2 צפייה בגלריה
הילה אביסרור בבית החולים
הילה אביסרור בבית החולים
(צילום: חיים הורנשטיין, רחל דוד/דוברות סורוקה)
הילה אביסרור חגגה יום הולדת 43 ביום שלישי האחרון, וכדי לציין את יום הולדתה הגיעה עם בעלה למתחם ביג בבאר שבע. זמן קצר לאחר מכן המחבל מוחמד אבו אלקיעאן יצא למסע הרג שבמסגרתו רצח ארבעה בני אדם, ופצע באורח בינוני שתי נשים - בהן אביסרור, שילדיה חיכו לה בבית לאחר שארגנו לה מסיבת הפתעה. "המחבל דקר אותי פעמיים ונפלתי", אמרה. "ראיתי שהוא מתקרב לבחורה השנייה. הוא הסתכל לי בעיניים, היה לו מבט של כעס, מבט רע. רצתי לרכב וצעקתי לבעלי שייסע".
לדבריה, "היה לי נס. קיבלתי את החיים שלי במתנה. ברגע שהוא דקר אותי הבנתי שזה פיגוע. לא האמנתי שזה יכול לקרות, זה היה יום הולדת. הלכנו ליום כיף ונכנסתי לחנות". אביסרור סיפרה כי רק היום הבינה שבאותה חנות נרצחה דוריס יחבס, שגם אותה דקר המחבל.
2 צפייה בגלריה
הילה אביסרור בבית החולים
הילה אביסרור בבית החולים
אביסרור והבלונים בבית החולים
(צילום: רחל דוד, דוברות סורוקה)

צוות המחלקה לכירורגיית לב-חזה בבית החולים סורוקה הפתיע הבוקר את אביסרור, והגיע לחדרה עם עוגת יום הולדת ובלונים. ד"ר מנחם מצא, סגן מנהל המחלקה לכירורגיית לב-חזה בסורוקה, אמר כי "יש שיפור במצבן של הפצועות. הן מתקדמות היטב ובמגמת החלמה. אחת מהן עתידה לעבור במהלך היום מהיחידה לטיפול נמרץ לב וחזה למחלקה רגילה ואני מקווה שבקרוב תועבר גם הפצועה הנוספת".
לדברי מצא, "המטופלות הגיעו לחדר הטראומה במצב קשה, כשהן סובלות מפציעה שגרמה לדימום בבית החזה ולדליפת אוויר מהריאה. לאחר טיפול וייצוב מצבן, הן הועברו למחלקתנו כשהן מתמודדות גם עם פגיעה נפשית על רקע האירוע הטראומטי שחוו. הן מקבלות ליווי וטיפול גם בהיבט זה. כולנו תקווה שיהיה שיפור נוסף במצבן והן יוכלו להשתחרר הביתה חזרה למשפחותיהם במהרה".

אביסרור הוסיפה: "אני מתרגשת ומודה לצוות על הטיפול המדהים. מטפלים בי באופן מסור, עוזרים לי להחלים ואני מקבלת מכולם חיבוק הגדול. התרגשתי מאוד מהמחווה ומהרצון לא לוותר ולחגוג לי את יום הולדתי".
בפיגוע בבאר שבע, הקשה ביותר בחמש השנים האחרונות, נרצחו דוריס יחבס, מנחם יחזקאל מנוחין, לורה יצחק ומשה קרביצקי.