1 צפייה בגלריה
בסיס צנובר
בסיס צנובר
הבסיס שנפרץ. מחנה צנובר
(צילום: אביהו שפירא)
מחדל הענק בבסיס צנובר, במסגרתו נגנבו מהבסיס עשרות אלפי קליעים ועשרות רימוני מטול, טלטל את מערכת הביטחון. אלא שכעת, מסתבר שזו אינה תקלת האבטחה הראשונה במחנה צנובר שברמת הגולן.
עבירות בנשק, החזקת נכסים שהושגו בפשע, ניסיון לעסקאות בנשק, מקרים של סחר בנשק והחזקת נשק, קשירת קשר לפשעים. אלו הן רק חלק מהעבירות שבהן הואשם תאמר בן מאג'ד הייב, בן 21 מטובא.
למרות האישומים החמורים על סחר בנשק - החשוד גילה באין מפריע על נוהלי האבטחה בבסיס צנובר, ממש כמה ימים לפני הפריצה. את הפרטים גילה הייב מחייל ששירת בעבר בבסיס, שחשף בפני הייב כי בבסיס ישנה פרצה בגדר.
תיעוד מהחיפושים אחר החשודים במעורבות בגניבת התחמושת
(צילום: דוברות המשטרה )

גם החייל עצמו, במפתיע או שלא, מואשם במעורבות בעבירות נשק ובהן: הוצאת נשק מהצבא, רכישה או החזקת נשק, שימוש בלתי חוקי בנשק, קשירת קשר לבצע פשע ושיבוש הליכי משפט.
מכתב האישום עולה, שהחייל שירת במספר בסיסים והצליח לגנוב תחמושת ממספר בסיסים. הוא תיכנן למכור 50,000 כדורים, אירוע שסוכל בזכות מעצרו. התיק נגד הייב יתנהל בבית המשפט המחוזי בנצרת ונגד החייל בבית הדין הצבאי של פיקוד הצפון. החקירה המורכבת נוהלה על ידי פקד עמיחי רווה, סגן ראש מחלק פשעים בימ"ר צפון ובשיתוף השב"כ ומצ"ח. שני הנאשמים נעצרו ונחקרו במקביל ע"י חוקרי ימ"ר צפון.
בכתב האישום צוין כי במהלך נסיעה, "הייב שאל את החייל אם הוא מכיר את המחנה. החייל השיב בחיוב, ומסר לו שהוא שירת שם בעבר. עם צאתם מתחנת דלק ביקש הייב לנהוג, וטען שהוא מעונין להגיע לכיוון המחנה, במהלך הנסיעה ועם התקרבם למחנה, החל הייב לבחון את הדרך, בחיפוש אחר מצלמות אבטחה".
בסיס צנובר ברמת הגולן
(צילום: אביהו שפירא )

"לאחר זמן מה, עצרו השלושה בסמוך למחנה, ואז אמר הייב לחייל כי הוא מעוניין בכלי נשק ובתחמושת, והחל לשאול את החייל אם יש במחנה נשקים. החייל השיב כי חיילים במחנה נושאים כלי נשק".
פקד עמיחי רווהפקד עמיחי רווהצילום: דוברות המשטרה
עוד נשאל החייל היכן מאוחסנים אמצעי הלחימה במחנה, והוא תיאר להייב היכן נמצאים מחסן התחמושת והבונקר בבסיס. לאחר כל האמור, שאל החייל את הייב האם בכוונתו לפרוץ למחנה כדי "לגנוב את הבסיס", והייב השיב כי "לא עכשיו" - והשניים צחקו. מכתבי האישום לא עולה קשר ישיר בין הנאשמים לבין הפריצה הגדולה למחנה צנובר והחקירה עדיין בעיצומה.
עורך דין ג'וזף גובראן המייצג את החייל תאמר בן מאג'ד הייבעו"ד ג'וזף ג'ובראן
עו"ד ג'וזף ג'ובראן, שמייצג את החייל מסר בתגובה "הלקוח שלי עצור מ-15 בנובמבר. הוא כופר בכתב האישום. מדובר בחייל נורמטיבי וללא כל עבר פלילי, בן למשפחה שכולה". עו"ד נג'מה הייב, שמייצגת את תאמר בן מאג'ד הייב, מסרה: "בשלב זה הנאשם כופר בכל סעיפי האישום. מדובר בבחור צעיר ונורמטיבי וללא כל הרשעות קודמות. זו חוויית המעצר הראשונה שלו והיא מאוד קשה עבורו".