על רקע הניסיונות של גורמים מחוץ למערכת הפוליטית ובתוכה לפעול בימים האחרונים לתאריך מוסכם לבחירות, התייחס אמש (שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו לאפשרות שאכן תושג הסכמה על מועד מוסכם שבו תלך ישראל לסבב נוסף של בחירות - ואמר כי "יש להן תאריך - עוד כמה שנים". ואולם, גם בליכוד יש מי שחושב שמדובר במשאלת לב בלבד, והגיבו בגיחוך להערכה של נתניהו.
בכירים במפלגה טענו כי נתניהו לא קורא את המציאות. "מי שהיה ראש הממשלה ב-7 באוקטובר", אמר בכיר במפלגת השלטון, "יסיים תפקידו בסוף המלחמה".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"מי שהיה רה"מ ב-7/10, יסיים את תפקידו". בכירים בליכוד נגד נתניהו
(צילום: רויטרס/GIL COHEN-MAGEN/Pool )
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד בישיבת הסיעה של יש עתיד
יאיר לפיד בישיבת הסיעה של יש עתיד
"עוד מופע של ראש ממשלה לא כשיר. בחירות הן צו השעה". לפיד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בכיר אחר בליכוד הדגיש כי "זה לא משנה כמה נתניהו ידחה את הקץ וכמה הוא לא רוצה, בסוף המלחמה הזאת נלך לבחירות. אם לא דרך הליכוד, דרך השותפות של הליכוד בקואליציה. כולם מבינים שזה האירוע". מהליכוד נמסר בתגובה: "אין איש בסיעת הליכוד שמתייצב בשמו נגד ראש הממשלה נתניהו כי כולם יודעים שהליכוד עומד מאחורי ראש הממשלה נתניהו שמוביל את המלחמה עד לניצחון המוחלט".
גם במפלגתו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקפו את נתניהו בחריפות על התשובה בעניין הבחירות. "עוד מופע של ראש ממשלה לא כשיר שעל פי כל מדד איבד מזמן את אמון הציבור וממשיך לברוח מאחריות המחדל הגדול ביותר לעם היהודי מאז השואה. לאחר שהרס את הביטחון, הכלכלה ומדיניות החוץ, ההתפכחות וקולות לבחירות בהקדם, שנטועים עמוק במרבית החברה הישראלית, כבר מגיעים מתוך ממשלתו וחברי מפלגתו של נתניהו. ישראל צריכה שינוי. בחירות הן צו השעה".
במסיבת העיתונאים שקיים אמש כאמור התייחס נתניהו לדרישה ברחבי הציבור לבחירות ואמר כי "הבחירות יש להן תאריך, עוד כמה שנים. אני לא מציע להתעסק בזה במלחמה. אנחנו צריכים כרגע אחדות. אנחנו צריכים להתאחד - יש לנו עוד רבע מהכוח הלוחם של החמאס לחסל. אנחנו מפרקים להם את התשתית, אנחנו החזרנו למעלה ממחצית חטופינו ונחזיר את השאר. אנחנו צריכים להתאחד למאמץ המלחמתי".
בסיום דבריו הוא התייחס גם להפגנות והמחאות השונות נגד ממשלתו בכלל ונגדו בפרט, שהתחדשו השבוע באופן רשמי גם על ידי כוח קפלן שהוביל את המחאה נגד המהפכה המשפטית, ופנה בשאלה לתקשורת בנוגע לקמפיין באיילון ובאמצעי פרסום נוספים שבו נטען כי "הוא הראש - הוא אשם".
הוא קרא לתקשורת לחקור את מקורות המימון של הקמפיין וטען כי מדובר בפילוג והסתה. יש לציין כי מובילי הקמפיין הם קבוצת "לוחמי כיפור" והם כבר נחשפו באמצעי התקשורת פעמים רבות, גם בהקשר לקמפיין הזה.
פורסם לראשונה: 22:12, 17.02.24