הזמין משטרה. אנחנו נחקרנו במשרדים ואמרנו לשוטרים את כל מה שהתרחש".

ח"כ בן גביר, מצדו, מתעקש שהסדרנים איימו עליו והוא חש מאוים. "זה התחיל כוויכוח על חנייה, כשהוא מקלל אותי. שני הגברתנים הללו אמרו לי 'לא תחנה כאן'. אמרתי להם תירגעו, הם קיללו, זה הפך מהר להיות איומים על החיים", אמר בן גביר בריאיון לאולפן ynet. "שלפתי אקדח, לא לכיוונם. אבל הם מאיימים עליי, הם אומרים לי 'נהרוג אותך', 'נרביץ לך', 'נזיין אותך'. שלפתי את הנשק, בזכות זה הם לא פגעו בי".
באגודה לזכויות האזרח, שמייצגת את "קואליציית האקדח על שולחן המטבח" בעתירה לבג"ץ נגד מדיניות רישוי כלי הירייה, מתחו ביקורת חריפה על התנהלותו של בן גביר: "האירוע שבו ח"כ בן גביר מאיים באקדח בגלל ויכוח בחניון ממחיש כיצד תסריט הבלהות שבו אזרחים מתחמשים ומנופפים בכלי נשק ברחובות מתממש. האירוע הזה ממחיש את הסכנות הטמונות במדיניות המקלה להחזקת כלי ירייה שמוביל המשרד לביטחון פנים בשנים האחרונות".
בעקבות התקרית, הודיע ארגון החזית להגנת הדמוקרטיה כי יפנה למפכ"ל ולשר לביטחון פנים בדרישה לשלול את רישיונו לאקדח של בן גביר. לדברי אורי זכי, מייסד הארגון: "העובדה שאדם קיצוני כמו בן גביר מחזיק באקדח ושולף אותו מול סדרנים ערבים, רק משום שביצעו את עבודתם וביקשו ממנו לחנות כחוק, היא בגדר פצצה מתקתקת. על השר והמפכ"ל לפעול במהירות לשלילת רישיון האקדח של בן גביר, על מנת למנוע ממנו להמשיך במימוש משנתו הקיצונית כלפי אזרחים ערבים תמימים בהם הוא נתקל".