מחנה האימונים "צנובר" שברמת הגולן נפרץ הלילה (בין שישי לשבת) ותחמושת רבה נגנבה ממנו. במהלך הלילה בוצעו ספירות מלאי בבונקרים בבסיס, ועלה כי ישנו חוסר של כ-70 אלף קליעי 5.56 מ"מ לנשק קל, וכ-70 רימוני מטול נפיץ. לא נגנבו כלי נשק מסוג אחר. כוחות צה"ל, משטרה ומג"ב ערכו סריקות באזור אחר התחמושת שנגנבה. במוצאי השבת נודע כי המשטרה עצרה כמה תושבי טובא-זנגרייה, בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, בחשד למעורבות בגניבת הענק.
למרות המעצרים, אמצעי הלחימה טרם אותרו ונבדק גם חשד שהפורצים קיבלו סיוע מתוך הבסיס, מה שהופך את החקירה למסובכת יותר. בחקירה עורב גם השב"כ, ביחד עם המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח). תחילה עלה חשד כי גם כלי נשק נגנבו, אך בצהריים הודיע דובר צה"ל כי רק תחמושת נגנבה מהבסיס.
2 צפייה בגלריה
בסיס צנובר
בסיס צנובר
רכב משטרתי בכניסה לבסיס צנובר ברמת הגולן, היום
(צילום: אביהו שפירא)
"תחמושת צבאית נגנבה מבסיס צה"ל בצפון הארץ", מסר צה"ל. "נסיבות הגניבה נחקרות בידי המשטרה הצבאית החוקרת, ועם סיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית". במהלך הלילה הגיעו כוחות גדולים שהוקפצו למקום ופתחו כאמור בסריקות.
רק בחודש שעבר פרסם דובר צה"ל שבפריצה למחסני אמצעי לחימה בבסיס שדה תימן בדרום הארץ, של חטיבת גבעתי, נגנבו קרוב ל-30 אלף כדורים של רובים ושל מאג. מדובר בבסיס שאירעו בו כבר מקרי פריצה בהיקפים כאלו בעבר, וזאת על אף שהושקעו עשרות מיליוני שקלים באבטחתו.
2 צפייה בגלריה
החיפושים אחר הפורצים בבסיס צנובר, רמת הגולן
החיפושים אחר הפורצים בבסיס צנובר, רמת הגולן
החיפושים שנערכו בעקבות הפריצה לבסיס צנובר, בתמונה שפרסמה המשטרה
(צילום: דוברות המשטרה)
שלושה שבועות קודם לכן לוחמות צה"ל מחיל התותחנים סיכלו ניסיון פריצה לבסיס צבאי ברמת הגולן לאחר שהבחינו בשני אזרחים מסתובבים בשטח מחנה קרן - ועצרו אותם. הלוחמות זיהו שני גברים שהסתובבו בבסיס ואדם נוסף שממתין ברכב מחוץ למחנה, ופתחו בנוהל מעצר חשוד.
במשטרה אמרו אז כי שלושת החשודים, בהם פלסטיני מחברון, תושב מזרח ירושלים ועובד זר מתאילנד שמתגורר בירושלים, הועברו לחקירה לשם חקירת נסיבות הפריצה. לפי החשד, שני הפלסטינים זחלו מתחת לגדר בפינה נסתרת של הבסיס, והסתובבו בתוכו בחיפוש אחר תחמושת, כלי נשק או ציוד צבאי אחר.
פורסם לראשונה: 13:43, 12.11.22